Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Rätt? Vad menar du? Sydkoreanerna tar ju hemskt gärna emot hjälp från USA om dom blir anfallna.
Eller menar du att nordkorea måste ge dom "rätten" att invadera nordkorea om dom skulle anfalla syd?
Jag skulle tippa på att om Nordkorea korsar gränsen så kommer nästan alla länder inklusive Fn supporta att USA hjälper till.
Vi är 100% säkra på hur uselt dom har det. Satelliter, flyktingar och även besökare har alla beskrivit hur uselt det är.
Räcker ju med att titta på bilder så ser man ju att landet helt har stannat i utveckling t.ex.
Jag vet, Sydkoreas militär är extremt dålig.
Nu tvivlar jag starkt på att DFRK skulle anfalla de. Varför? DFRK har ingen hjälp ifrån andra länder, möjligtvis Ryssland men det är inte säkert. Sydkorea skulle ta till fuskmetoder och hyra in amerikansk militär. Dessutom är inte kommunister jättekända för att ockupera andra länder såsom tex. kapitalistiska länder är kända för.
Det kan man faktiskt inte vara.
Finns de som har helt andra vittnesmål, så vem talar sanning? Vad visar satellitbilder? Stora komplex som bara måååste vara koncentrationsläger. Jo visst, men det kan ju också vara fabriker och andra komplex. Men den tanken finns ju inte på kartan.
Jag förnekar inte att nordkoreaner kan ha det svårt, då det är hungersnöd i landet och de har inga andra vänskapsnationer kvar. Men jag tror att mycket vi får veta också är rent skitsnack.