Citat:
Ursprungligen postat av Solipsism
Du är helt klart indoktrinerad och skulle bli en utmärkt nordkoreansk medborgare under rätt förutsättningar. Lite öppensinnad kan man ju vara. Bättre än resten av världen? Säkert inte. Men det har nog sina fördelar och är inte helvetet på jorden.
Håller helt med dem om USAs onda imperialism. Vi får lära oss samma saker här om nazityskland, kommunismen och USAs fiender generellt. Propaganda finns överallt.
Kan vi försöka hålla oss till ämnet (Nordkorea för de som inte minns) och sluta med prokommunistiskt trams som "USAs onda imperialism"
Fördelar med Nordkorea?? Utveckla gärna, vad skulle de vara för fördelar? Jag skulle verkligen vilja veta det. Såklart en väldigt stor fördel för Kim Jong II när hela befolkningen är honom blint lojal eftersom han och farsan hans hjärntvättat dom ända sedan födseln om hur "lyckligt lottade" de är och hur onda USA, Japan osv är. Han har ett grepp om hela befolkningen vilket är en stor fördel för honom ja... men resten av folket då? Vad har dom för fördelar?
Intressant att veta om Nordkorea är:
-Mobiltelefoner är strängt förbjudna
-Internet finns inte
-På TV och Radio sänds enbart hyllningar till ledaren och budskap till befolkningen hur lyckliga de är osv.
-I varje hem finns två bilder, en på Kim Jong II och Kim II Sung
Är inte det hjärntvätt på extremt hög nivå så vet jag inte vad det är... varför tror du landet håller allt superhemligt för resten av världen?
Om man sedan bryter mot några av dessa regler så blir det inte precis prinsesstårta
Ändå utger sig landet för att vara demokratiskt vilket gör mig spyfärdig.