2013-04-01, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grisbukten5
Senast jag kollade tillhörde Nordkorea andra och inte tredje världen.

Hursomhelst får inte nordkoreaner resa ut ur landet utan väldigt särskilda skäl. Eller?

Dessutom är de inte ens tillåtna att bygga upp en tillräcklig rikedom för att kunna resa ut, oavsett hur mycket de anstränger sig. Så det är inte bara en fråga om bristande medel, utan om att de förnekas rätten att ens försöka anskaffa sig tillräckliga medel.
Nordkoreaner får inte ens resa i sitt eget land. Förresten finns ju knappt några transportmedel eller vägar av någorlunda kvalite så hästkärran eller cykeln är alternativet. Att titta på gatulivet, eller snarare brist på gatuliv, är ingen upplyftande syn i Huvudstaden. Staden är så grå o spöklik o eftersatt att man blir deprimerad av synen. Folkvimmel som vi är vana vid i storstäderna lyser med sin frånvaro. Stackars människor.
Citera
2013-04-01, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forg
De youtube-klipp och artiklar från tidningar är i alla fall bevis. Du har bara ditt ord. Hur kan det här: http://www.youtube.com/watch?v=lj-CkRB1uis vara något annat än sanningen? De filmar ju allt de säger.

Sen om de säger något som möjligtvis inte filmas så beror det oftast på att de inte är tillåtna att filma och de säger att man bara kan spekulera. Bevisbördan ligger på dig. Edit: bara för att du lägger upp en bild som bevisar någon av dina larviga teorier så betyder inte det att du behöver outa dig själv.

Dom påstår inom de första 5 minuterna att det är olaglig för nordkoreaner att titta utlänningar i ögonen.

Är det en lögn? Om de säger en lögn inom de första 5 minuterna hur kan vi vara säkra på att han inte fortsätter ljuga?
Citera
2013-04-01, 23:45
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snezhinka
Lägg av med era youtube klipp nu, eller kolla på en katt som spelar piano i stället. Såvitt vi vet är det lika seriöst.

Klippen som ni refererar till är overifierade eller runt 15 år gamla. Ingen förnekar att landsbygden i
Nordkorea var i fritt fall för 15 år sen. Men det ser inte ut så längre.

Ingen europe, ryss eller kines har någonsin ens bekräftat de här fruktansvärda lägren som det talas om.
Säkerligen finns det arbetsläger i Sovjetisk stil. Men inget som påstås går att verifiera och det behöver inte alls vara Auschwitz som de här människorna påstår. Men såna historier passar ju fantastiskt med vissa länders agenda. Nordkorea säger att det är begränsade domar för kända straff. Massor av länder tillämpar idag straffarbete, bla Nordkoreas grannländer Kina och Ryssland.

Att avhoppare överdriver och hittar på rövarhistorier är gamla nyheter som alla kände till under kalla krigets tid.

Titta även på Sydkoreas historia, som gjort dokumenterade massavrättningar av kommunister, hundratals åt gången som sköts och dumpades i hål, enligt bästa Nazistil. USA hjälpte sedan att dölja spåren men efter militärdiktaturen avskaffades har folk undersökt och bekräftat.
Sydkorea har hållit krigsfångar längre än något annat land. De har fortfarande folk i fängelse från Koreakriget, och massor av krigsfångar har dött i sydkoreanskt fängelse.

"Låt den som är fri från synd kasta första stenen"

Det brukar heta så när folk hoppar av från kommunistdiktaturer.
Historien har ju visat att det varit ännu värre.
Citera
2013-04-01, 23:46
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbersky
minsta tendens till ett eget tänkande eller en "opassande" formulering

Det här är ju verkligen en oxymoron med tanke på ämnet och sammanhanget!

Jag finner det fullständigt bisarrt att det sitter folk i vårt lilla land och avfärdar alla dokumentärer och rapporter som overifierade lögner och fabricerade historier. Återigen endast tack vare en ideologisk inställning som sammanfaller med Nordkorea. Och jag ska skämmas??
Citera
2013-04-01, 23:50
Medlem
Forgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komplementet
Dom påstår inom de första 5 minuterna att det är olaglig för nordkoreaner att titta utlänningar i ögonen.

Är det en lögn? Om de säger en lögn inom de första 5 minuterna hur kan vi vara säkra på att han inte fortsätter ljuga?

Det är en mycket gammal film, men nordkorea har sett ut i princip på samma sätt i 50-60 år sen det blev en sådan hård diktatur det är idag. Du får gärna undersöka saken men det enda bevis som hittills har lagts fram i tråden har vart så vitt jag vet från de som inte kramar om nordkorea.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Komplementet

Det är definitivt en lögn. Jag har personligen tittat hundratals nordkoreaner i ögonen. Båda könen. Unga och gamla.

Det påstods också tidigare här att nordkoreanerna har en radio som inte går att stänga av, ungefär som om folk tvingas att lyssna på radio mot sin vilja. Helt osannt som jag skrev.

Likaså skrönan om att bara vissa hårfrisyrer är tillåtna. Se tidigare post av mig.

Alltså hur orkar man med detta.
Senast redigerad av Snezhinka 2013-04-01 kl. 23:52.
Citera
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Säkerligen finns det arbetsläger i Sovjetisk stil. Men inget som påstås går att verifiera och det behöver inte alls vara Auschwitz som de här människorna påstår. Men såna historier passar ju fantastiskt med vissa länders agenda. Nordkorea säger att det är begränsade domar för kända straff. Massor av länder tillämpar idag straffarbete, bla Nordkoreas grannländer Kina och Ryssland.

Att avhoppare överdriver och hittar på rövarhistorier är gamla nyheter som alla kände till under kalla krigets tid.

Titta även på Sydkoreas historia, som gjort dokumenterade massavrättningar av kommunister, hundratals åt gången som sköts och dumpades i hål, enligt bästa Nazistil. USA hjälpte sedan att dölja spåren men efter militärdiktaturen avskaffades har folk undersökt och bekräftat.
Sydkorea har hållit krigsfångar längre än något annat land. De har fortfarande folk i fängelse från Koreakriget, och massor av krigsfångar har dött i sydkoreanskt fängelse.

Nu är du igång igen och försvarar Sauron.

Ja Sydkorea massakrerade tiotusentals kommunistsympatisörer under Koreakriget. Var det vackert? Nej, definitivt inte. Det ändrar inte det faktum att det landet har gått rätt väg, och kan nu räknas som en stark civil stat där mänskliga rättigheter respekteras.

Det kan man knappast säga om Nordkorea.

Det är helt djävla absurt att tro att ALLA som hoppat av eller varit där antingen ljuger friskt eller är utbildade CIA-tillgångar; jag fattar inte att man kan vara så naiv. Eller, jag tror inte för ett ögonblick att du är naiv, du bara hatar Väst så mycket att du struntar i vad som är sant och falskt.

Ditt Jesus-citat är bara trams, naturligtvis måste man inte vara HELT fri från synd för att kunna straffa den som syndat etter värre. Jag skiter i om min granne knullar sin sekreterare utanför äktenskapet, eller om han fuskar med skatten, men jag skiter DEFINITIVT inte i om han är en psykotisk lustmördare.

Om Sydkorea har ett solkigt förflutet är det väl bra att de försöker komma till rätta med det. Deras förflutna är insignifikant för moral high ground in denna konflikt; slakten i Nordkorea pågår I DAG.

Men fortsätt du stödja Mörkrets Furste; lite massmord kan man ju stå ut med så länge vi slipper alverna....
Citera
2013-04-01, 23:53
Bannlyst
Citat:
...

Jag är nyfiken, har du någon personlig koppling till Nordkorea?
Citera
2013-04-02, 00:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grisbukten5
Jag är nyfiken, har du någon personlig koppling till Nordkorea?
Ja litegrann. Men du skall inte tro att jag ser på landet genom några rosenglasögon. Jag tycker bara att det snackas en massa strunt här, av folk som inte har en aning vad de pratar om och bara upprepar lögner och propaganda. Av amerikaner hade jag inte blivit förvånad. Men jag trodde svenskar var smartare än så. Sydkoreanerna vet det som jag säger. Många i Japan vet det. Det irriterar mig att folk i Sverige tror på sån uppenbart nonsens och därför försöker jag förklara. Men det är uppenbart att jag slösar min tid.
Senast redigerad av Snezhinka 2013-04-02 kl. 00:03.
Citera
2013-04-02, 00:05
Medlem
Forgs avatar
Citat:
Lägg av med era youtube klipp nu, eller kolla på en katt som spelar piano i stället. Såvitt vi vet är det lika seriöst.

ELLER... så kommer du med några bevis som motsäger våra. Eftersom det är DU som påstår att det skulle vara så fredligt att bo där och det är du som säger sig ha gjort det får du gärna bevisa att det är som du säger.

Citat:
Klippen som ni refererar till är overifierade eller runt 15 år gamla. Ingen förnekar att landsbygden i
Nordkorea var i fritt fall för 15 år sen. Men det ser inte ut så längre.

Just det klippet är gammalt. Men det finns många fler klipp som ALLA visar samma sak. Det är ju uppenbart att du inte sett klippet jag länkade till då landsbygden knappt är med på bild då det var och förblir strängt förbjudet att dokumentera vad som pågår där. Med andra ord, du struntar i bevis som läggs fram av de som ifrågasätter dina löjliga framspel och fortsätter hävda något som du bara backar upp med text.

Så man undrar hur du vet vad som pågår där. Du får som sagt gärna bevisa att det inte är så hemskt som det antagligen är.

Citat:
Ingen europe, ryss eller kines har någonsin ens bekräftat de här fruktansvärda lägren som det talas om.

Återigen, mer av ditt skitsnack. Man har bekräftat via bilder tagna uppifrån och från väldigt många källor. Tex, "Camp 22" som man kan läsa om här: http://en.wikipedia.org/wiki/Camp_22

Jag citerar:

Water torture: The prisoner has to stand on his toes in a tank filled with water to his nose for 24 hours.[55]
Hanging torture: The prisoner is stripped and hung upside down from the ceiling to be violently beaten.[56]
Box-room-torture: The prisoner is detained in a very small solitary cell, where he could hardly sit, but not stand or lie, for three days or a week.[55]
Kneeling-torture: The prisoner has to kneel down with a wooden bar inserted near his knee hollows to stop blood circulation. After a week the prisoner cannot walk and many die some months later.[25]
Pigeon torture: The prisoner is tied to the wall with both hands at a height of 60 cm (2 ft) and must crouch for many hours.[57]

Det är inte en person som bekräftar dessa "rövarhistorier" utan flera många gånger oberoende av varandra.

Citat:

Jag vet inte vad du syftar på när du skriver det här tramset men det måste antagligen vara den rappakaljan som kommer från nordkorea?

http://youtu.be/lj-CkRB1uis?t=24m37s

Är det det du menar?

Citat:

Japp, när det syndfria landet nordkorea går till attack hoppas jag verkligen att resten av världen bombar sönder det skithålet som är en fara för mänsklighetens utveckling. Jag som avskyr krig hoppas på att USA går in med Sydkorea, Japan och alla andra länder som vill haka på och förgör den förtryckande diktaturen och dagliga tortyr som pågår där.
Citera
2013-04-02, 00:06
Medlem
Citat:
Det är definitivt en lögn. Jag har personligen tittat hundratals nordkoreaner i ögonen. Båda könen. Unga och gamla.

Det påstods också tidigare här att nordkoreanerna har en radio som inte går att stänga av, ungefär som om folk tvingas att lyssna på radio mot sin vilja. Helt osannt som jag skrev.

Likaså skrönan om att bara vissa hårfrisyrer är tillåtna. Se tidigare post av mig.

Alltså hur orkar man med detta.
Vad du skriver är helt ointressant om du inte kan verifiera det. Förtrycket i Nordkorea är ju däremot 100% dokumenterat o säkert, likaså svälten o bristen på det mesta. Dina konstiga bortförklaringar förstärker bara intrycket av ett land i förfall. All uttalanden från nordkoreaner som lyckats fly är enstämmiga. Svält, tortyr, umbäranden o död. Och det är inga skrönor, det är bevisat.
Citera
2013-04-02, 00:10
Bannlyst
Citat:
Ja litegrann. Men du skall inte tro att jag ser på landet genom några rosenglasögon. Jag tycker bara att det snackas en massa strunt här, av folk som inte har en aning vad de pratar om och bara upprepar lögner och propaganda. Av amerikaner hade jag inte blivit förvånad. Men jag trodde svenskar var smartare än så. Sydkoreanerna vet det som jag säger. Många i Japan vet det. Det irriterar mig att folk i Sverige tror på sån uppenbart nonsens och därför försöker jag förklara. Men det är uppenbart att jag slösar min tid.

Det är väl ingen nyhet att folk är idioter och pratar strunt. Det ändrar dock inte faktum att Nordkorea har en skitregim som förtrycker och mördar sitt eget folk i tusentals, förnekar dem rätten till att styra över sin egen tillvaro och bedriva näringsverksamhet i egen regi, något som är fundamentalt för människors väg till att bygga en egen framtid där de bestämmer över sig själva.
Nordkorea är bland de sista länderna människor i världen vill bo, och det är inte förvånande. Förstår inte varför du ska försöka släta över det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in