2015-04-04, 22:47
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
USA har 28500 soldater i Sydkorea.

Sydkoreanerna vill inte ha dom där längre, det kan jag lova. Dom anser sig i allra högsta grad kunna ta hand om sig själva, med all rätt, dessutom.

Nu är jag totalt oinsatt i nuvarande regering, men Sydkoreansk demokrati har bara 25 år på nacken, och tidigare styren har haft både en och annan skönhetsfläck om man säger som så.

Min poäng är att Sydkorea är under påverkan från USA på ett sätt som jag inte anser att t.ex. Japan är, trots att amerikanerna har hög närvaro även där.
Att man ska behöva tjata så in i helvete

1. Visa att regeringen Jung Hong-won inte är folkvald utan tillsatt av USA. (Det är ju det du menar med "puppetregimen" (marionettregim)).
2. Visa att Sydkorea är ockuperat av USA.
Citera
2015-04-04, 22:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Att man ska behöva tjata så in i helvete

1. Visa att regeringen Jung Hong-won inte är folkvald utan tillsatt av USA. (Det är ju det du menar med "puppetregimen" (marionettregim)).

Men alltså, jag har inte påstått nåt om någon puppet regime? Hallå?

Jag har bara, för diskussionens skull, pekat på dom pyttesmå korn av sanning som finns i vår nordkoreanska propagandists verklighetsbeskrivning.

Whoco5 på dig du!
Citera
2015-04-04, 23:05
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Men alltså, jag har inte påstått nåt om någon puppet regime? Hallå?

Jag har bara, för diskussionens skull, pekat på dom pyttesmå korn av sanning som finns i vår nordkoreanska propagandists verklighetsbeskrivning.

Whoco5 på dig du!
Det var de två punkterna du "svarade" på. Men du hade alltså inget svar utan ville bara pladdra lite. Det kan du göra för dig själv i så fall.

Sydkoreas ledning är demokratiskt vald av sydkoreaner och Sydkorea är inte ockuperat av USA, ska vi säga så då?
Citera
2015-04-04, 23:12
Avslutad
Citat:
Det var de två punkterna du "svarade" på. Men du hade alltså inget svar utan ville bara pladdra lite. Det kan du göra för dig själv i så fall.

Ganska kaxigt sagt av någon som spårat ur i offtopicdiskussion.

Citat:
Sydkoreas ledning är demokratiskt vald av sydkoreaner och Sydkorea är inte ockuperat av USA, ska vi säga så då?

Nej, det ska vi absolut inte göra.
Citera
2015-04-04, 23:28
Medlem
Dr.Felixiuss avatar
Citat:

Sydkorea är ingen demokrati. Det är ett fascistiskt samhälle vars lagar dikteras av USAs intressen. Sydkorea avsatte nyligen ledamöter från det egna parlamentet för att dessa uttalat sig positivt om ett återförenande med Nordkorea och sagt något om att regimen i Nord inte alls är så dum och att det går att förhandla med den.

Det skulle de inte ha sagt. Det skall inte heller du säga om du åker till Sydkorea. Det är nämligen straffbart att säga något positivt om Nordkorea i Sydkorea. Om detta har Amnesty haft ett och annat att säga, men du har troligen inte lyssnat. USA har definitivt inte lyssnat, därför att det bryr sig inte.

Eftersom du inte har lyssnat så kommer du inte att höra att Sydkoreas lagar är dikterade av USAs intressen, att det kastar all opposition i fängelse som vill ha framsteg i återföreningsprocessen och att de amerikanska styrkorna samt de amerikanskledda årliga militärövningarna i Sydkorea är ägnade att provocera återföreningssträvandena, hålla spänningen fortsatt hög och därmed hålla Syd och Nord åtskilda – vilket USA för allt i världen vill behålla. Att kasta oppositionen i fängelse är inte förenat med demokrati. Inte i Sverige, inte i Sydkorea och inte någon annanstans heller.

Sydkorea är således i praxis ett fascistiskt puppetland - och i min värld räknas praktiken.
Citera
2015-04-04, 23:32
Avslutad
Kan vara intressant att veta att kcna.co.jp är blockerad i Sydkorea.
Citera
2015-04-04, 23:48
Medlem
Dr.Felixiuss avatar
Citat:

Ja, här fick jag ju det bekräftat: regimen i Syd är fascistisk.

Men om detta får den indoktrinerade befolkningen i Syd inget veta, då siten som du säger är blockerad

"Pyongyang, April 3 (KCNA) -- Massive actions of people from all walks life in south Korea are being staged in south Korea in protest against the unpopular rule of the fascist authorities."
http://kcna.co.jp/item/2015/201504/news03/20150403-15ee.html
Citera
2015-04-05, 01:16
Medlem
Xeliouss avatar
Det är alltid lustigt när antidemokrater försvarar diktaturer, i det här fallet Nordkorea, med konspirationsteorier och lögner om demokratier. Det är självmål direkt. Ena stunden målas diktatur á la Nordkorea upp som en utopi, i nästa stund anklagas demokratier för att vara diktaturer, då i negativ mening.
Citera
2015-04-05, 12:23
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ganska kaxigt sagt av någon som spårat ur i offtopicdiskussion.
Är det jag som har spårat ur i OT för att doktor dönick här gör galna jämförelser mellan NK och SK som jag ber honom och dig att visa belägg för? Idiot!

Citat:
Nej, det ska vi absolut inte göra.
Nähä, men så bevisa påståendena då.

Citat:
Kan vara ännu mer intressant att veta att hela det vanliga globala Internet är blockerat i Nordkorea och att man bara kommer åt regimens egna nät Kwangmyong om man inte tillhör partieliten.

Vad tycker du är värst, att spärra en diktaturs propagandaapparat eller hela resten av Internet?
Citera
2015-04-05, 12:24
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Felixius
Sydkorea är ingen demokrati. Det är ett fascistiskt samhälle vars lagar dikteras av USAs intressen. Sydkorea avsatte nyligen ledamöter från det egna parlamentet för att dessa uttalat sig positivt om ett återförenande med Nordkorea och sagt något om att regimen i Nord inte alls är så dum och att det går att förhandla med den.

Det skulle de inte ha sagt. Det skall inte heller du säga om du åker till Sydkorea. Det är nämligen straffbart att säga något positivt om Nordkorea i Sydkorea. Om detta har Amnesty haft ett och annat att säga, men du har troligen inte lyssnat. USA har definitivt inte lyssnat, därför att det bryr sig inte.

Eftersom du inte har lyssnat så kommer du inte att höra att Sydkoreas lagar är dikterade av USAs intressen, att det kastar all opposition i fängelse som vill ha framsteg i återföreningsprocessen och att de amerikanska styrkorna samt de amerikanskledda årliga militärövningarna i Sydkorea är ägnade att provocera återföreningssträvandena, hålla spänningen fortsatt hög och därmed hålla Syd och Nord åtskilda – vilket USA för allt i världen vill behålla. Att kasta oppositionen i fängelse är inte förenat med demokrati. Inte i Sverige, inte i Sydkorea och inte någon annanstans heller.

Sydkorea är således i praxis ett fascistiskt puppetland - och i min värld räknas praktiken.
Det går inte så bra för dig så jag upprepar, plus den tredje bonusfrågan:
1. Visa att regeringen Jung Hong-won inte är folkvald utan tillsatt av USA.
3. Vad är värst: Att blockera NK:s propagandasajt eller att blockera hela resten av Internet som man gjort i NK?
Citera
2015-04-05, 15:53
Avslutad
Citat:
Är det jag som har spårat ur i OT för att doktor dönick här gör galna jämförelser mellan NK och SK som jag ber honom och dig att visa belägg för? Idiot!

Nu har du spårat ur ännu mer, till den milda grad att du kallar någon som är lugn och sansad för idiot, medans du själv flippar ur som den värsta Don Quijote.

Citat:
Nähä, men så bevisa påståendena då.

Nä, varför skulle jag göra det? Tänker inte bevisa att månen är gjord av ost heller. Men du borde bevisa för oss alla att du kan bete dig som en anständig människa.

Citat:
Kan vara ännu mer intressant att veta att hela det vanliga globala Internet är blockerat i Nordkorea och att man bara kommer åt regimens egna nät Kwangmyong om man inte tillhör partieliten.

Ja, och? Tror du att du lär mig nånting nytt?

Citat:
Vad tycker du är värst, att spärra en diktaturs propagandaapparat eller hela resten av Internet?

Jag tycker att du inte spärrats av från internet är det värsta.

Det är en jävligt intressant sak helt enkelt att en demokrati inte klarar av att låta sina medborgare ta del av KCNA:s tragikomiska nyhetsförmedling.
Citera
2015-04-05, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Felixius
Som ett brev på posten, dyker forumet egna CIA-agent upp.

Eftersom CIA missat att förse dig med basics kan jag meddela att Nordkorea har internet och dessutom ett eget sådant, fritt från imperialistisk propaganda. Men hur skall man kunna förklara det för folk som är så indoktrinerade som du är?

Dessutom verkar de vara himla framstående inom tekniken, att döma av USAs och CIAs anklagelser i samband med SONY-hacket.
Ok hur fungerar ett "eget internet" fritt från omvärlden?
Nej den hemsnickrade varianten är nog inte mycket att hurra för utan är en chimär som ju hela Nordkorea är, ett genomfattigt land som lever som vi gjorde för 100 år sdan. Att en landgräns kan betyda så mycket, i syd spjutspetsteknologi och välstånd, i norr svält, baracker, koncentrationsläger och oxar på åkrarna. Visst väljer man syd oavsett vad cia säger. Det gör ju nordkoreanerna också., väljer syd om man kan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in