2013-04-12, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snezhinka
Lucas, Du borde åka till Nordkorea och kolla in själv. Åker du med en rysk (eller möjligen kinesisk) resebyrå så är det avslappnat och du kan gå omkring som du vill i de större städerna där majoriteten av befolkningen bor. Du kommer finna att det inte är något att gå i taket över, det ser inte värre ut än på många håll inom EU och att det vore mycket mer konstruktivt att du lade ner all det engagemang som du verkar känna för den här frågan, för fattiga, exploaterade, obildade och diktatorstyrda länder i Afrika.

Dina inlägg är extremt repetiva, du säger samma sak gång efter gång. Det faktum att flera personer har påpekat för dig att dina fakta är utdaterade och dina påståenden osubstantierade verkar inte göra någon skillnad.
Tyvärr, jag lever i verkligheten och fattar mina beslut o åsikter utifrån det. Kommunism är ondska och skall inte finnas. Så enkelt är det. Dessutom visar alla reportage o filmer från NK hur illa ställt det är med friheten o välståndet. Bara att titta o förfasas. Det kan ingen hobbykommunist ändra på.
Citera
2013-04-12, 14:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DetVarTypisktJu
Som sagt. Du tål bara inte att västs provokationer i Korea kritiseras. Du förväntar dig endast och enbart kritik av DFRK. Din bild av den onde, av syndabocken får inte ifrågasättas.

Har Nordkorea ingen del i det? Är Nordkorea bara ett offer för stygga stora USA
fast Nordkoreanerna egentligen vill leva i fred och samförstånd?

Varför anklagar alla Nordkorea-anhängare i tråden de som ifrågasätter Nordkorea för att göra precis det man gör själva?

Frågorna är många, svaren få.
Citera
2013-04-12, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Big Kahuna
Världen kontrolleras för tillfället av bankerna och de ääääälskar centralstyrning.

Absolut, det var ju de som finansierade både Hitler och Lenin. Så jag valde nog mina ord rätt.
Citera
2013-04-12, 14:22
Medlem
Briss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ka kui
Att vissa här i tråden forftarande tar dessa muppar i försvar är obegripligt.

Det är lätt att förlöjliga sina meningsmotståndare, men att visa upp bevis för all skit man häver ur sig lyser med sin frånvaro. Nordkorea står ensamt upp mot en oerhört aggressiv supermakt med dess marionetter. Om du tror att DRPK kommer vika sig för hot och ge upp sin kärnvapensjälvförsvars sköld så har du totalt missuppfattat vad landet står för.

Och när man läser lögnaktig propaganda som denna i våran "fria" press så mår man illa:
http://www.corren.se/asikter/ledare/artikel.aspx?articleId=6357263
Citera
2013-04-12, 14:27
Medlem
Strossels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bris
Det är lätt att förlöjliga sina meningsmotståndare, men att visa upp bevis för all skit man häver ur sig lyser med sin frånvaro. Nordkorea står ensamt upp mot en oerhört aggressiv supermakt med dess marionetter. Om du tror att DRPK kommer vika sig för hot och ge upp sin kärnvapensjälvförsvars sköld så har du totalt missuppfattat vad landet står för.

Och när man läser lögnaktig propaganda som denna i våran "fria" press så mår man illa:

Kan du inte peka på sakfelen i artikeln istället för att kalla det propaganda.
Citera
2013-04-12, 14:41
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrille P
Har Nordkorea ingen del i det? Är Nordkorea bara ett offer för stygga stora USA
fast Nordkoreanerna egentligen vill leva i fred och samförstånd?

Varför anklagar alla Nordkorea-anhängare i tråden de som ifrågasätter Nordkorea för att göra precis det man gör själva?

Frågorna är många, svaren få.
"Nordkorea-anhängare"? Tror du att du är på en fotbollsmatch? Se där svaret!

DFRKs roll i spelet blir mer än väl belyst i forumet. Dock utan balans, eftertanke och insikt. Om man inte skriker ikapp i samma kör blir man en "Nordkorea-anhängare".
Citera
2013-04-12, 14:42
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zimbabwe-Rhodesia
Tycker Kina ska tvinga dem att genomföra reformer, eller annars dra in sitt bistånd. Då MÅSTE de väl ändå lyssna och ändra sig?
Kina går väl inte och hjälper USA i deras strävan att inringa Kina geo-strategiskt!
Citera
2013-04-12, 14:46
Medlem
USA och Sydkorea genomför en militärövning, samma som de gör varje år såvitt jag vet. Det brukar inte bli nån stor grej, och hade blivit det nu heller om inte Kim Jong Un hade flippat ur och börjat hota om krig till höger och vänster.

Alla jämförelser med Irak eller Afghanistan faller platt. Det är Nordkorea självt som skapat detta prekära läge genom sin inflamerade retorik. Jag misstänker att t.om. Kina är ganska duktigt trötta på NK-regimen och den huvudvärk deras agerande medför.

Citat:
Kina går väl inte och hjälper USA i deras strävan att inringa Kina geo-strategiskt!

Fast nu var det ju inte det han sa. Han sa reformer. Alltså likt dom som Deng slog in på efter att Mao dog, vilket förvandlade Kina i grunden till den jätte landet är idag. Inte skulle du väl kalla Kina för en lydstat till USA bara för att dom övergett destruktiv planekonomi?

Nordkorea skulle givetvis fortfarande förbli en auktoritär stat under kommunistpartiets ledning, men med den skillnaden att folkets levnadsstandard skulle höjas markant, kinesiska företag skulle kunna investera i landet, mm. Kina skulle ha att vinna på detta.
Senast redigerad av griffen 2013-04-12 kl. 14:49.
Citera
2013-04-12, 14:46
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigbadwolfzor
Instämmer, vi borde omplacera dessa individer till Nordkorea, eftersom de nu är så fästa vid detta land. Anhängare till den politiska doktrinen "alla länder har rätten att sköta sig själva och göra exakt vad de vill mot ovärlden, samt mörda och förtrycka sin egen befolking", en fråga till er, blev ni tappade när ni var små eller sket ni totalt i skolan?
Oj oj halmgubbe. Är man fäst vi nåt om man inte hatar lika mycket och lika rent som du?
Citera
2013-04-12, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bris

Bara för att man är emot den nordkoreanska regimen betyder inte att man stödjer västmakterna. Regimen och alla deras alla anhängar kan dö av katastrof och sjukdomar, såvitt jag bryr mig.
Citera
2013-04-12, 14:52
Medlem
Briss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strossel
Kan du inte peka på sakfelen i artikeln istället för att kalla det propaganda.

Tja, vart ska jag börja? Här är ett axplock:

"en av de mest samvetslösa regimer historien"

Och hur kan skribenten uppge det som sanning? Även om allt som skrivs om Nordkorea skulle vara sanning så kan jag utan att söka på nätet nämna minst fem stycken värre regimer bara i modern tid.

"De värsta svältåren på 90-talet skördade liv i miljoner och kannibalismen fick närmast epidemisk spridning."

Alla normalt funtade människor måste se lögnen i detta påstående.

"Traditionellt har den FN-kodifierade statssuveräniteten lite tillspetsat betytt att despoter likt Nordkoreas kunnat slakta sina undersåtar inom säkra och erkända gränser."

Ge bevis för att Nordkorea slaktar sina undersåtar. Jag har inte sett ett enda riktigt bevis för detta påstående förutom "vittnesmål" från sk. avhoppare, motbevisa mig om du kan.

Jag skulle kunna fortsätta med nästan hela artikeln.
Citera
2013-04-12, 14:52
Avslutad
Citat:
"Nordkorea-anhängare"? Tror du att du är på en fotbollsmatch? Se där svaret!

Och som vanligt så är det enklare att hänga upp sig på det oväsentliga så slipper man diskutera sakfrågan.

Ja, Nordkorea-anhängare, vissa skribenter här försvarar ju regimen hårdare än den mest indoktrinerade nordkoreanska lägerfånge. Det skulle jag definitivt kalla att vara en anhängare. Vad vill du kalla det i stället?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in