Citat:
Ursprungligen postat av Snezhinka
Säkerligen finns det arbetsläger i Sovjetisk stil. Men inget som påstås går att verifiera och det behöver inte alls vara Auschwitz som de här människorna påstår. Men såna historier passar ju fantastiskt med vissa länders agenda. Nordkorea säger att det är begränsade domar för kända straff. Massor av länder tillämpar idag straffarbete, bla Nordkoreas grannländer Kina och Ryssland.
Att avhoppare överdriver och hittar på rövarhistorier är gamla nyheter som alla kände till under kalla krigets tid.
Titta även på Sydkoreas historia, som gjort dokumenterade massavrättningar av kommunister, hundratals åt gången som sköts och dumpades i hål, enligt bästa Nazistil. USA hjälpte sedan att dölja spåren men efter militärdiktaturen avskaffades har folk undersökt och bekräftat.
Sydkorea har hållit krigsfångar längre än något annat land. De har fortfarande folk i fängelse från Koreakriget, och massor av krigsfångar har dött i sydkoreanskt fängelse.
"Låt den som är fri från synd kasta första stenen"
Nu är du igång igen och försvarar Sauron.
Ja Sydkorea massakrerade tiotusentals kommunistsympatisörer under Koreakriget. Var det vackert? Nej, definitivt inte. Det ändrar inte det faktum att det landet har gått rätt väg, och kan nu räknas som en stark civil stat där mänskliga rättigheter respekteras.
Det kan man knappast säga om Nordkorea.
Det är helt djävla absurt att tro att ALLA som hoppat av eller varit där antingen ljuger friskt eller är utbildade CIA-tillgångar; jag fattar inte att man kan vara så naiv. Eller, jag tror inte för ett ögonblick att du är naiv, du bara hatar Väst så mycket att du struntar i vad som är sant och falskt.
Ditt Jesus-citat är bara trams, naturligtvis måste man inte vara HELT fri från synd för att kunna straffa den som syndat etter värre. Jag skiter i om min granne knullar sin sekreterare utanför äktenskapet, eller om han fuskar med skatten, men jag skiter DEFINITIVT inte i om han är en psykotisk lustmördare.
Om Sydkorea har ett solkigt förflutet är det väl bra att de försöker komma till rätta med det. Deras förflutna är insignifikant för
moral high ground in denna konflikt; slakten i Nordkorea pågår
I DAG.
Men fortsätt du stödja Mörkrets Furste; lite massmord kan man ju stå ut med så länge vi slipper alverna....