2010-02-27, 00:47
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturos
Vad tror du händer om man i Tyskland bär en swastika eller att man säger något i stil med att hylla Hitler? Låser inte Tyskland in dessa personer som säger så? I Tyskland är det alltså olagligt att hylla en regering som styrt i Tyskland förut, dock anser du väl ändå att Tyskland är en demokrati?

Vad är skillnaden enligt dig? Det vore även passande om du kom med källor för dina påstående om att guider hotar folk och liknande.

Varför blandar du in Tyskland i ditt påstående om Sverige?
Tycker du det är konstigt att Swastikan är förbjuden i Tyskland?
Tycker du att det är okej att hylla en massmördarregim?
Citera
2010-02-27, 00:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Varför blandar du in Tyskland i ditt påstående om Sverige?
Tycker du det är konstigt att Swastikan är förbjuden i Tyskland?
Tycker du att det är okej att hylla en massmördarregim?
Jag är för att man har dessa förbjud för vad man får säga. Därför är jag även för att Nordkorea stoppar folk som kritiserar sin regering. Precis som länder som Tyskland gör med nazister.

Har du förstått? Jag tar upp Tyskland för att avslöja ert hyckleri när ni kritiserar Nordkorea som har politiska fångar när även politiska fångar finns i Tyskland och Sverige.

Jag anser att HMF är ett tankebrott så vi har folk som är politiska fångar i Sverige.
Citera
2010-02-27, 04:25
Medlem
Krehs avatar
Citat:
Kim Jong Il

Off topic kanske, men det handlar ändå om Nordkorea.

Vet du vad den här låten http://www.youtube.com/watch#v=Bn_WhMBOYvE&feature=related heter?

Är det "Kim Jong Il" de sjunger vid 0020-0021?
Citera
2010-02-27, 08:56
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Jag är för att man har dessa förbjud för vad man får säga. Därför är jag även för att Nordkorea stoppar folk som kritiserar sin regering. Precis som länder som Tyskland gör med nazister.

Har du förstått? Jag tar upp Tyskland för att avslöja ert hyckleri när ni kritiserar Nordkorea som har politiska fångar när även politiska fångar finns i Tyskland och Sverige.

Jag anser att HMF är ett tankebrott så vi har folk som är politiska fångar i Sverige.

Du likställer alltså de som kritiserar NordKoreas regering med de som hyllar nazismen och de som är revisionister?
Vad är det för likhet med att hylla en massmördare som levde för 65 år sedan och kritik till den egna regeringen?
Citera
2010-02-27, 13:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kreh
Off topic kanske, men det handlar ändå om Nordkorea.

Vet du vad den här låten http://www.youtube.com/watch#v=Bn_WhMBOYvE&feature=related heter?

Är det "Kim Jong Il" de sjunger vid 0020-0021?
Ja, låten heter på engelska ''No motherland without you'' och handlar om Kim Jong Il. Den spelas ofta när Kim Jong Il medverkar vid olika möten.

Här kan du höra den engelska översättningen av vad låten handlar om:

http://www.youtube.com/watch?v=AoUybUHXYZ8
Senast redigerad av Saturos 2010-02-27 kl. 13:45.
Citera
2010-02-27, 13:44
Bannlyst
Citat:
Du likställer alltså de som kritiserar NordKoreas regering med de som hyllar nazismen och de som är revisionister?
Vad är det för likhet med att hylla en massmördare som levde för 65 år sedan och kritik till den egna regeringen?
Likheten är att båda är politiska fångar som inte tillåts tycka som de vill, vilket ni ''demokrater'' anser vara så ofattbart hemskt när det egentligen är fullt normalt.
Citera
2010-02-27, 13:46
Medlem
Krehs avatar
Citat:
Ja, låten heter på engelska ''No motherland without you'' och handlar om Kim Jong Il. Den spelas ofta när Kim Jong Il medverkar vid olika möten.

Här kan du höra den engelska översättningen av vad låten handlar om:

http://www.youtube.com/watch?v=AoUybUHXYZ8

Tackar.
Citera
2010-02-27, 14:55
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Likheten är att båda är politiska fångar som inte tillåts tycka som de vill, vilket ni ''demokrater'' anser vara så ofattbart hemskt när det egentligen är fullt normalt.

Du anser på fullaste allvar att en hyllning av Nazismen är detsamma som att ha annorlunda politiska åsikter än en regim?
Du är inte lite dum du.
Det finns inget i Tyskland sin hindrar dig att anse att dagens regim gör ett dåligt jobb och det är tillåtet att vara nationalist. Det finns i alla fall 3 partier som räknas som nationalister.
Däremot är t.ex Svastikan förbjuden och förneka förintelsen är förbjudet.
Att vara regimkritiker är fullt normalt, men att förneka förintelsen är inte normalt och varken i Tyskland eller Sverige åker man i fängelse för att man är regimkritiker.
Senast redigerad av watson6669 2010-02-27 kl. 14:57.
Citera
2010-02-27, 15:04
Bannlyst
Citat:
Du anser på fullaste allvar att en hyllning av Nazismen är detsamma som att ha annorlunda politiska åsikter än en regim?
Du är inte lite dum du.
Det finns inget i Tyskland sin hindrar dig att anse att dagens regim gör ett dåligt jobb och det är tillåtet att vara nationalist. Det finns i alla fall 3 partier som räknas som nationalister.
Däremot är t.ex Svastikan förbjuden och förneka förintelsen är förbjudet.
Att vara regimkritiker är fullt normalt, men att förneka förintelsen är inte normalt och varken i Tyskland eller Sverige åker man i fängelse för att man är regimkritiker.
De som kritiserar Nordkorea är reaktionära krafter och grupper inom landet som inte förstått att de är en av de sista bastiljonerna i världen mot USAs förtryck och imperialism. Lyckligtvis så är ens tor majoritet av en annan åsikt och inser att denna kamp är något stort och viktigt.

I Sverige har man ju spärrat in kommunister för deras politiska åsikter tidigare och är inte det precis samma sak fast motsatsen? Varför spärrade Sverige in kommunister tror du? Jo för att Sverige ansåg de vara farliga mot det rådana inhemska systemet och av samma skäl spärrar Nordkorea in folk som de anser vara farliga. Exakt samma sak och det vet du om du tillåter dig själv vara lite objektiv.
Citera
2010-02-27, 15:58
Medlem
Så sjukt hur man försöker forma hela folket efter en person.
Sjukt är det också att en "big mac" kostade 4/6 timlöner eller vad det var.
Citera
2010-02-27, 16:10
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
De som kritiserar Nordkorea är reaktionära krafter och grupper inom landet som inte förstått att de är en av de sista bastiljonerna i världen mot USAs förtryck och imperialism. Lyckligtvis så är ens tor majoritet av en annan åsikt och inser att denna kamp är något stort och viktigt.

I Sverige har man ju spärrat in kommunister för deras politiska åsikter tidigare och är inte det precis samma sak fast motsatsen? Varför spärrade Sverige in kommunister tror du? Jo för att Sverige ansåg de vara farliga mot det rådana inhemska systemet och av samma skäl spärrar Nordkorea in folk som de anser vara farliga. Exakt samma sak och det vet du om du tillåter dig själv vara lite objektiv.

De som kritiserar Korea är de som vågar kritisera en regim som är så mycket diktatur som det bara går.
De som inte kritiserar är de som inte vågar eftersom de vet att de åker in fängelse.
Sverige satt personer i koncentrationläger under 2:a världskriget ja, vad det har med dagens Sverige att göra begriper jag inte.
Sen tycker jag det var fel att sätta dem i läger, även om jag begriper att man gjorde det eftersom kommunsim inte har det minsta med demokrati att göra.
Objektiv, kiss my ass. Det ordet vet inte du vad det beyder.
Eftersom du försvarar Korea måste du ju tycka att Hitler och hans folk gjorde rätt som fängslade regimkritiska personer?
Eftersom du försvarar Korea så tycker du antagligen att Sverige gjorde rätt under andra världskriget som satte kommunister i koncentrationsläger?
Citera
2010-02-27, 16:16
Bannlyst
Citat:
De som kritiserar Korea är de som vågar kritisera en regim som är så mycket diktatur som det bara går.
De som inte kritiserar är de som inte vågar eftersom de vet att de åker in fängelse.
Sverige satt personer i koncentrationläger under 2:a världskriget ja, vad det har med dagens Sverige att göra begriper jag inte.
Sen tycker jag det var fel att sätta dem i läger, även om jag begriper att man gjorde det eftersom kommunsim inte har det minsta med demokrati att göra.
Objektiv, kiss my ass. Det ordet vet inte du vad det beyder.
Eftersom du försvarar Korea måste du ju tycka att Hitler och hans folk gjorde rätt som fängslade regimkritiska personer?
Eftersom du försvarar Korea så tycker du antagligen att Sverige gjorde rätt under andra världskriget som satte kommunister i koncentrationsläger?
Som jag skrivit tidigare så är jag bördig från Korea och därför har jag mycket större kunskaper än exempelvis dig om hur det koreanska folket och deras kultur är. Vi i Sverige avlyssnas nu ständigt av FRA, hurra för vilken enorm frihet vi har när myndigheter läser alla våra mail, jippie!!!

Alla regeringar gör samma sak, vissa likt Sverige hycklar bara mer.
Dessutom är Nordkorea icke imperialistiskt vilket innebär att de per definition är en bättre stat än de stater som krigar och plundrar andra länder likt Sverige. Arbetarparadiset i Korea där folket gemensamt äger alla tillgångar som fördelas rättvist till alla. Visste du att tjänstemän i Korea tjänar lika mycket som en arbetare eller bonde? Det visar på hur rättvist landet är uppbyggt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in