Citat:
Ursprungligen postat av gurex
Jag tycker för det första att du ska kolla upp lite info om hur "bra" det är för en vanlig sydkorean och hur ofattbart demokratiskt det är. Sen kan man ju fråga sig hur norra delen av korea hade utvecklats om USA inte bombat det sönder och samman och pålagt sanktioner och aktivt motarbetat landet samtidigt som sydkorea fått ofantlig hjälp av wto/usa. Det är lätt att peka på hur dåligt det går för ett vänsterland när man förstört det (lite som den den svenska sjukvården som man skär sönder och samman med budget kniven för att kunna påpeka att den inte fungerar även fast den antagligen var bäst i världen när den fick tillgångar).
Kan du också vara lite mer specifik vad jag ska fundera på med tanke på Hitler/freden osv.
Men lilla vän, hur hade det gått för NordKorea om de inte fått hjälp av Sovjet och Kina?
Så länge de pumpade in pengar, framförallt Sovjet så klarade de sig hyggligt , men när de inte gör det längre så går detinget vidare. precis lika illa som det gick för andra kommunistländer när Sovjet drog in sitt stöd.
Länderna som USA stött har klarat sig mycket bättre.
Om de nu inte ville att USA skulle bomba så kanske de skulle ha undvikit att starta krig, fast att du är av en annan åsikt förstår jag.
Du kanske skulle läsa på lite om fredan efter första världskriget så kanske du förstår min jämförelse med Hitler angående din kompis påstående.
Argumentet att det är samma folk är väl ganska talande, eller tycker du att jag behöver förklara det tydligare? Det var ju just det argumentet Hitler använde sig av för att ta tillbaka de områden som förlorats efter första världskriget.