Citat:
Ursprungligen postat av
emazet
Nej. Liklukt har markerats i Kök, Matrum och Badrum. Vid separata tillfällen, ska två hundar båda markerat i köket och matrummet. En av hundarna ska även ha markerat i badrummet.
Matrummet har använts som sovrum i vissa skisser av lägenhet. Troligtvis använde mannen matrummet som sovrum och det kan förklara varför hans säng låg där
2003-11-20 markerade en likhund i sovrum och kök. Dessutom diffust i vardagsrummet. Den gamle mannen avled i sovrummet så den markeringen är från honom. Så har vi köket, köksgolvet lades om när Filip flyttade in och där skulle egentligen inte vara någon markering om ingen dött. Men det fanns där.
2004-03-19 gjordes en ny sökning då markerade likhunden bara i köket och inte i sovrummet. Vet inte om golvet lagts om eller varför likhunden inte markerade i sovrummet den gången.
Men alltså 2 stycken markeringar efter att Filip lagt om golvet i köket. Det är ingen tvekan om att Marua dött i lägenheten. Att någon annan skulle dött i lägenheten mellan att golven lades om sommaren 2002 tills hunden markerade i november 2003 är uteslutet. Däremot följdes inte den diffusa markeringen i vardagsrummet upp 2003-2004. Att det var en diffus markering i vardagsrummet beror på att det målades om i vardagsrummet och lister byttes.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sansiis
Du svarar inte så jag utgår ifrån att du syftar på hennes familj. Tror du verkligen att polisen bara skaka bort teorin som vind? Du vet väl att det var F som kom med den teorin från början?
Polisen har gått på djupet gällande hedersmord och det är just det som förstörde hela utredningen från början enligt mig. De hamnade på annat spår eftersom hedersmord skulle vara självklart pga de är utläningar. Men så var ju inte fallet, vilket är tydligt.
Så jag vet inte vad du syftar på faktiskt. Vilka bevis finns för det du säger?
Det konstiga är att de hedersmördade henne i Filips lägenhet, varför

Sedan gjorde Filip allt för att dölja det. Försökte t ex få köket att explodera..