2009-04-12, 23:11
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mawizda
HAHAHAHAHA VILKEN BULLSHIT!

Tack för ditt uttömmande svar.
Citera
2009-04-12, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Tack för ditt uttömmande svar.
Varsågod.
Citera
2009-04-17, 05:55
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av måns
Det där måste vara ett påhitt! Givetvis kan Kim McGyver uppfinna ett superträd. Om han bara känner för det vill säga.. Dessutom tror jag knappast att han tillåter någon sorts uppkäftig erosion på sin mark. Jag känner på mig att han inom en snar framtid tar ett allvarligt snack med Moder jord och sätter slynan på plats!

Det är mycket skitsnack om Kim också. Den informationen som når oss här i Sverige får, precis som någon sa, ta med en nypa salt. Han är en diktaktor och det är klart att Väst gärna målar ut honom som en galning.
När han har vänner i Sverige så är tror jag inte Kim har någonting i mot att ta mot hjälp från oss, våra tallar passar ju i det koreanska klimatet.

Jag tycker gott vi kan skänka några tallar till det koreanska folket, det enda som jag som sagt störde mig på är Svensk-Koreanska vänföreningen som överdriver genom att kalla det katastrofhjälp. Kim vill ha svenska tallar, och visst kan vi hjälpa honom, men kalla det inte katastrofhjälp!
Citera
2009-04-18, 05:46
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Det är mycket skitsnack om Kim också. Den informationen som når oss här i Sverige får, precis som någon sa, ta med en nypa salt. Han är en diktaktor och det är klart att Väst gärna målar ut honom som en galning.
(min fetstil)

Är det så konstigt då ?. Man kan ju nästan sätta likhetstecken mellan diktator och galning. Eller i alla fall en störd, sjuk person. Eller du kanske tycker att det finns "bra" diktatorer ?. "Farbror Fidel" kanske ?.

Det räcker egentligen med två saker för att veta att Kim Jong-Il är t.o.m den värsta sorten av diktatorer.

1. TOTAL envåldshärskare.

2. Nordkorea har tiotals arbets- och koncentrationsläger som liknar de som nazisterna hade under andra världskriget. Och "tröskeln" för att man som medborgare kan hamna där är inte hög. Om man säger så.
Senast redigerad av Celeron 2009-04-18 kl. 05:49.
Citera
2009-04-18, 11:05
Medlem
Bubas avatar
personligen tror jag bara mr Kim är en marionett jag tror inte det är han som håller i alla trådar, han är bara ansiktet utåt. Det är säkert några högt uppsatta generaler som styr landet som dem behagar.
Buba
Citera
2009-04-18, 13:59
Medlem
-TnT-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buba
personligen tror jag bara mr Kim är en marionett jag tror inte det är han som håller i alla trådar, han är bara ansiktet utåt. Det är säkert några högt uppsatta generaler som styr landet som dem behagar.
Buba
Är inne på dit spår med. KIM har inte uppträtt på de senaste offentliga tillställningar och parader. Jag spekulerar i om karln med stor sannolikhet dragit på sig sjukdom eller hjärnblödning eller liknande och har delvis blivit förlamad eller inte är i stånd att uppträda i det offentliga.
Citera
2009-04-18, 14:58
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
När han har vänner i Sverige så är tror jag inte Kim har någonting i mot att ta mot hjälp från oss, våra tallar passar ju i det koreanska klimatet.

Jag tycker gott vi kan skänka några tallar till det koreanska folket, det enda som jag som sagt störde mig på är Svensk-Koreanska vänföreningen som överdriver genom att kalla det katastrofhjälp. Kim vill ha svenska tallar, och visst kan vi hjälpa honom, men kalla det inte katastrofhjälp!

Med tanke på att det är en katastrof varje gång något går fel i det landet är det nog katastrofhjälp. Antagligen blir det masssvält om Nordkorea inte får sina tallar.
Citera
2009-04-20, 14:48
Bannlyst
Nintendo Kim Jong!

http://www.youtube.com/watch?v=1QdzzZCgFbU&feature=related
Citera
2009-04-20, 20:29
Medlem
Bubas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -TnT-
Är inne på dit spår med. KIM har inte uppträtt på de senaste offentliga tillställningar och parader. Jag spekulerar i om karln med stor sannolikhet dragit på sig sjukdom eller hjärnblödning eller liknande och har delvis blivit förlamad eller inte är i stånd att uppträda i det offentliga.

det borde inte vara en omöjlighet eftersom typ alla bilder med honom är fejk. Eftersom många av hans närmsta män ser ut att vara 70+ så skulle dem säkert kunna tagit makten precis efter pappa sung dog. Om säg alla generaler träffades i hemlighet när Sung låg på sin dödsbädd och kim satt hos sin pappa, så borde ju dem kunnat tagit makten eller?
ludigt inlägg men nån fattar hoppas jag
Citera
2009-04-21, 12:02
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buba
Buba

På wikipedia berättas det om att han är rädd för att flyga. Han reste visst till Ryssland en gång i sitt tåg, och varje dag sände han efter flyg med färsk hummer, vilken han avnjöt med silverbestick.

Givet att det stämmer låter det för mig inte som att han vore någon marionett.

Men, om man antar att han är sjuk kan det ju nu mycket väl vara så att någon annan håller i trådarna. Inte för att jag är insatt i Nordkorea, men om man kan skönja den minsta skillnad i exponering bör det vara så. Han ändrar inte stil vid sin ålder.

När vet man att han sågs senast?
Citera
2009-04-21, 17:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
På wikipedia berättas det om att han är rädd för att flyga. Han reste visst till Ryssland en gång i sitt tåg, och varje dag sände han efter flyg med färsk hummer, vilken han avnjöt med silverbestick.

Men, om man antar att han är sjuk kan det ju nu mycket väl vara så att någon annan håller i trådarna. Inte för att jag är insatt i Nordkorea, men om man kan skönja den minsta skillnad i exponering bör det vara så. Han ändrar inte stil vid sin ålder.

Detta är väl han sågs senast?
http://www.youtube.com/watch?v=5BCxWSThhGw

Man behöver inte vara en läkare för att se att Kim Jong-Ils tillstånd har varit allvarligt. Det skall bli intressant att få reda på vem som tar över makten från Kim Jong-Il, blir det en av hans söner eller blir det någon av generalerna.
Citera
2009-04-21, 17:26
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen

Varför skulle han inte kunna vara en marionett även om det stämde det gäller ju att hålla marionetten lugn och glad. Kungen bor i en massa slott och kungen är definitivt en marionett om inte ens det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in