Citat:
Ursprungligen postat av TheDave
Nej jag menar inte kolisar utan rent socker. Ja jag vet inte det var som sagt bara en fundering och inte ett påstående.
Vad har du själv för erfarenhet av GH?
Och har du några svar på de andra frågorna jag har?
MVH
Vad har du själv för erfarenhet av GH?
Och har du några svar på de andra frågorna jag har?
MVH
Samma sak gäller för rent socker. Fast du bör hålla dig borta från tillsatt fruktos av andra anledningar dock...
Jag antar att man kan säga att jag har högst extensiv erfarenhet av GH, eftersom jag fick det i terapeutiskt syfte från det att jag var typ 7 fram tills jag var 18 (dvs. för 4 år sen). Det är ju förstås en helt annan grej än att suprafysiologiskt bruk.
Man behöver inte köra nån pct efter att man slutar använda GH. Som tidigare nämnts så funkar ju GH som bäst när man använder det länge. Enligt mig bör man inte använda GH om man inte planerat att använda det väldigt länge (absolut minimum ett år). Risk för gyno finns det väl knappast, även om GH har viss hämmande effekt av FSH. Men nej, ingen risk för gyno. GH är totalt annorlunda än AAS så det funkar inte så helt enkelt.
Som sagt bör man inte "kura" GH om man inte har råd att göra det väldigt länge. Jag skulle inte vilja kalla GH-bruk för att "kura" heller. Beslutet att använda GH är ett beslut att spendera 3000kr och uppåt i månaden i flera års tid. Just my opinion. ikh har startat en GH-"kur" för inte så länge sen, finns i Kurrapportforumet, du kan ju kolla hur länge han planerat ta det, och hur mycket.
Det där med 4 on 4 off låter suspekt. Jag tog GH två ggr om dan, varje dag. Två ggr om dan kanske inte är nödvändigt (jag var med i nån undersökning om det var bättre än bara en gång om dan) men att det ska tas varje dag tycker jag låter givet iaf.
. Funderar på kurra en 3-månaders Genotropin kur, för kunna deffa ner mig från mina 17-20 % fett till 10%.