2017-08-04, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Äh, han betedde sig som ett svin och får helt enkelt sota för det. Han är en relativt offentlig man och har alltid haft ett fint städat yttre så det är klart att medierna går loss.

Helt hysterisk story förövrigt, men många i överklassen är grisar på fyllan.

Du är inget vidare på att läsa. Var har jag påstått att medierna inte ska "gå loss"?
Jag invände mot det märkliga att fokus av media hela tiden är på att han sa hora åt kvinnor när tafsa på män är grövre.
Citera
2017-08-04, 17:44
Medlem
Han visar sitt könsorgan för gästerna och kallar kvinnor på festen för "hora" och "slampa". Anders Borg börjar också klämma andra män i skrevet och vill jämföra penisstorlekar.
---
Senare under kvällen eskalerar allt. Då blir exministern hotfull mot värden då han får vet att han har tilldelats sovplats i en stuga en bit bort från huvudbyggnaden. Där vill inte Anders Borg sova! När en kvinna försöker lugna ner honom hotar han henne också.

Källa: http://stoppapressarna.se/svenskt/an...pa-skandalfest

Vem är denna kvinna som försöker stoppa Anders Borgs psykos?
Citera
Medlem
NoTruces avatar
Det göttaste i allt det här är alla sura feministkrönikor som kommer att komma. Just you wait. Det här är mumma för dem och bränsle på patriarkatets eld.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RCI856645964
Faller det under allmänt åtal?

Alla lagbrott faller under "allmänt åtal" - dvs ingen behöver polisanmäla - Sveriges Åklagarmyndighet tar helt frivilligt upp fallet.(hoho, hehe och haha)

Det är ju inte direkt ett civilt ärende att en vuxen karl blottar sig och är kränkande inför en förbannad publik, det viktiga är ju att han tar andra män på kuken och det är förbjudet (i alla länder i alla lagar)
Citera
2017-08-04, 17:45
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Du är inget vidare på att läsa. Var har jag påstått att medierna inte ska "gå loss"?
Jag invände mot det märkliga att fokus av media hela tiden är på att han sa hora åt kvinnor när tafsa på män är grövre.

Tycker inte det verkar så, man nämner det där tafsandet konstant.
Citera
2017-08-04, 17:46
Bannlyst
Jag tycker faktisk synd om killen Anders Borg han har helt klart börjat med droger.

När min mamma gick bort och jag var 37år så var jag en sorlig jävel den kvällen jag gick in i en hiss och pissade och trodde att jag var på Toa.

Men när man går om kring med kuken hängande utanför byxorna inne på en fest då är man mer än full.
Det kan jag lova!!
Citera
2017-08-04, 17:46
Medlem
Fy fan, hvilke idioter dere har valgt som ledere i Sveariket.
Hele Norge gleder seg stort over kuk-Anders. Jævla synd at ikke Eddie Meduza lever lenger. Han kunne ha skrevet en masse låter om Anders Borg som viser kuken på fest.
Kjør på søta bror, rösta inn flere av samme kaliber i Riksdagen. Jævla synd at ikke Mona Sahlin viste frem fittan.
Citera
2017-08-04, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taipeh
Det herrn ifråga gjorde är det här:
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Sexuellt_ofredande
Undras när åtal kommer att väckas?

Sexuellt ofredande när det handlar om vuxna människor är en rättsparagraf som helt borde strykas. Hatar att man har fått Sveriges Rikes Lag att framstå som en bibel för alla lättkränkta idioter.

Om en vuxen person tar en annan vuxen person på röven/fittan/kuken så har man 3 val.

1. Tala om att man inte är intresserad och gå därifrån.
2. Klappa till vederbörande.
3. Godta inviten.

Svårare än så behöver det inte vara, men tyvärr består samhället nuförtiden av en massa ryggradslösa mähän.
Citera
Medlem
Judinnan Dominika är som judiska drottning Esther, eller judiska Monica Lewinsky som förförde korrupta och svaga makthavare för att igenom judens mål.
https://www.youtube.com/watch?v=mBg-uRoh9g4

Anders är en lätt måltavla: En svag och genomkorrumperad shabbos goj och fullblodsnörd, utan skrupler och utan moral, som aldrig sett en fitta mer än den gamla haggan till fru han hade under många år, innan förföriska judinnan Dominika (ala Esther) visade judisk kvalitetsfitta, så var Anders fast.

Anders Borg visar sig vara en mycket svag person som är en stor fara för rikets säkerhet, nu när Dominika mjölkar hans kuk. En svag länk helt enkelt, som säljer ut sig själv och Sverige nu är han är fast ordentligt i judens klor på alla fronter. Inte konstigt då också att man faller samman så här, av det lilla mänskliga han har kvar, innan parasiterna totalt sugit ut honom på information.

Det lilla som fanns kvar nördens Anders själ, är nu borta.
Senast redigerad av Gulblendkarringen 2017-08-04 kl. 17:51.
Citera
Medlem
siljaeuropa94s avatar
På intervju hos skavlan för några år sedan blev han intervjuad i egenskap av finansminister och fick frågan hur hans livssituation var och hur han bodde. Flinande svarade Borg att han bodde i studentkorridor hos sin(dåvarande) flickvän.

Kanske därifrån detta studentikosa beteende härstammar?
Citera
Medlem
RCI856645964s avatar
Så här lyder Marcus Osacarssons (TV4) kommentar:

Den verkar typisk för de som vill ursäkta, inklusive Borgs politikerkompisar. Ganska sjukt resonemang tycker jag. Speciellt när dylika kommer från politiker och journalister som ägnar hela dagarna åt att kritisera och beslå andra med fel.

Citat:
JAG HAR BARA TRE ORD ATT SÄGA:
– GRÄSLIGT OCH VEDERVÄRDIGT
Just nu svämmar kvällstidningarna, pressen, sociala medier och annat över av nyheten om att f d finansminister Anders Borg tagit några glas för mycket och fått vad han kallar en blackout. Han ber på sin FB-sida om ursäkt till alla inblandade.
ANALYS
Det spelar ingen roll om det är Anders Borg, Göran Persson, Kronprinsessan, Kungen, du eller jag. Alla kan göra fel. Jag har själv gjort fel många ggr och kommer göra fel många ggr till i framtiden.
Anders Borg är inte längre aktiv politiker men sådant bryr sig media inte om. Nej, man lägger glatt ut varenda detalj. Det mesta stämmer kanske men vi vet alla hur det ofta vilseleds och överdrivs rejält. Och i sociala medier bres det på ännu mer. Vissa älskar att vräka ur sig elakheter. Vad jag tycker om denna jakt på folk och fä där man skapar ett drev med fokus på att vältra sig i andras olycka kan sammanfattas med ett ord – gräsligt och vedervärdigt. Det blev tre ord.
Jag säger inte att kritik är obefogad. Jag säger inte opassande beteende ska godtas. Jag säger inte att olämpliga ord till kvinnor någonsin är ok för det är det absolut inte. Jämställdhet är så otroligt viktigt. Och jag säger definitivt inte att media begår fel som kan skriva sådant här och precis vad de vill så länge det är lagligt och korrekt. Vi lever inte i Nordkorea tack och lov.
Men jag säger att sanningen om vilka vi är som personer visas i sådana här situationer. En del spyr ut otrevligheter mot den som gjort fel och som man redan vet ångrar sig djupt och har bett om ursäkt. Andra inser att alla kan göra fel och nästa gång kan det vara man själv som gör det.
Att inse det är en styrka. En bra person kan göra dumma saker men personen är fortfarande bra. Att be om ursäkt och att förlåta är två av mänsklighetens främsta styrkor. Att slå mot den som redan ligger är det inte.
Det är ett av mina ledord i livet.
Marcus
Senast redigerad av RCI856645964 2017-08-04 kl. 17:49.
Citera
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankefrihet
Högern (delar av den) älskar storyn med en matt-pinkande partiledare på bio.

Vänstern tycker nu samma om en känd högerman som pratar grovt och visar kuken.

Och nej, det är varken ok att pissa på golv eller vissa ballen inför barnfamiljer och kalla kvinnorna där för horor. Det handlar om två personer som inte kan (eller kunde) hantera alkohol. Det är bara pinsamt och allmänt överjävligt. Vare sig ni eller dom är höger, vänster eller mittemellan.

Jag tror det är värre i Gudruns fall för hon är Sveriges moralistdrottning som vill detaljstyra till och med hur folk skämtar.

Det är alltid roligt att hitta moralistpräster med brallorna nere, jag har aldrig hört något från Borg som jag skulle kännetecka som tydligt moraliserande. Han känns så byråkratisk och neutral att jag inte göra annat än att skratta att äntligen han visar sig vara en människa under den ordentliga masken.

Jag gillar ju nu inte Borg, men jag tycker att det är besvärligt att tidningar nu använder detta för att relativisera afghaners musikfestival övergrepp. Det är inte samma sak, och ifall du nu tror att en fyllo som tar en i skrevet känns lika olustigt för en man som en ung tjej som omringas av 6-7 afghaner som håller henne fast och kör upp fingrarna överallt, så är det problematiskt.

Nu kommer Borg användas som lysande exempel för det Löfven menade att tafsningar är ett typiskt svenskt alkoholsproblem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in