2010-06-30, 15:38
Medlem
korps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2,3,5,7,11...
Kanske lite OT men jag vill tipsa om en av mina favoritfilmer från Sydkorea som heter Crossing (Keurosing). Utan att avslöja för mycket så handlar filmen om en nordkorean som tvingas fly till syd. Det är en väldigt vacker, realistisk och sorglig film.

Tack för tipset, jag kollade precis in den. En mycket bra film.
Citera
2010-06-30, 20:00
Medlem
Kanske några referenser till en viss bok är obligatoriska när det kommer till det... "treistiska" landet.
Citera
2010-06-30, 21:27
Bannlyst
Militärmarschen i början av detta klipp är i af imponerande

HTML-kod:
http://www.youtube.com/watch?v=RG4gL3eAHVs
Citera
2010-06-30, 23:14
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan23
Ja?

The document stated that the United States could use one nuclear option if North Korea launched an air attack on the South.

Gick du klart grundskolan eller?

Ja, och vad är nytt med det? USA har väl alltid KUNNAT använda kärnvapen sen de uppfann dem?

Jag trodde du skrev att "Jänkarna TÄNKTE använda kärnvapen mot Nordkorea -69". Du påstår alltså att USA avsåg att använda kärnvapen mot Nordkorea 1969, men så står inte i din länk. Därmed fortsätter du i din bana med att framföra vilseledande information. Sluta med det.
Citera
2010-07-01, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Ja, och vad är nytt med det? USA har väl alltid KUNNAT använda kärnvapen sen de uppfann dem?

Jag trodde du skrev att "Jänkarna TÄNKTE använda kärnvapen mot Nordkorea -69". Du påstår alltså att USA avsåg att använda kärnvapen mot Nordkorea 1969, men så står inte i din länk. Därmed fortsätter du i din bana med att framföra vilseledande information. Sluta med det.
Yepp det är det som står.
Citera
2010-07-01, 09:49
Medlem
haskans avatar
Citat:
Yepp det är det som står.

Hävdar du att "could" betyder "tänkte"?
Citera
2010-07-01, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haskan
Hävdar du att "could" betyder "tänkte"?

Ja jänkarna hade planer på att bomba med nukleära vapen. Om man hade planer som jänkarna hade, tänkte man således attackera om de kom i den situationen som skulle justifiera en nukleär attack.
Citera
2010-07-01, 11:42
Medlem
Rodolfuss avatar
Citat:
Ja jänkarna hade planer på att bomba med nukleära vapen. Om man hade planer som jänkarna hade, tänkte man således attackera om de kom i den situationen som skulle justifiera en nukleär attack.
Nej, det var väl mest bara McArthur som var lite kåt på atombomber, fast han ville väl också mer eller mindre gå in i Kina efter de besegrat Nordkorea. Storbritanniens Attlee lyckades väl dock, som jag förstått det, övertala Truman om att inte använda sig av atombomber.

Fast jag förstår inte vad som är fel i att ha planer på att göra något. Jag menar både USA och Sovjet hade nog planer på de flesta möjliga invasioner, attacker osv man kan tänka sig, varför ett land inte skulle ha det förstår jag inte.
Citera
2010-07-01, 14:55
Medlem
http://www.presstv.com/detail.aspx?id=132949&sectionid=351020405
Sydkorea accepterar inte Nordkoreas försök till direktdialog.
Citera
2010-07-01, 14:56
Bannlyst
Citat:
http://www.presstv.com/detail.aspx?id=132949&sectionid=351020405
Sydkorea accepterar inte Nordkoreas försök till direktdialog.
Det visar Sydkoreas inkompetens att sammarbeta
Citera
2010-07-01, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apanage
Ja, Sydkorea börjar likna USAs teknik att förhindra dialog. Antagligen är det likväl USA som bett Sydkorea att inte föra dialog med Nordkorea.
Citera
2010-07-01, 15:18
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apanage

Men du anser förståss att NordKoreas hot om vapenskramel ifall FN tar några beslut om att agera mot NordKorea är helt i sin ordning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in