2007-09-03, 22:29
Medlem
big_buddhas avatar
x

[quote=tiger_wood]Behövde lite råd från er som använt Genotropin !!

Jag kör hygretropin nu(kinesiskt)men mina polare körde precis franskt och blev jätte-nöjda kompade iof med nån form av testo,min ena polare var ganska plufsig,tre månader senare hade han blodådror på nedre magmuskler..Enligt honom var han jätte-försiktig med socker för att det var stor risk att få socker sjuka om man slarvade med det och så körde han det på kvällen innan säng-dags motiveringen var att kör man det på morgonen så
motverkar kroppen det.Också enligt honom så sa han att man absolut inte får missa en enda dag för att då förstör man hela cyclen(en del kör bara 5 dgr iveckan)...xxx
Citera
2007-09-04, 16:41
Medlem
[quote=big_buddha]
Citat:
Ursprungligen postat av tiger_wood
Behövde lite råd från er som använt Genotropin !!

Jag kör hygretropin nu(kinesiskt)men mina polare körde precis franskt och blev jätte-nöjda kompade iof med nån form av testo,min ena polare var ganska plufsig,tre månader senare hade han blodådror på nedre magmuskler..Enligt honom var han jätte-försiktig med socker för att det var stor risk att få socker sjuka om man slarvade med det och så körde han det på kvällen innan säng-dags motiveringen var att kör man det på morgonen så
motverkar kroppen det.Också enligt honom så sa han att man absolut inte får missa en enda dag för att då förstör man hela cyclen(en del kör bara 5 dgr iveckan)...xxx

Har fått lära mig helt tvärtom, dvs att man ska ta hgh på morgonen för på natten så producerar du själv hgh.

Nästan alla som jag läst om kör 5 på 2 av för att annars kan kroppen bilda antikroppar.

//Nikke
Citera
2007-09-04, 19:16
Medlem
[quote=anarkist]
Citat:
Ursprungligen postat av big_buddha

Har fått lära mig helt tvärtom, dvs att man ska ta hgh på morgonen för på natten så producerar du själv hgh.

Nästan alla som jag läst om kör 5 på 2 av för att annars kan kroppen bilda antikroppar.

//Nikke

Ja detta skulle jag också tippa på att det vore det bättre alternativet ,att sätta på morgon och ev efter träning ! Vad det gäller 5 on 2 off hör man mycket olika råd !
Vissa menar på att det bara är ett försäljnings argument för att en kur inte ska bli så kostsam ?
Jag har däremot läst korta stycken från en studie ,där man menade på att sätta en högre dos varannan dag skulle ge en bättre muskel tillväxt
ex istf 4 iu ed 8 iu eod ! men vem fan vet !
Vad det gäller socker vet jag inte , tycker att det låter lite långsökt inte helt säker dock !
Citera
2007-09-05, 02:43
Medlem
Mystiqes avatar
Det med sockret har jag hörd att man ska helst undvika men har aldrig fått direkt svar på det. Skulle bli tacksam om man fick svar på det. För om det är sant, vart borde den max GI att få i sig?!?
Citera
2007-09-05, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mystiqe
Det med sockret har jag hörd att man ska helst undvika men har aldrig fått direkt svar på det. Skulle bli tacksam om man fick svar på det. För om det är sant, vart borde den max GI att få i sig?!?

Jag vet inte om läget förändras när man stackar gh med insulin ,men jag kan tänka mig att man får vara jävligt försiktig och noga med vad och när man stoppar i sig då !!

Jag har även fått rådet av en del herrar att man 2 h före och 1 efter
sticket skall undvika kolhydrater ! pga av insulinets på verkan på gh´t
Men inte för att det skulle föreligga en förhöjd risk för diabetes , utan för att
få ut maximalt av gh!

Jag har en gammal bardoms vän som fick gh på reccept som barn , men han åt allt som barn gör inkluderat godis läsk etc och han hade aldrig fått direktiv från sjukvården att avstå från socker eller att detsamma skulle förhöja risken för diabetes!

Men det som konsumerar stora mängder socker vare sig med gh eller utan löper ju större risk att drabbas av diabetes !

Men jag vet faktisk inte svaret på hur farligt det är med socker intag under gh kur det vore intressant att få svaret på detta !
Citera
2007-09-06, 10:57
Medlem
LillaFluffs avatar
Jag skulle vara skeptisk till att kombinera konditonsträning som kampsport primärt är med gh, gå hgh påverkar den glatta muskulaturen...

angående intag så skulle jag tagit det på natten, och inte ätit nåt på ca 2 timmar innan och denna på tid skulle varit mer eller mindre bara långsamt protein...

angående hur frekvent man måste ta det så spelar det ingen större roll så.

P. boresson förespråkade tex att man skulle ta massor då och då istället för att småfjanta varje dag i veckan
Citera
2007-09-06, 23:44
Medlem
Mystiqes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roffe78
Jag vet inte om läget förändras när man stackar gh med insulin ,men jag kan tänka mig att man får vara jävligt försiktig och noga med vad och när man stoppar i sig då !!

Jag har även fått rådet av en del herrar att man 2 h före och 1 efter
sticket skall undvika kolhydrater ! pga av insulinets på verkan på gh´t
Men inte för att det skulle föreligga en förhöjd risk för diabetes , utan för att
få ut maximalt av gh!

Jag har en gammal bardoms vän som fick gh på reccept som barn , men han åt allt som barn gör inkluderat godis läsk etc och han hade aldrig fått direktiv från sjukvården att avstå från socker eller att detsamma skulle förhöja risken för diabetes!

Men det som konsumerar stora mängder socker vare sig med gh eller utan löper ju större risk att drabbas av diabetes !

Men jag vet faktisk inte svaret på hur farligt det är med socker intag under gh kur det vore intressant att få svaret på detta !

Insulin är det sista som jag skulle någonsin testa av alla prepp. Däremot har tillväxt blivit allt mer intressant. Har försökt finna texter/fakta ang. att man ska undvika ta allt GI värde över 100 när man kör tillväxt kur. Saken är då man får t.om. sluta ta gainers då? Samt en kur ska vara minst 6månader kan även bli ett problem att undvika allt snabba kolhydrater.
Har hört från allt att det är okey att ta snabba kolhydrater till att man ska undvika det.

Beside.. har en noobs fråga. Jag har försökt finna fakta om karpeltunna syndromet (stavfel), men tyvärr har jag inte fått fram på olika sökmotorer...
Citera
2007-09-06, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillaFluff
Jag skulle vara skeptisk till att kombinera konditonsträning som kampsport primärt är med gh, gå hgh påverkar den glatta muskulaturen...

angående intag så skulle jag tagit det på natten, och inte ätit nåt på ca 2 timmar innan och denna på tid skulle varit mer eller mindre bara långsamt protein...

angående hur frekvent man måste ta det så spelar det ingen större roll så.

P. boresson förespråkade tex att man skulle ta massor då och då istället för att småfjanta varje dag i veckan

Jag misstänker att du tänker främst på hjärtat (glattmuskulaturen ) ?
Men i så fall bör man avstå styrketräningen också då tung styrketräning belastar hjärtat hårdare än konditions träning ,om jag förstått det hela rätt!

Gh har en mycket kort halverings tid vilket om det tas i syfte att förbränna fett borde kunna ge bättre effekt om det sprids ut på dyngnet (bara en personlig teori ?)

Varför skulle du välja att sätta på natten ?

Många menar ju på att egenproduktionen inte går ner fast man tillsätter gh !
Och eftersom egen produktionen är som störst på natten, borde inte vara bättre att sätta ex morgon samt efter träning !

Detta är mina högst personliga teorier utan någon vetenskaplig förankring..
Citera
2007-09-07, 08:52
Medlem
LillaFluffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roffe78
Jag misstänker att du tänker främst på hjärtat (glattmuskulaturen ) ?
Men i så fall bör man avstå styrketräningen också då tung styrketräning belastar hjärtat hårdare än konditions träning ,om jag förstått det hela rätt!

Gh har en mycket kort halverings tid vilket om det tas i syfte att förbränna fett borde kunna ge bättre effekt om det sprids ut på dyngnet (bara en personlig teori ?)

Varför skulle du välja att sätta på natten ?

Många menar ju på att egenproduktionen inte går ner fast man tillsätter gh !
Och eftersom egen produktionen är som störst på natten, borde inte vara bättre att sätta ex morgon samt efter träning !

Detta är mina högst personliga teorier utan någon vetenskaplig förankring..

Det är under sömnen som vi växer, där av se till att ha högst nivper då, samt att man inte bör äta runt då man tagit ght, jag vill inte vara utan mat i en 3 timmar efter träningen, när man sover är en av de få gånger som man ger fan i mat...

Detta kommer mesta dels ifrån gamla byggare som lagt några 100K på tillveäxt igenom åren och vad dom anser funkar bäst.

Och jag tycker att det låter logiskt och det har kommit ifrån samma teknik ifrån många olika sidor...

sen angående hjärtat så tror jag att det får arbeta mindere under ett 45-60 mins gympass än ett hårt thaipass på 1.5 timmar med löpning ect, kombinera de båda vore väl sämsta för just hjärtat...
Citera
2007-09-07, 14:01
Medlem
Mystiqes avatar
Det är väll den vänsta hjärkammaren som växer av gh? Undra bara..
Citera
2007-10-12, 11:19
Medlem
nickeh84s avatar
Hur får man tag på tillväxthormoner då? kan man få tag på annat sätt än via läkare? för de lämnar ju bara ut till extremt korta personer.
Citera
2007-10-13, 01:35
Medlem
Jag använder GH när jag förberedde inför tävling, 3 ie 5 on/2 off. Det var helt fantastiskt. Jag körde med testo och något mer (minns inte vad) samt lite insulin och t3. Hade jag haft pengar hade jag alltid kört GH tillsammans med grejer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in