2007-08-15, 17:45
Medlem
spudwishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDave
Nej jag menar inte kolisar utan rent socker. Ja jag vet inte det var som sagt bara en fundering och inte ett påstående.
Vad har du själv för erfarenhet av GH?
Och har du några svar på de andra frågorna jag har?

MVH

Samma sak gäller för rent socker. Fast du bör hålla dig borta från tillsatt fruktos av andra anledningar dock...

Jag antar att man kan säga att jag har högst extensiv erfarenhet av GH, eftersom jag fick det i terapeutiskt syfte från det att jag var typ 7 fram tills jag var 18 (dvs. för 4 år sen). Det är ju förstås en helt annan grej än att suprafysiologiskt bruk.

Man behöver inte köra nån pct efter att man slutar använda GH. Som tidigare nämnts så funkar ju GH som bäst när man använder det länge. Enligt mig bör man inte använda GH om man inte planerat att använda det väldigt länge (absolut minimum ett år). Risk för gyno finns det väl knappast, även om GH har viss hämmande effekt av FSH. Men nej, ingen risk för gyno. GH är totalt annorlunda än AAS så det funkar inte så helt enkelt.

Som sagt bör man inte "kura" GH om man inte har råd att göra det väldigt länge. Jag skulle inte vilja kalla GH-bruk för att "kura" heller. Beslutet att använda GH är ett beslut att spendera 3000kr och uppåt i månaden i flera års tid. Just my opinion. ikh har startat en GH-"kur" för inte så länge sen, finns i Kurrapportforumet, du kan ju kolla hur länge han planerat ta det, och hur mycket.

Det där med 4 on 4 off låter suspekt. Jag tog GH två ggr om dan, varje dag. Två ggr om dan kanske inte är nödvändigt (jag var med i nån undersökning om det var bättre än bara en gång om dan) men att det ska tas varje dag tycker jag låter givet iaf.
Citera
2007-08-15, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spudwish
Samma sak gäller för rent socker. Fast du bör hålla dig borta från tillsatt fruktos av andra anledningar dock...

Jag antar att man kan säga att jag har högst extensiv erfarenhet av GH, eftersom jag fick det i terapeutiskt syfte från det att jag var typ 7 fram tills jag var 18 (dvs. för 4 år sen). Det är ju förstås en helt annan grej än att suprafysiologiskt bruk.

Man behöver inte köra nån pct efter att man slutar använda GH. Som tidigare nämnts så funkar ju GH som bäst när man använder det länge. Enligt mig bör man inte använda GH om man inte planerat att använda det väldigt länge (absolut minimum ett år). Risk för gyno finns det väl knappast, även om GH har viss hämmande effekt av FSH. Men nej, ingen risk för gyno. GH är totalt annorlunda än AAS så det funkar inte så helt enkelt.

Som sagt bör man inte "kura" GH om man inte har råd att göra det väldigt länge. Jag skulle inte vilja kalla GH-bruk för att "kura" heller. Beslutet att använda GH är ett beslut att spendera 3000kr och uppåt i månaden i flera års tid. Just my opinion. ikh har startat en GH-"kur" för inte så länge sen, finns i Kurrapportforumet, du kan ju kolla hur länge han planerat ta det, och hur mycket.

Det där med 4 on 4 off låter suspekt. Jag tog GH två ggr om dan, varje dag. Två ggr om dan kanske inte är nödvändigt (jag var med i nån undersökning om det var bättre än bara en gång om dan) men att det ska tas varje dag tycker jag låter givet iaf.
Ok, tack för bra svar. Jag ska kolla in ikhs tråd.
Snackade med en polare idag och han påstod att det ultimata är tt köra testo tillsammans med GH. Vad säger du om det? GH i sig själv ska väl ge bra muskelökningar?
Citera
2007-08-15, 20:18
Medlem
spudwishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDave
Ok, tack för bra svar. Jag ska kolla in ikhs tråd.
Snackade med en polare idag och han påstod att det ultimata är tt köra testo tillsammans med GH. Vad säger du om det? GH i sig själv ska väl ge bra muskelökningar?

Jag har ingen erfarenhet av det där, men har läst samma sak. GH skapar fler celler, testo gör muskelcellerna större, så det ger ju definitivt effekt, frågan är hur stor och prisvärd.
Citera
2007-08-17, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spudwish
Jag har ingen erfarenhet av det där, men har läst samma sak. GH skapar fler celler, testo gör muskelcellerna större, så det ger ju definitivt effekt, frågan är hur stor och prisvärd.
Men noter mängden du måste ta för att uppnå hypertrofi,,,, 6-10IU ed..
Finns ju peptider som gör att kroppen rekryterar satelitceller till musklerna/ hypertrofi,,,, som är billigare än gh.
PEG-MGF kanske är nått?
Citera
2007-08-25, 12:21
Medlem
Genotropin-Kampsport

Behövde lite råd från er som använt Genotropin !!!

Tränar thaiboxning samt styrketräning 4-5 dagar i veckan. Väger 98 kg och är 181 lång. Tränat många år och har haft många kurrer bakom mig när jag var yngre dock fortfarande ugn (30 år) . Funderar på kurra en 3-månaders Genotropin kur, för kunna deffa ner mig från mina 17-20 % fett till 10%.
Jag behöver lite info från er som testat Geno.
Hur har ni upplevt konditionsträning när ni gått på Geno-kur ?
Sedan har jag hört att det är farligt att äta socker rikt mat vid Geno-kur stämmer det ?
Ska jag kombinera det kanske med Deca eller Winnar för att få bättre effekt. Problemet är att jag väger redan mkt och inte vill gå upp mer än så.
Näst sista frågan då, blir lederna torra som när man går på winnar eller är det ingen problem med rörlighet.
Och sista frågan, franska Geno är det nån som testat det, lite info tack !!
Citera
2007-08-25, 12:32
Medlem
DANI81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tiger_wood

Tränar thaiboxning samt styrketräning 4-5 dagar i veckan. Väger 98 kg och är 181 lång. Tränat många år och har haft många kurrer bakom mig när jag var yngre dock fortfarande ugn (30 år) . Funderar på kurra en 3-månaders Genotropin kur, för kunna deffa ner mig från mina 17-20 % fett till 10%.
Sedan har jag hört att det är farligt att äta socker rikt mat vid Geno-kur stämmer det ?
Ska jag kombinera det kanske med Deca eller Winnar för att få bättre effekt. Problemet är att jag väger redan mkt och inte vill gå upp mer än så.
Näst sista frågan då, blir lederna torra som när man går på winnar eller är det ingen problem med rörlighet.

Geno används väl minst 6 månader om de ska vara värt de... inte många som har råd med det då det är grymt dyrt förhållande till resultaten, men snabbare återhämtning, samt en bättre förbränning.... men är det deff i 3 månader rekom annat prepp...
Citera
2007-08-25, 12:37
Medlem
Winnarna är inte bra för lederna nej.

hgh ska som sagt användas i minst 6 månader för effekt, finns billigare prepp om man bara vill tappa fett.

T3 och eller clen kombinerat med aas är betydligt billigare och antagligen effektivare.

Annars funkar det ju med att sköta kosten och röra på fettet lite

//Nikke
Citera
2007-08-25, 16:53
Medlem
Geno..

Egentligen hade jag tänkt mig 2 st 3 månaders kurrer och 1 månads vila mellan dessa. Nu ska vi bortse när det gäller för kostnader !!! Jag har prövat de andra metoderna när jag tränade på högre nivå, men vill prova Geno nu !!
Citera
2007-08-25, 20:45
Medlem
Bluffos avatar
Citat:
Egentligen hade jag tänkt mig 2 st 3 månaders kurrer och 1 månads vila mellan dessa. Nu ska vi bortse när det gäller för kostnader !!! Jag har prövat de andra metoderna när jag tränade på högre nivå, men vill prova Geno nu !!

Men kör 3-5enheter ed i 5dagar håll 2dagar i 6mån.. combinera med tren då?? Du har ju primo som är grymt... sköter du kosten så händer de grejer..
Sen med sockret de vet jag inte
Citera
2007-08-26, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluffo
Men kör 3-5enheter ed i 5dagar håll 2dagar i 6mån.. combinera med tren då?? Du har ju primo som är grymt... sköter du kosten så händer de grejer..
Sen med sockret de vet jag inte

Men då kommer det bli svårt och hålla sig under 100 kg. Vill helst gå ner till 90. Det är min tävlingsvikt !!!
Primo har jag testat för måna år sen, jävla tryck och pump i grejerna !!
Händer massa grejer !!
Citera
2007-08-26, 23:58
Medlem
Citat:

Det jag upplevde var en mycket snabbare återhämtning mellan passen , jag kör dubbla pass
3 dagar i veckan thaiboxning / styrka!
För min del mixade jag gh med testo , jag upplever det alltid tyngre att köra konditions träning med testo i kroppen ,upplevde dock ingen märkbar förvärrning eller förbättring när man kombinerar med gh .
Jag har svårt att uttala mig om huruvida effekten vore utan testo ”då jag enbart provat själva med testo mixat med gh” men om man skall tro vad man läser så rekommenderas väldigt ofta att boosta med testo.!
För min del körde jag 6 veckor med Enthate 250 mg ew följt av 6 veckor Trenbolone 400 mg ew .Valet av trenbolone var för min del bla att inte binda för mycket vätska ,för att kunna hålla blodtrycket i schack detta lyckades dock bra även på lågdos Enthate, vid lärkar kontroll i mitten på kuren var blodtrycket normalt på gränsen till lågt.

Vad det gäller sockret vet jag inte , men det kan nog Ikh eller Alladin svara på , men med tanke på att du vill bli hårdare borde ett lågt intag av detta falla sig naturligt eller ?

Franskt gh känner jag inte till !
Winnar är inte direkt glidmedel för lederna direkt , jag skulle nog välja annat prepp.

Roffe
Citera
2007-09-01, 23:00
Avslutad
Citat:

Ta en kur vaket, det brukar hjälpa.

Håll i hatten A!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in