Citat:
Ursprungligen postat av Saturos
De som kritiserar Nordkorea är reaktionära krafter och grupper inom landet som inte förstått att de är en av de sista bastiljonerna i världen mot USAs förtryck och imperialism. Lyckligtvis så är ens tor majoritet av en annan åsikt och inser att denna kamp är något stort och viktigt.
I Sverige har man ju spärrat in kommunister för deras politiska åsikter tidigare och är inte det precis samma sak fast motsatsen? Varför spärrade Sverige in kommunister tror du? Jo för att Sverige ansåg de vara farliga mot det rådana inhemska systemet och av samma skäl spärrar Nordkorea in folk som de anser vara farliga. Exakt samma sak och det vet du om du tillåter dig själv vara lite objektiv.
De som kritiserar Korea är de som vågar kritisera en regim som är så mycket diktatur som det bara går.
De som inte kritiserar är de som inte vågar eftersom de vet att de åker in fängelse.
Sverige satt personer i koncentrationläger under 2:a världskriget ja, vad det har med dagens Sverige att göra begriper jag inte.
Sen tycker jag det var fel att sätta dem i läger, även om jag begriper att man gjorde det eftersom kommunsim inte har det minsta med demokrati att göra.
Objektiv, kiss my ass. Det ordet vet inte du vad det beyder.
Eftersom du försvarar Korea måste du ju tycka att Hitler och hans folk gjorde rätt som fängslade regimkritiska personer?
Eftersom du försvarar Korea så tycker du antagligen att Sverige gjorde rätt under andra världskriget som satte kommunister i koncentrationsläger?