Citat:
Ursprungligen postat av
223355
Skitsnack. Mycket lögner och överdrifter på fyllan, betydligt mer än sanningar, säkert 90/10 för att dra till med nåt. Samma med barn, tolkar världen efter sin fantasi och den enda sanningen man kan få höra är att man har fult hur eller liknande. Ett av de sämre ordspråk jag stött på faktiskt.
Borgen, jävligt klantigt av dig men du är bara människa och har bett om ursäkt så du kan gå vidare. I dagens nyhetsflöde försvinner det här in i molet inom kort.
Detta och andra ordspråk (t ex in vino veritas) som nämner sanningen menar ju givetvis inte att fyllekajan (eller barnet) helt plötsligt inser sanningen om universom och blir något slags orakel.
Det ordspråken menar är att fyllekajan under påverkan kommer att vara mer sanningsenlig om sina tankar och innersta jag (jmf den drucknes ord är den nyktres tankar).
Detta stämmer också väl då alkohol sänker hämningar (vilket torde göra detta till ett av det bästa ordspråken).
Detta bekräftar också ALLA mina fördomar om Borg och hur man är funtad i huvudet om man är villig att krossa ett välfärdssamhälle medelst massinvandring för att uppnå sin nyliberala runkfantasi (kanske därför han greppade schnalen på festen)..
Dock tror jag att Reinfeldt spelar några divisioner över Borg och den dag han visar sitt verkliga innersta väsen publikt, gäller det att ha ett kors, lök och heligt vatten inom räckhåll...