2023-10-26, 07:42
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emazet
Varför tror du Kaj bestämmer sig för att vittna efter alla dessa år och berättar för polis ang hans konfrontation med Filip och om Filips ”erkännande” ang mordet
Det här har hemsökt Kaj i alla år. Han tog tag i sitt liv igen nu senaste åren istället för att deppkröka och när fler nya vittnesmål dök upp tog han tag i det här ärendet med. Mått bra nog att ta tag i det igen. Han liksom andra trodde det var helt hopplöst. De hade förhoppningsvis fel.
Citera
2023-10-26, 07:49
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Instabil, ja nu verkar det vara så att han har ett eget begrepp för det! Om man inte skakar av sig våldshändelser som mord anser han att man är instabil.
Men jag håller absolut med dig. Det var något som gjorde att jag blev väldigt illa berörd när jag läste hans förhör första gången. Känslan befästes när jag hörde hans "vittnesmål" i rättegången Det är
något allvarligt fel på snubben så jag läste igenom hans förhör igen..

Alltså han är ett levande skämt! Jag har aldrig hört någon prata så mycket om moral, värderingar osv..
Förmodligen vet han inte riktigt vad det betyder men han har lärt sig att det är något bra, så han upprepar det hela tiden Vi ska titta lite på hans moral, värderingar och gränser. Det blir för långt att ta med allt så jag får plocka lite här...

Nu pratar vi om ett överfall där tre killar gick upp till en gammal farbror som var över 90 år för att stjäla hans pengar. Dock hittade de bara lite pengar. Förmodligen därför vände de om igen och gick upp och närmast torterade honom. Filip och A försökte skylla på den tredje. Men en kriminell som hörde dem prata på häktet tyckte det var ett så brutalt och äckligt brott att han berättade det för åklagaren eller polisen. Han gillade inte att Filip och A snackade ihop sig och försökte skylla på M.

MB: Alltså för jag, nummer ett, Filip, och som jag
förmodligen nämnde till er sist, dom var ju inte kriminella. Överhuvudtaget inte. Fille han var
nog den, om man ska se det som mest kriminell, då kanske för att han tog droger. Dom andra
två, dom tog inte droger. Men dom här tre, dom var ju egentligen inte kriminella. Dom var
bara busiga.

: Men dom här tre, dom har …. bara haft maximal otur.

GN: Vad tänker du vad var otur ifråga om det som hände med Torsten?
MB: Alltså jag har ju fått till mej att man skulle gå upp och ta pengar från han. Samtliga tre
var påverkade. Och då blev det ett handgemäng när Torsten inte ville ge ifrån sig sina pengar.
Jag kan ju dock inte förstå det. Jag har ju hört i efterhand att Torsten försökte sparka. Och då
var det nån som försökte avvärja. Så blev det, ja, han var ju en gammal, skröplig man ju.

Borttaget namn från min sida då de andra två inte är aktuella i detta målet.

Michael får reda på att Marua är död
SN: När fick du reda på att hon faktiskt var död?
MB: Ingen aning. Huvudet i Bokskogen, kanske medi

Ren lögn. Mikael morsa visste det för hon hade hört ett samtal mellan Mikael och Filip. Det var då Mikael ville tysta henne och blev anklagad för "övergrepp i rättssak". Redan i jan/feb 2003 så visste Mikaels moster också om det. Observera att vid den tidpunkten var det ingen som visste att Marua var död. Mikaels moster bodde i Stockholm och pratade bara med sin syster (Mikaels mamma) i Malmö.

Såhär ser han på taxirånet

MB: Så nä, där var inga tankar. Sen så vet jag efterföljande att han hade ringt upp sin
dåvarande flickvän eller nåt sånt. Sen kommer jag inte ihåg om det var Jennifer eller om det
var hon den andra, Emelie, tror jag hon hette. Emelie.
GN: Mm.
MB: Nånting med han skulle möta dom på Gustav och sen så blev det bråk eller vad fan det
var. Sen tar han taxin hem till Zenith och sen så tror han att han har betalt taxichauffören som
menar på, "Du har inte betalt" och då blir han förbannad och tar upp vapnet och så menar på,
"Du ska inte blåsa mej. Ge mej dina pengar". Ungefär så.

Han vet att Filip är skyldig till mord men såhär uppför han sig:

Danny insisterade på att det var Fille – Michael insisterade på att det inte var Fille
MB: Jag vet ju dock, jag kommer ihåg mellan mej och Danny att vi satt och diskuterade eller
nästan bråkade om, för att han insisterade på att det är Fille och jag insisterade på att det är
inte Fille. Kan inte va Fille. Men just diskussionen mellan mej och Filip, det kommer jag
faktiskt inte ihåg så.

Det var ju inte bara Filip han försvarade utan även sig själv. Han visste ju att det var Maruas huvud som var hittad i bokskogen innan det var känt för allmänheten. Jag undrar varför . Nu krånglade det ju till sig för Micke när de dessutom hittade hans mitrokondieDNA på en av plastsäckarna.

Vem tror på Kaj och Danny och vem tror på Micke och Filip?
Ja han ljuger. Hela grundskolan var han den typiskt frånvarande, han satt hemma och rökte cannabis från fjärde klass liksom. Aldrig sett honom med normala pupiller. Ett tag skulle han bo med sin far men det gick några månader sen ville han inte ha honom där. Soc barn. Inte lika våldsamt labil och farlig som Filip men definitivt en som bröt sig in I källarförråd, stal allt han ägde etc. Sköt på hundar och småbarn med soft air gun för att impa på de större killarna. Inte omtyckt av särskilt många och någon man blev varnad för som ny. Finns inga tvivel I min värld att han hjälpte Filip med det här.
Citera
2023-10-26, 11:35
Medlem
Citat:
Jag kan tycka att det är rätt dramatiskt att gå ifrån att säga att skottet skedde av misstag till att det slutar med styckning av kropp och huvud. Alltså det går inte ihop för mig - ifall jag olyckligtvis råkar skjuta någon till att det slutar med att jag istället för kontakta polis och säger det var en olyckshändelse, att jag istället styckar isär kroppen.

Alltså tror jag att styckningen var planerad ,vilket med andra ord betyder att jag tror att Maruas död var planerad. Sen om det var just Filip som sköt eller vad som skedde inne i lägenheten, kan jag inte riktigt säga… Isåfall, vad hade Filips motiv varit för att döda Marua?

Dock har jag en helt annan teori på vem som dödade henne. Som var tidigt i polisutredningen också en teori

Vilken teori är det?
Citera
2023-10-26, 12:15
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Jag kan tycka att det är rätt dramatiskt att gå ifrån att säga att skottet skedde av misstag till att det slutar med styckning av kropp och huvud. Alltså det går inte ihop för mig - ifall jag olyckligtvis råkar skjuta någon till att det slutar med att jag istället för kontakta polis och säger det var en olyckshändelse, att jag istället styckar isär kroppen.

Alltså tror jag att styckningen var planerad ,vilket med andra ord betyder att jag tror att Maruas död var planerad. Sen om det var just Filip som sköt eller vad som skedde inne i lägenheten, kan jag inte riktigt säga… Isåfall, vad hade Filips motiv varit för att döda Marua?

Dock har jag en helt annan teori på vem som dödade henne. Som var tidigt i polisutredningen också en teori

Vem skulle de vara?
Citera
2023-11-02, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Det har sagts mig att länk till FUP inte funkar längre, så här är den igen för de som är intresserade:

https://gofile.io/d/H3F10R

Skulle du kunna ladda upp den igen snälla?
Citera
2023-11-04, 14:23
Medlem
@dendryge du verkar veta exakt vad som hänt kan du snälla berätta?

Detta har berört mig så djupt. Har svårt att släppa det och har reggat konto endast för detta.

Vad har du fått veta av Filip och folk runtomkring. Vad hände och vilka var där när det hände?
Citera
2023-11-06, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningenedet
@dendryge du verkar veta exakt vad som hänt kan du snälla berätta?

Detta har berört mig så djupt. Har svårt att släppa det och har reggat konto endast för detta.

Vad har du fått veta av Filip och folk runtomkring. Vad hände och vilka var där när det hände?
Hittar inte inlägget du menar kan du länka eller säga när det skrevs?

Du måste citera hen för att han ska se dina frågor
Eller funkar det med snabba?
Citera
2023-11-06, 20:57
Medlem
5 Augusti tack är ny här så vet inte riktigt hur jag gör
Citera
2023-11-06, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av backvudejaflash
Hittar inte inlägget du menar kan du länka eller säga när det skrevs?

Du måste citera hen för att han ska se dina frågor
Eller funkar det med snabba?

Okej ska testa och se om det funkar. Tack igen
Citera
2023-11-06, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av den.dryge
Alltså , Kajs uppgifter kommer från Fille.
Han erkänner för honom vad han gjort.
Fille har erkänt för många va han gjort.
Jag umgicks väldigt tätt med både blomman och Lenny, och ska inte hänga ut dom, men dom har sagt vad som hänt , Fille har erkänt för mig vad som hänt. Han va liksom hundra på han aldrig skulle bli dömd. .

Jag umgicks med Hultberg sjukt mycket också. Åkte runt i hans bil och tog tjack och tryckte piller så ögonen stod ut som tåttkoddar
Han va
inte heller imponerad och vi vet ju hur mycket stryk han gav mange för att få reda på sanningen.
Alltså mange, en otroligt snäll människa. Från top till tå! Inte ens hultbergs tortyr fick han att säga det va Fille, för han visste inte till 100%

Anledningen jag inte gick till snuten var att jag levde ett liv som inte polisen kanske gillade, jag va i 22-23 år. Coolast i exakt hela Malmö och hatade snuten 24/7.

Att Fille är skyldig har " vi" vetat sen dom hittade hennes huvud.
Fille är otroligt obehaglig att ha i sin närhet. Även om jag var hyffsat i form och tränade en del kampsport på den tiden, så va det ytterst obehagligt att ha han i sin närhet.

Kommer ihåg en gång , han och mange , Pixade som djur, fick ett gäng tonåringar att råna en butik för att ge dom bytet sen.
Dom satt bara och garvade när dom berättade det.

Kaj känner jag rätt bra, en bra kille hans vittnesmål var riktigt viktigt.
Sen bröderna Karlsson för ett bra jobb med.
Skrattade mig harmynt när jag läste lennys vittnesmål
Kunde riktigt höra hans röst och de hur han gestikulerar framför mig !
Riktigt skoj att han har tagit tag i sitt liv!
Jobbar som vaktmästare på ett boende. Har sin grabb på heltid. Fan va stolt och glad jag blev när jag snackade med han!
Jävla fin kille!!

Hultberg misstänker jag sitter igen, vilket han gör rätt ofta. Synd han inte får spela mulle på kåken 🤣
Brukar snackas vid ett par gånger om året. Men inte hört av han på länge

Micke bor upp mot Helsingborg , är gift och har något form av chefsposition på stället. jävligt coolt !

Men för att återgå till frågan.... Nä det är inte trams , det är inte hörsägen. Utan fakta... Leta upp hans förhör själv. Din idiot

Hej du verkar veta exakt vad som hänt kan du snälla berätta?

Stort tack på förhand
Citera
2023-11-06, 21:05
Medlem
Citat:

Stort tack på förhand

Om du inte vill hänga ut någon hade du kunnat tänka dig att berätta om han var ensam när det hände eller om det fanns folk på plats utan att namnge någon. Var folk där när Maura dog. Eller ringdes det dit folk i efterhand utan att de visste vad som väntade dom?
Citera
2023-11-06, 21:19
Medlem
Citat:

Stort tack på förhand

Citat:
Om du inte vill hänga ut någon hade du kunnat tänka dig att berätta om han var ensam när det hände eller om det fanns folk på plats utan att namnge någon. Var folk där när Maura dog. Eller ringdes det dit folk i efterhand utan att de visste vad som väntade dom?

Hoppsan…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in