Om nu vätebomben avger en annan seismisk aktivitet än en konventionell atombomb så kan man kanske avgöra det.
Ett annat sätt är om man har möjlighet att mäta isotoperna. Jag är ingen expert på ämnet, men borde det inte frigöras andra typer isotoper vid en vätebombssprängning?
Hursomhelst, vätebomb eller atombomb, det är ganska skrämmande, för Nordkoreanerna har också tillgång till raketer, så 1+1=2 i detta fallet.
Någon jämförde Nordkorea med Frankrike tidigare i tråden, den största skillnaden och det som gör allt så skrämmande, är att det är 1 enda människa som kan bestämma om man ska använda vapnet eller inte, och ingen kan säga emot denna ledare eftersom han är gud.
Jag ser ingen skillnad på att Nordkorea har en atombomb, mot att exempelvis Al Qaida skulle ha det, det är lika farligt i längden.
I takt med att landet sakta faller sönder på grund av matbrist och dåliga skördar så kommer nog vapenskramlet att öka, det gäller att hålla i skick både sina inre fiender (den egna befolkningen) och de yttre fienderna.
Sydkorearnerna agerar som vanligt med måtta, presidenten skickar ut ett fördömmande, men inga av mina 30 koreanska vänner i Seoul eller Busan reagerar alls, det är "business as usual."