Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Jag stödjer fullhjärtat nordkoreanernas rätt att gå sin egen väg och att upprätta det samhälle de själva vill ha. Själv tycker jag att det finns mycket som vi kan inspireras av ifrån Nordkorea. Enigheten, kollektivismen och viljan till självbestämmande och självförsörjning. Som jag ser det är det en nödvändighet att vi får ett ordnat samhälle vilket Nordkorea faktiskt är.
Vad jag däremot inte sympatiserar med är den materialistiska kristendomsfientliga klasskampsbaserade ideologin som det nordkoreanska systemet bygger på.
Jag stödjer också fullhjärtad samma sak. Men tror du seriöst att någon fullt vettig nordkorean gillar det Stalinistiska system?
Ja menar kolla på Vietnamkriget tex
I Vietnam gick bönder ut ur huse för att bekämpa amerikanerna och där gjorde man det frivilligt, visst förekom det säkert att vissa tvingades men det flesta stred för landets existens.
I Nordkorea var en helt annan kultur och syn på amerikanerna. Där fick man helt enkelt välja att bli avrättad om man inte stred för deras fana. Kan du tänke dig själv att många frivlliga nordkoraner stred för Nordkorea under Koreakriget? Docks så gjorde kineserna det.
Finns som sagt många saker som bevisar att den Nordkoreanska staten är inte byggd av folkliga intressen och trots allt är en land som ryssarna skapades efter andra världskriget?.