2010-05-20, 14:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Vilken båt sänkte amerikanerna?

Om du inte kan visa på källor för att en amerikansk båt sänktes ska du få äta drottningens bajs i evigheter. Detta är en uppenbar lögn från din sida, så jag tror att du ljuger om allt du säger om Nordkorea.

Bevisa mig fel.
Vet du något om vad som hände i ''Tonkinsincidenten''? Det har avslöjats som en false flag operation. Men jag hade lite fel om på vilket sätt false flag operationen skedde:

''In 2005, an internal National Security Agency historical study was declassified; it concluded[8] that USS Maddox had engaged the North Vietnamese Navy on August 2, but that there may not have been any North Vietnamese Naval vessels present during the engagement of August 4. The report stated

It is not simply that there is a different story as to what happened; it is that no attack happened that night. [...] In truth, Hanoi's navy was engaged in nothing that night but the salvage of two of the boats damaged on August 2.

Man ljög således upp en hel historia om en ''attack'' för att misskreditera sin fiende i en sann false flag lögn. Precis som nu. De sk ''bevisen'' mot Nordkoreansk inblandning är löjeväckande och skulle inte fungera som bevis i en domstol.
Citera
2010-05-20, 14:54
Medlem
korps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Vilken båt sänkte amerikanerna?

Om du inte kan visa på källor för att en amerikansk båt sänktes ska du få äta drottningens bajs i evigheter. Detta är en uppenbar lögn från din sida, så jag tror att du ljuger om allt du säger om Nordkorea.

Bevisa mig fel.

Här kan du läsa om Tonkinincidenten (var tydligen två), starka misstankar om att delar av det hela var iscensatt av amerikanerna för att ursäka sin aggressivitet.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tonkin_incident

Det finns väl ingen som idag betvivlar att USA har haft för sig en massa jävelskap, även om detta nu inte alls är något bevis för att de skulle haft något med den aktuella händelsen att göra. USA vill nog ha det lungt på Koreahalvön idag, en krig där vore katatrof för dem med tanke på Irak, Afganistan och deras ekonomi.
Citera
2010-05-20, 16:30
Medlem
googleade lite angående vem som skulle vinna ett krig mellan nord och syd. här är en fin artikel för er som funderar på samma fråga:

http://www.rjkoehler.com/2009/06/21/south-korea-would-win-war-with-north/
Citera
2010-05-20, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurex
Vad är det som är "fact" för dig?

1. Forskare som är enkelt att kolla upp samt vilka böcer de skrivit (via wikipedia även om det går att ändra där, men deras verk kvarstår att läsa)

eller

2. ett gift par som skrivit en bok som kritiserats av ovanstående.

Det jag menar med at åka runt klotet är att det är väldigt lätt att överdriva, ljuga, "glömma" vissa delar av intervjuade personer om man vill nå ett förbestämt mål. Därför finns det utarbetade vetenskapliga metoder med vilka forskare jobbar. Något som kan bestridas för att få andra resultat. En journalist kan skriva vad som helst, ljuga hur mycket som helst osv, vem ska motbevisa honom/henne om hon/han skriver skriver skit om "sveriges" fiende (kommuniststater) i en kapitalistisk tidning?
Sveret är såklart pålästa personer men deras svar kommer upp i vetenskapliga tidskrifeter och vänsterpress, dvs där inte svensson (vars input är styrd av kapitalister) inte kommer åt.

Alltså, för att komma till punkt, att kontrollera en intervju eller upplevelse är jävligt svårt (hitta rätt personer på andra sidan jorden och fråga dem om vad de berättade för journalisten osv...). Att kontrollera histiriska händelser är lättare då de åtminstonde lämnar bra källor som går att kontrollera (vilket forskare som jag förstått det gjort i den mån det går det här fallet , och dömt ut boken som bullshit i många fall då de utesluter, ljuger osv.)

Men presentera bok och författare här då. Jag kan ju inte leta hela internet för att bekräfta ett påstående du kommer med. Boken om Mao har av de flesta seriösa historiker beskrivits som en bra bok. Jag har själv inte läst den än, men du hävdar annat så jag vill se ren fakta här.
Citera
2010-05-20, 18:16
Medlem
gurexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickes418
Men presentera bok och författare här då. Jag kan ju inte leta hela internet för att bekräfta ett påstående du kommer med. Boken om Mao har av de flesta seriösa historiker beskrivits som en bra bok. Jag har själv inte läst den än, men du hävdar annat så jag vill se ren fakta här.

Jag trodde jag precis presenterat ett gäng böcker (ex Was Mao Really A Monster som är en samling av forskares skrifter sammandraget av bla Gregor Benton).
Det är ju inte direkt svårt att använda google. skriv "Was Mao Really a Monster download" så hittar du nog något att läsa en bit ned i listan.

Har du något som styrker att "Boken om Mao har av de flesta seriösa historiker beskrivits som en bra bok."?
Senast redigerad av gurex 2010-05-20 kl. 18:20.
Citera
2010-05-20, 21:45
Medlem
Bystskuggas avatar
Ingen mediarapportering från utspelet Sydkorea tänkte göra idag? Eller har det inte kommit än?
Citera
2010-05-20, 22:27
Moderator
Tystnads avatar
På kvällsnyheterna var det ju reportage från sydkorea om bevisen som pekar mot NK som ansvarig för sänkningen ,sedan var det ett utalande från en NK officer som sa att det blir fullt krig om sanktioner införs mot NK.
Känns inte riktigt bra ,hela regionen är ju en stor krutdurk just nu
Citera
2010-05-20, 22:51
Medlem
korps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
På kvällsnyheterna var det ju reportage från sydkorea om bevisen som pekar mot NK som ansvarig för sänkningen ,sedan var det ett utalande från en NK officer som sa att det blir fullt krig om sanktioner införs mot NK.
Känns inte riktigt bra ,hela regionen är ju en stor krutdurk just nu

Samma retorik som de kört med de senaste 20 år, inte mycket värre läge just nu än det varit otaliga ggr tidigare.
Citera
2010-05-20, 22:59
Bannlyst
DFR Korea avfärdar de sydkoreanska provokationerna å det bestämdaste:

Citat:
''South Korean military officials on Thursday announced the results of an official investigation into the sinking of the Cheonan, prompting North Korea to accuse them of fabricating evidence.

"We had already warned the South Korean group of traitors not to make reckless remarks concerning the sinking of warship Cheonan of the puppet navy," North Korea's national defense commission said in a statement, according to the Korean Central News Agency. "Nevertheless, the group of traitors had far-fetchedly tried to link the case with us without offering any material evidence."

http://edition.cnn.com/2010/WORLD/asiapcf/05/20/south.korea.sunken.ship/index.html?section=cnn_latest

Man tillägger dessutom att man slår tillbaka om marionetterna försöker straffa DFR Korea ännu mer. Vilket är deras fulla rätt.
Citera
2010-05-20, 23:01
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Samma retorik som de kört med de senaste 20 år, inte mycket värre läge just nu än det varit otaliga ggr tidigare.

Vet inte det. Känns som om till och med Nordkoreanerna nu börjar inse att kampen är förlorad. Frågan är om de kommer att ge sig utan fight.

Mest intressant just nu är väl Kina har att säga.
Citera
2010-05-20, 23:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Vet inte det. Känns som om till och med Nordkoreanerna nu börjar inse att kampen är förlorad. Frågan är om de kommer att ge sig utan fight.

Mest intressant just nu är väl Kina har att säga.
På vilket sätt då? Man har fortfarande fullt stöd av Kina. Ingenting har förändrats. DFR Korea är här för att stanna, speciellt nu med de vapen man utvecklat så kommer USA inte längre kuna föra ett anfallskrig mot Korea då de vet konsekvenserna av detta.

Till och med Sydkorea har gått ut med att krig inte är en möjlighet utan de vill straffa DFR Korea ekonomiskt. Alla vet att det är nästintill omöjligt att slå hål i den koreanska konstruktionen som är stabilare än på mycket länge.
Citera
2010-05-20, 23:11
Medlem
Bystskuggas avatar
Lite utdrag från artikeln.

Citat:
South Korean President Lee Myung-bak vowed to take "resolute countermeasures" against North Korea for its alleged attack, according to his office.

Citat:
The United States is bound by treaty to assist South Korea if it goes to war.

Citat:
China asked both sides to stay calm to avoid an "escalation of the situation," said the country's foreign affairs ministry spokesman Ma Zhaoxu

Det låter inte speciellt hoppingivande.

Citat:
Man tillägger dessutom att man slår tillbaka om marionetterna försöker straffa DFR Korea ännu mer. Vilket är deras fulla rätt.

Hittade dock inget om detta i artikeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in