2023-08-08, 14:21
Medlem
[quote=den.dryge|

För att återgå till rättegången.

Undrar när Kaj ska vittna[/QUOTE]

Kaj ska vittna den 14 augusti klockan 09 - 11.
Så står det åtminstone i tingsrättens planering.
Citera
2023-08-08, 18:42
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strandmannen
Kaj ska vittna den 14 augusti klockan 09 - 11.
Så står det åtminstone i tingsrättens planering.

Tack!
Citera
2023-08-10, 13:50
Medlem
why123s avatar
Var det ingen som var i rätten när Filip förhördes? Jag hörde en minut på sydsvenskan.. Det var
ju f*n vad åklagaren lät mesig.
Citera
2023-08-10, 15:01
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Var det ingen som var i rätten när Filip förhördes? Jag hörde en minut på sydsvenskan.. Det var

kan du länka?
Citera
2023-08-10, 15:28
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av den.dryge
kan du länka?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/atalad-fick-horas-under-rattegangen-om-mordet-pa-marua-ajouz

Ö.h.t förstår jag inte varför inte denna rättegången uppmärksammas mer?

Det var inte sydsvenskan som du ser
Senast redigerad av why123 2023-08-10 kl. 15:30. Anledning: ..
Citera
2023-08-10, 15:35
Medlem
Citat:

Jag var i rätten när Filip förhördes.
Han säger att han inte kommer ihåg någonting alls från den 20 eller 21 december (när mordet troligtvis begicks), ”eftersom det inte var någon särskilt speciell dag i hans liv."

Filip skyllde ofta på att han han inte kom ihåg saker. Och på att han var inne i ett "destruktivt missbruk" vintern 2002 - 2003.

Såhär skrev Sydsvenskan om förhören med Fille:

https://www.sydsvenskan.se/2023-08-07/expojkvannen-sager-att-han-inte-minns-mordnatten
Citera
2023-08-10, 19:06
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strandmannen
Jag var i rätten när Filip förhördes.
Han säger att han inte kommer ihåg någonting alls från den 20 eller 21 december (när mordet troligtvis begicks), ”eftersom det inte var någon särskilt speciell dag i hans liv."

Filip skyllde ofta på att han han inte kom ihåg saker. Och på att han var inne i ett "destruktivt missbruk" vintern 2002 - 2003.

Såhär skrev Sydsvenskan om förhören med Fille:

https://www.sydsvenskan.se/2023-08-07/expojkvannen-sager-att-han-inte-minns-mordnatten

Tack, tyvärr kan jag inte läsa det eftersom jag inte är prenumerant. Jag hade blivit det om de hade rapporterat live men det gör de inte.

Hur var din känsla? Jag reagerade på att åklagaren sa "om du mördat Marua".... Jag tycker
inte det är någon tvekan om det.

Vad toppen att du varit i rätten, har du tid och lust så beskriv gärna stämningen bland åhörarna också, hur Fille verkade och din allmänna magkänsla

Edit: Jag förstår iofs att åklagaren inte kan säga när du mördade Marua.. Ska du gå när Kai vittnar eller det vet du inte än eller vill inte säga?
Senast redigerad av why123 2023-08-10 kl. 19:08. Anledning: .
Citera
2023-08-12, 08:07
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/atalad-fick-horas-under-rattegangen-om-mordet-pa-marua-ajouz

Ö.h.t förstår jag inte varför inte denna rättegången uppmärksammas mer?

Det var inte sydsvenskan som du ser

Nä det ör oväntat låg bevakning på allt som händer nu.

Emporia, Zenith och sen kom väl mekky igår och blev häktad
Citera
2023-08-14, 20:34
Medlem
den.dryges avatar
https://www.sydsvenskan.se/2023-08-14/nyckelvittnet-berattar-om-mordet-pa-marua-ajouz

Saxar från Sydsvenskan

"Roger berättar klart, tydligt och detaljerat att expojkvännen erkände mordet för honom flera gånger.

En gång sitter de i soffan i expojkvännens lägenhet på Ellstorp – precis där han säger att han sköt Marua Ajouz."

Roger är ju Kai.

Sen har Hultberg också vittnat idag , om jag förstod det rätt.

Umgicks mycket med han, men inte fan visst ejah han var Bandidosmedlem

"En av dem var en tidigare medlem i Bandidos. Han misshandlade en av expojkvännens närmaste vänner tills han berättade hur Marua Ajouz dog:

– Han sa att det var en tragisk olycka, en knarkfest som spårade ur, berättar vittnet"

Det är Mange han spöade sönder och samman
Senast redigerad av den.dryge 2023-08-14 kl. 20:36.
Citera
2023-08-14, 22:01
Medlem
why123s avatar
Var någon på rättegången idag eller är prenumerant på Sydsvenskan och vill berätta lite vad där står?

En sak som förvånar mig lite är att så många som poliserna talat med säger "Det är det med styckningen, kan inte tänka mig honom i en sådan situation".

Nu känner jag inte någon av de inblandade men mig förvånar det inte, även om det låter märkligt.
De som känner F och skrivit i tråden tycker han är obehaglig. Läser man sedan FUP kallar många honom "den där jävla dåren".

En berättar i FUP att han var elak mot djur när han var mindre och misshandlade en eller flera (?) hemlös(a). Sedan heter det att det var ett vådaskott, det kommer från F själv. Men tittar vi på hur han behandlat Marua innan så har han tagit stryptag på henne åtminstone vid två tillfälle och tryckt ner henne med ord.

Jag uppfattar inte att han varit så med andra tjejer. Jag tror helt enkelt att han var taskig mot henne för han visste om hennes situation. Sedan är/var han jävlig för han kunde helt enkelt. Ingen satte stopp för honom. Intressant att höra D@nnys första minne av honom..

Han är samma otäcka typ som innan men det är svårare nu där han sitter. Hans patetiska försök att misskreditera FHL var ju för jäkligt ..

Hoppas verkligen han åker dit nu, allt annat vore en riktig besvikelse.

Haha, du hann posta under tiden jag skrev. Ja Mange fasiken vad mycket skit han fick, Filip skyllde allt på honom. Sedan efter mordet så råkade han så illa ut också, fy fan. Hoppas verkligen det går bra för den grabben.

Jag tror inte att Mange var på plats när det hände. Han åkte ju till Höllviken. Det var säkert Filips ord. Undrar om Filip hade låtit han åka hem om Marua låg död i lägenheten..

Det var ju förbannat dumt att säga det med tragisk olycka.. Där har vi tydligen en som vill att F ska gå fri. Man styckar för f*n inte någon om det är en olycka.
Senast redigerad av why123 2023-08-14 kl. 22:16. Anledning: ..
Citera
2023-08-14, 22:37
Medlem
elbels avatar
Citat:
Var någon på rättegången idag eller är prenumerant på Sydsvenskan och vill berätta lite vad där står?

En sak som förvånar mig lite är att så många som poliserna talat med säger "Det är det med styckningen, kan inte tänka mig honom i en sådan situation".

Nu känner jag inte någon av de inblandade men mig förvånar det inte, även om det låter märkligt.
De som känner F och skrivit i tråden tycker han är obehaglig. Läser man sedan FUP kallar många honom "den där jävla dåren".

En berättar i FUP att han var elak mot djur när han var mindre och misshandlade en eller flera (?) hemlös(a). Sedan heter det att det var ett vådaskott, det kommer från F själv. Men tittar vi på hur han behandlat Marua innan så har han tagit stryptag på henne åtminstone vid två tillfälle och tryckt ner henne med ord.

Jag uppfattar inte att han varit så med andra tjejer. Jag tror helt enkelt att han var taskig mot henne för han visste om hennes situation. Sedan är/var han jävlig för han kunde helt enkelt. Ingen satte stopp för honom. Intressant att höra D@nnys första minne av honom..

Han är samma otäcka typ som innan men det är svårare nu där han sitter. Hans patetiska försök att misskreditera FHL var ju för jäkligt ..

Hoppas verkligen han åker dit nu, allt annat vore en riktig besvikelse.

Haha, du hann posta under tiden jag skrev. Ja Mange fasiken vad mycket skit han fick, Filip skyllde allt på honom. Sedan efter mordet så råkade han så illa ut också, fy fan. Hoppas verkligen det går bra för den grabben.

Jag tror inte att Mange var på plats när det hände. Han åkte ju till Höllviken. Det var säkert Filips ord. Undrar om Filip hade låtit han åka hem om Marua låg död i lägenheten..

Det var ju förbannat dumt att säga det med tragisk olycka.. Där har vi tydligen en som vill att F ska gå fri. Man styckar för f*n inte någon om det är en olycka.
Känns som detta inlägg har blivit felformaterat eller saknar citat?
Citera
2023-08-14, 22:58
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
Känns som detta inlägg har blivit felformaterat eller saknar citat?

Ja det stämmer. Under tiden jag skrev detta och så småningom skickade visste jag inte om att inlägget
ovanför mitt skrevs. Därför blev det inget citat.
Som du ser frågar jag om någon har varit på rättegången eller vill berätta vad Sydsvenskan skriver.

När jag skickade iväg detta hade den dryge gjort just det jag frågade om.

I övrigt så skriver jag bara vad jag tycker och tänker till de som följer fallet, känner personerna eller läst FUP.

Jag är för övrigt intresserad av att höra andras åsikter eftersom det under rättegången har varit väldigt tyst i detta fallet.
Senast redigerad av why123 2023-08-14 kl. 23:02. Anledning: ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in