Citat:
Ursprungligen postat av Saturos
Låt oss vara ärliga. Det handlar inte ett dugg om att ''befria det nordkoreanska folket''. Det handlar om att cementera det amerikanska imperiets intressen och även alla deras marionettstater runtom i jorden. Alla länder som inte accepterar den rådande världsordningen bränmärks på direkt och ska erövras och bombas enligt fanatikerna. Tur nog har vi Wikileak som visat oss att USA och Barack Obama är krigsförbrytare som mördat hundratusentals oskyldiga i Afghanistan och flera miljoner i Irak och det är bara en del av den sadism det amerikanska missfostret orsakat världen.
Varför är Kim Jong Il och Ahmadinejad värre än Obama? Obama har mördat långt många fler i och med kriget i Afghansitan bara. Er demokrati handlar bara om att USA ska härska ingenting annat och USA är värre än 100 Ahmadinejad eller Kim Jong Il som mördat småflugor i jämförelse.
Vad säger ni om Wikileaks nya avslöjanden? 90 000 sidor fyllda med amerikanska krigsförbrytelser! Varför får Nordkorea sanktioner emot sig för att de (kanske) sänkte ett skepp och mörda ca 50 personer när USA mördat hundratusentals bara i Afghanistan? Förstår ni inte hur sjuk den rådande världsordningen är och varför den måste förgöras? De nya avslöjanden gav ännu mer ett löjets skimmer över den sk ''fria världen'' och cementerar min tro på att jag måste försvara DFR Korea och alla andra länder som hotas av era barnamördande stater.
USA har tusentals fångar över hela världen i olika camper där fångarna inte haft rättegång eller någonting utan sitter oskyldiga utan att ha gjort någonting, på vilket sätt är USA friare än Iran och Nordkorea? Se igenom propagandan. USA har mördat så väldigt många fler än Iran och Nordkorea gjort att det ens är löjligt att jämföra de två. För att inte glömma att USA finansierat många grupper och stöttat många militärjuntor. USA var de som stöttade Pinochet, Saddam Hussein till makten för att nämna några.
Jag och många andra i denna tråd blir förbannade när USA-lakejer kommer hit för att läxa upp andra om rättvisa och frihet. När USA är den största mördarmaskinen de senaste 50 åren minst. Det är inte Nordkorea som nyss avslöjats med massvis av krigsbrott i Afghanistan utan det är ert älskade USA.
Sanningen måste fram, Nordkorea hotas enbart för att de som stat är emot USA och Israel, ingenting annat. USA/Israel accepterar ingen kritik eller motstånd utan alla stater måste ner på knäna och foga sig för övermakten!
Det är sant att USA imperialismen dödat många oskyldiga. Det är också sant att USA, i de allra flesta fall inte handlar utifrån en vilja att "sprida demokrati", "öka friheten" odyl. I de flesta fall så har det antingen handlat om en kamp mot Sovjetunionen, inte av ideologiska skäl utan för att dess utbredning minskade USA:s inflytande på världen. Eller också har det oftast, inte minst i dagens värld, handlat om energisäkerhet, dvs skydd och inflytande över energiresurser och transportvägar för energiresurser.
Jag är ingen idiot, mitt första offentliga politiska engangmang var emot militärjuntan i Chile 1973. Men jag är heller ingen idiot åt andra hållet. Jag har en utmärkt ideologisk skolning. Jag
vet vilken betydelse produktivkrafternas, (teknisk utveckling och effektivt använd utbildningsnivå), utveckling har haft, har och kommer att få för alla människor på jorden. Och de är dessa produktivkrafter som, i grunden, kommer att bestämma vilket ekonomisk system som blir mest framgångsrikt. De är dessa produktivkrafter som i grunden styr ett samhälle. Visserligen så påverkar samhället naturligtvis dessa produktivkrafter, men i det stora hela, och i längden, så påverkas samhället ännu mera av just sina produktivkrafter. Och då hjälper det inte, att som kommunisterna gjort, försökt att vända på det hela och gett samhället, (givetvis då under "ledning" av ett kommunistiskt elitparti), huvudrollen att utveckla produktivkrafterna. För det blev faktiskt "maxist"-Leninismen" som hamnade på historiens sophög, inte det kapitalistiska systemet. Vad som kommer att hända med det kapitalistiska systemen på tämligen lång sikt, och varför, är en helt annan femma och fullkomligt ointressant i detta sammanhang då Nordkorea, helt säkert, gått under innan dess, och kanske även USA. Så mitt motstånd emot kommunism och kommunistiska stater har en stabil ideologisk grund att stå på.
Men nu till mer praktiska frågor: Skall inte Nordkorea vara närmast glad över att man saknar energiresurser av betydelse? För om man haft det så skulle USA verkligen varit agressiv gentemot Nordkorea. Visserligen så skulle ett Förenat Korea, under Sydkoreansk ledning ge vissa geopolitiska fördelar. Men sådana fördelar kan, i stort sätt nås enklare, om USA närmar sig Vietnamn och får t.ex. bygga flottbaser där. Detta önskar USA men Vietnam är än så länge inte intresserade. Samma sak gäller Indien som gärna skulle se en flottbas i Vietnamn. Så USA är otroligt flat gentemot Nordkorea jämfört med agerandet mot det extremt olje och gasrika Iran. Så håller sig USA med dubbelmoral? Självklart. Är USA rättvist? Självklart inte. Men för tillfället så gynnar det Nordkorea, eller rättare sagt den sinnesjuka nordkoreanska regimen.
Och vad gäller Afganistan, Irak, Latinamerika så har USA bevisligen begått krigsbrott. Och man begick, otvivelaktigt ett brott emot mänskligheten då man terrobombade civila japaner med atomvapen eller terrobombande vietanamesiska och kambojanska civila, Och man håller sig med en enorm dubbelmoral vad gäller Israel och palestinernas lidande. Man har begått historiska brott på Haiti, philipinerna, mellanamerika. Man har lagt sig i andra staters angelägenheter och initierat talrika statskupper. Ja, det finns nästan ingen ände på vad USA gjort, (även om Storbrittanien historisk sätt var ännu värre).
Så varför försvarar jag då ändå USA jämfört med länder som Nordkorea?
För det första av ideologiska skäl: Jag vet att kapitalismen, i längden är överlägsen alla kommunistiska experiment.
För det andra: USA hjälpte oss inte bara emot Hitler, (det gjorde också Sovjetunionen, som gjorde grovjobbet med ekonomisk bistånd av USA), och USA förhindrade att vi hamnade under stalins tyrrani. Dessutom hjälpte USA oss att bygga upp vår ekonomi genom Marshallhjälpen så vi slapp en depression efter kriget.
För det tredje; Även fast det skedde i USA:s eget intresse, och många gånger innebar både brott och skamlig dubbelmoral, så hidrade USA sovjetimperiet, och dess lakejer att expandera. Man försvarade, inte perfekta samhällen, Sydkorea var t.ex. allt annat än perfekt vid koreakriget slut, och det skulle dröja länge innan landet blev demokratiskt. Men i och med att man försvarade det kapitalistiska systemet så kunde ändå produktivkrafterna få spelrum, och i många fall så ledde detta till en demokratisering och ett bättre liv för folket i de länder USA intervenerade.
Och slutligen för det fjärde: Vi i västeuropa må vara väldigt kritiska emot USA och dess agerande. Men vi har kulturellt och värdemässigt betydligt mer gemensamt med USA än ett land som Nordkorea. Genom vår historia: renässans, upplysningtid, demokratins och produktivkrafternas utveckling så känner vi att USA och Europa hör till samma kulturkrets. Ja, vi delar också det mörka kapitel som imperialismen har inneburit och fortfarande delvis innebär. Men något har också hänt: För första gången så exporterar den afrikanska kontinenten för mer än de får i bistånd, Och de är just den kontinenten som lidit allra mest av den europeiska imperialismen. Men även där börjar alltså produktivkrafterna att vakna. De har redan vaknat i stora delar av Latinamerika, och i de delar av Asien, som inte är del av något destruktivt kommunistiskt experiment, så rusar nu produktivkrafterna fram. Och folket i dessa länder får det nästa alltid bättre, även fast tillgångarna är ojämt fördelade. FN:s millenium mål, som var optimistiskt satta är nu på god väg att uppfyllas, trots ekonomisk kris. Vi får se om alla verkligen kan uppfyllas i tid. Men sällan så har väl så många människor fått det bättre under en så kort tid som nu.
Och ditt sk "alternativ" är alltså 400 dollar/capita, svält, undernäring, religiöst dyrkande av ledare, minst 40% av budgeten till militären, hot emot omvärlden, gulag, 400 000 avlidna fångar, 250 000 fängslade på lösa grunder, förbud att lämna sin hembyggd utan myndigheternas tillåtelse, för att inte tala om förbudet att lämna landet.
Grattis! Du har verkligen visat hur bankrutt kommunismen är!