Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-30, 20:33
  #553
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Jag stod och valde idag på bolaget, men till sist ryckte jag som vanligt Blossa trestjärnig cognacsspetsade. Man vet vad man har men inte vad man får.

Någon jul ska jag väl ta mod till mig och testa nåt exotiskt, men det viktiga är att det värmer i strupen.

Vad säger ni, är det lite WT-stämpel över Blossa 3 stars?

Nu skrev du för ett år sedan, men det viktigaste är väl att man tycker det smakar gott.

Min favorit är deras romspetsade.
Citera
2023-12-02, 12:39
  #554
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Nu skrev du för ett år sedan, men det viktigaste är väl att man tycker det smakar gott.

Min favorit är deras romspetsade.
Nu blev jag lite sugen. Ska åka och köpa den nu, återkommer med mina tankar "när jag lekt rommen av mig".
Citera
2023-12-02, 17:58
  #555
Medlem
Imnshos avatar
Romspetsade är helt OK, men jag tycker ändå konjaks spetsade har lite mer vinsmak som jag förknippar med glögg!
Citera
2023-12-02, 21:31
  #556
Medlem
Trontie123s avatar
Är jag den enda här som föredrar alkoholfri?
Citera
2023-12-09, 11:34
  #557
Medlem
Blossas årgångs glögg 2023 är på väg att ta slut, samma hysteri förra året fast 2022.
Citera
2023-12-09, 20:06
  #558
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Romspetsade är helt OK, men jag tycker ändå konjaks spetsade har lite mer vinsmak som jag förknippar med glögg!

Köp en vanlig vinglögg som du sedan spetsar själv med någon sprit som du gillar, det blir godare än att dricka färdigspetsad.
Citera
2023-12-09, 20:36
  #559
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
Köp en vanlig vinglögg som du sedan spetsar själv med någon sprit som du gillar, det blir godare än att dricka färdigspetsad.
Brukar spetsa den redan cognacspetsade trestjärniga med lite mer konjak. Det är gott när det bränner till lite i halsen, och att man får bort alltför mycket sötma.
Citera
2023-12-09, 21:00
  #560
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Gjorde en snabb egen idag som jag nu smuttar på. Trevligt.
Citera
2023-12-19, 13:16
  #561
Medlem
goseigens avatar
Ska uppdatera om Spritverkets starkvinsglögg efter att ha druckit fler glas.

https://www.systembolaget.se/produkt...erket-9370211/

Kryddorna häger kvar i munnen längre. För den sakens skull är mitt tips att dricka denna glögg med något tilltugg; kanske en pepparkaka eller en lussekatt.

Hur som helst är det en helt ok dryck.
Citera
2023-12-19, 13:34
  #562
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyWorld
Vad brukar ni spetsa glöggen med?

Rom?
Konjak?
Vaniljvodka?
Dricker Blossas vita starkvinsglögg spetsad med mörk rom.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback