Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Varför skulle han inte kunna vara en marionett även om det stämde det gäller ju att hålla marionetten lugn och glad. Kungen bor i en massa slott och kungen är definitivt en marionett om inte ens det.
Nej just, men beter sig kungen som Kim Jong Il? Det skulle förvåna mig om kungen gjorde sådant, även om jag vet att vissa rika personer kan fixa något liknande. Det närmaste exemplet jag har är från högfjällshotell i Norge där man varje dag lät hämta fisk och sjöfrukter med flyg. Denna mat var emellertid avsedd för hela hotellet
Kim Jong Il kan vara en marionett, men för mig tyder beteendet mer på att han är en despot med oinskränkt makt. Jag menar att om han vore en marionett skulle han ha fått med sig mat nog redan från början, eller att han kanske hade fått flyga ändå
Hur det verkligen förhåller sig med det där kan vi bara spekulera om, men min gissning är - som sagt - att beteendet skvallrar om makt och inte om att vara marionett.
Eller för att uttrycka det på ett annat sätt - om jag hade en marionett skulle det ha varit jag som hade ätit humrarna och han hade fått sitta på sitt tåg utan humrar
Kanske får vi en dag reda på sanningen?