2017-08-04, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Någon kanske hade lagt något i Anders drinkar?

Ingen som lagt något. Kokain, pedofili och övergrepp på barn, bisarra ritualer och andra dekadenta företeelser är norm på Bohemian grove, Bilderberg och övriga frimurarsammanträden, där Anders lagt upp sin röv och kuk.
Citera
2017-08-04, 18:36
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen
Är det nån som på fullaste allvar tror att det hade blivit samma ramaskri om en fd kvinnlig politiker gjort samma sak? Nej då hade det varit synd om henne för att hon är kvinna och man hade konstruerat den ena ursäkten efter den andra.

Nja, faktiskt får även kvinnor lida för sådana här uppvisningar. Gudruns biografpissande blev ju inte direkt bortglömt i första taget.

Och "ramaskri" är väl att ta i också. Det är en klickjakt och tidningarna tävlar mot varandra och allmänintresset (nyfikenheten) är stor - kolla bara antalet inlägg här. Men Borg har ju fått betydligt mycket mer stöttande än spott och spe.
Citera
2017-08-04, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mittåt
Kan konstatera att Marcus Oscarsson på sin FB-sida gör en likartad analys som jag gjorde:

https://m.facebook.com/story.php?sto...91566134283366

Marcus Oscarssons analys visar bara på hur utbredd den låga intelektuella kvalitén är i Sverige på de personer som råkar ha yttrandefrihet i det offentliga rummet! Är det kollegialitet ekonomer emellan som föranleder detta stöd till Anders Borg?

Anders Borg är ingen privatperson, bara för att han inte är finansminister längre. Så enkelt är det inte att gå från upphöjd politiker till ett fyllesvin. Och sen låtsas som om det inte angår folket eller de företag som betalar för att få tal del av hans åsikter. Åsikter som har tyngd i det offentliga livet, och värda miljontals kronor. Anders Borg har ett privat umgänge som kan härledas till hans offentliga liv.

Det är ett märkligt fenomen i Sverige, hur vissa grisar skyddar andra grisar som tycker att Anders Borg är mer jämnlik än andra grisar. Och därför får Anders Borg kalla kvinnor för horor och visa sin snopp och ta på andra mäns snopp. Nöff. Nöff.

Att ta andra personer på snoppen är ett brott som kallas för sexuellt ofredande. Jag vill se samma åklagare som med samma nit utreder denna brottslighet från Anders Borg som när hon utredde Kenth Ekeroth på fyllebråk på krogen. Att folk inte anmäler Anders Borg visar på att ingen vågar! Just för att de har självbevarelsedrift att inte påtala när de mest jämnlika av grisar begår brott, just för att grisarna skyddar varandra.

Om detta till äventyrs skulle gå till åtal vore det "rättvist" med en tingsrättsdomare som tolkar in i bevisen, tvärtom vad bevisen styrker, typ det Kenth Ekroth råkade ut för.

Detta är intressant, just för att det som har skett är så vidrigt. Folk som Marcus Oscarsson som vill tänja på gränserna för vad som är acceptabelt beteende, just för att det är en mycket upphöjd person det handlar om.

Bilden av det feministiska och jämlika Sverige krackelerar. Det räcker inte längre att gå i Pride för att vidmakthålla bilden av Sverige, om Anders Borgs härdsmälta ses på som en normal fylla.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Han var en folkvald politiker som valde att förstöra Sverige (samt festen). Då får han stå för sitt kast.

En gång var, i det här fallet, en gång för mycket.

Nej, Anders Borg var inte folkvald. Han har inte suttit i riksdagen. Han var tjänsteman.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emtor
Fy fan, hvilke idioter dere har valgt som ledere i Sveariket.
Hele Norge gleder seg stort over kuk-Anders. Jævla synd at ikke Eddie Meduza lever lenger. Han kunne ha skrevet en masse låter om Anders Borg som viser kuken på fest.
Kjør på søta bror, rösta inn flere av samme kaliber i Riksdagen. Jævla synd at ikke Mona Sahlin viste frem fittan.

Satir och karikatyr är förbjudet i Sverige.
Citera
Medlem
GoranPongs avatar
Anders "Snoppen" Borg har varit i farten ser jag Vidrigt beteende och självklart borde han anmälas, han ska inte komma undan så lätt bara för att han är känd
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Synd att det verkar ha varit en societetsfest där det ska mycket till för att man ska anmäla varandra.

Moderater verkar ha nåt i sig som gör att de inte kan stoppa sig själva från att håna människor och bete sig högljutt. Nuvarande moderatledare gjorde sig känd för en större publik genom att stöna könsord i en skolhögtalare och att håna lantisar.

Minns själv en julfest för ett par år sedan där en av de högsta cheferna ,med två månader på jobbet och som gärna luftade sina politiska åsikter på jobbet, hängde sig på alla damer i sällskapet när vi var på dansgolvet. Har anledning att tro att han följde med någon ända fram till hennes dörr d.v.s. ca 5 km om jag räknar rätt.

Det är väl bara att håna tillbaka om man tar åt sig? Även moderater har sina ömma punkter.
Att ventilera politiska åsikter ser jag heller inget fel i?
Damerna han hängde på sa förhoppningsvis ifrån om dom inte blev imponerade av hans inviter? Eller hängde dom på låset till närmsta polisstation dagen efter i sin lättkränkthet?
Citera
Medlem
Sammansvetsats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emtor
Fy fan, hvilke idioter dere har valgt som ledere i Sveariket.
Hele Norge gleder seg stort over kuk-Anders. Jævla synd at ikke Eddie Meduza lever lenger. Han kunne ha skrevet en masse låter om Anders Borg som viser kuken på fest.
Kjør på søta bror, rösta inn flere av samme kaliber i Riksdagen. Jævla synd at ikke Mona Sahlin viste frem fittan.

Han är en föredetta minister. Det kan vara värt att komma ihåg.
Citera
2017-08-04, 18:42
Medlem
Hade för mig att jag läst att Borg är/varit drogliberal och hittade en artikel om det. Behöver förstås inte betyda att han nu intagit andra droger än alkohol, men snefyllan verkar så extrem- Är han inte alkoholist, så skulle jag tippa på att han blandat olika droger vid den aktuella händelsen, kanske benso om han fått det utskrivet pga stress på jobbet:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10969484.ab
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Nej, jag skäms inte som du tycker att jag ska göra. Besviken? Om du kollar min inläggshistorik så kommer du uppmärksamma att de flesta har redigerats i efterhand. Så ja, jag skriver ett inlägg, publicerar och går sen in och putsar på språket. Skulle det vara nåt fel med det?

Faktum kvarstår, Anders Borg har intagit alkohol i kombination med antingen mediciner, knark, kokain eller nån annan drog. För en fd finansminister ska kunna hålla huvudet i styr på en privat fest även om han/hon råkar vara dyngfull. Så är det bara.

Så är det. Detta faktum går inte att bortförklara med något. Sen är han ju inte "bara" f.d. finansminister utan styrelsemedlem för ett börsbolag..

Till sist vill jag bara konstatera att vilket "spännande liv" Anders Borg fick när han skilde sig från sin tråkiga och icke spännande fru och blev sambo med dominatrixet.. Äntligen händer det något i hans liv ;-)
Citera
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Någon kanske hade lagt något i Anders drinkar?

Ja. Sprit.
Citera
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Intressant att han likt SVT tar mer fasta på att han kallat kvinnor för horor än att han gått och tafsat på män och visat kuken för dessa (Marcus nämner inte ens detta). Är det gamla vanliga möjligen att kvinnor måste skyddas mer. Enda brottsliga är förövrigt detta tafsande/ofredande om nu någon av de drabbade männen kände sig kränkt.

Är vi män oskyldiga små blommor som måste skyddas av fyllon som Anders?

Tycker att all denna rättshaverism som existerar bland antifeminister för eller senare slår tillbaka mot män i övrigt.

Slå för all del en man på käften ifall fyllovännen går för långt, men att göra en stor grej av det i media och anmäla till polisen tycker jag är väldigt patetiskt.

Män är inte kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in