Citat:
Ursprungligen postat av
rokossovsky
Det räcker gott och väl med att du står för propagandan i tråden. Jag håller mig alltid till fakta:
- Jag refererade till Pyongyang Times = fakta.
- Jag konstaterar skillnaden mellan den svenska miljöfientliga skogspolitiken och den miljövänliga skogspolitiken i DFRK = fakta.
Världens mest misslyckade land med världens mest undernärda och hungriga och inlåsta medborgare, med världens mest misslyckade politik,
Skogspolitik? Sverige har under modern tid haft ett konstant skogsbestånd om ca 70% av arealen, är det miljöfientligt? Nordkorea har på kort tid skövlat bort hälften av sin skog är det miljövänligt? Samtidigt klagar man över jordskred.
Kort och gott en totalt och fullständigt misslyckad stat vars berättigande är lika litet som dess anhängare.
Miljöpolitik? Icke existerande.
Nordkoreas energiproduktion är bland den mest miljöförstörande i världen per kWh.
Har du koll på andelen förnybar energi Nordkorea producerar?
Inte ens hälften av invånarna har tillgång till el, de är därför tvingade att värma sig med ved som orsakar stora utsläpp av cancerogena polycykliska aromatiska kolväten, benspyrenen och dioxiner utöver all sot. Miljövänligt?
En stat med förmodligen ett av världens mest orenade avloppsvatten. Miljövänligt?
Ett misslyckat land där rent dricksvatten är få förunnat.
Vad skriver Pyongyang Times om skogsskövlingarna?
Hur ser tidningskommentarerna ut vad beträffar de orenade och miljövidriga utsläppen från ved kol- och oljeförbränning