2022-12-06, 19:14
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Filip Wolender hittar inget socialt konto men tror hans mor är Izabela Wo…. på facebook. Han har ett bolag FF plåt AB där Izabela är ledamot hon är 65 år bor i Uddevalla. Heter Isabella men på fb Izabela.

Isabela Wol+ender är mamma

Cezary är pappa?
Citera
2022-12-06, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Han bor alltså själv i en fet villa i de finare delarna av Uddevalla. Hoppas han nu åker dit på livstid och aldrig mer får spendera ett dygn där.
Nybyggt område nära Uddevallabron.
Många barnfamiljer där så han lär ju bli utfryst efter detta.
Citera
2022-12-06, 19:49
Medlem
Klarabella79s avatar
Jag blir lite fundersam. Hon var 18-år ich hade en expojkvän. På bilden expressen delar så är det en bild på henne med brudslöja. När hann hon gifta sig, skilja sig och ha en expojvän? Tragiskt fall och jag minns så väl artiklarna när man hittade hennes huvud och sen när man hittade krippen. Vilken hemsk matdröm för hennes föräldrar men även för henne som blev mördad av en sadist.
Citera
2022-12-06, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Jag blir lite fundersam. Hon var 18-år ich hade en expojkvän. På bilden expressen delar så är det en bild på henne med brudslöja. När hann hon gifta sig, skilja sig och ha en expojvän? Tragiskt fall och jag minns så väl artiklarna när man hittade hennes huvud och sen när man hittade krippen. Vilken hemsk matdröm för hennes föräldrar men även för henne som blev mördad av en sadist.

Hon var skild. Hade bott en period i Libanon och där varit gift i ett par månader, kom sedan hem och skilde sig.

Källa:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KvnG15/marua-lag-mordad-i-skogen
Citera
2022-12-06, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Det här fallet påminner om Vetlanda fallet. En olycka (om det nu stämmer) och sen får de panik. Varför erkänner man inte om det är en olycka?
Olycka där huvudet kapats av från resten av kroppen?
Citera
2022-12-06, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Hur många bjöd han på sådan chockad på sitt kalas? Du röjer dig

Det var inte på kalaset.
Citera
2022-12-06, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Olycka där huvudet kapats av från resten av kroppen?
Eh jag menar ryktet att hon sköts av misstag
Citera
2022-12-06, 20:46
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Hon var skild. Hade bott en period i Libanon och där varit gift i ett par månader, kom sedan hem och skilde sig.

Källa:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KvnG15/marua-lag-mordad-i-skogen

Tack för infon! Även förvånad att hon fick ha pojkvän (om nu föräldrarna visste om det innan hon mördades).

Hursom tragiskt slut på ett liv
Citera
2022-12-06, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Tack för infon! Även förvånad att hon fick ha pojkvän (om nu föräldrarna visste om det innan hon mördades).

Hursom tragiskt slut på ett liv

Efter sin tur i Libanon där hon gifte sig efter några månader kom hon hem till Malmö igen. Enligt Maruas bror så gifte hon sig där frivilligt (ingen heder) men enligt andra uppgifter så var det pappan som satte upp detta giftermålet.

När hon kom hem tillbaka till Malmö igen så verkar det som att hon främst haft kontakt med sin mamma.

Jag hoppas verkligen att polisen har kött på benen nu. Hoppas att de fått vittnen att prata. Kan tänka mig att det är tufft för psyket att bära på något sådant i 20 år. Jag är 99.9% säker på att det är ex-pojkvännen som tagit hennes liv. Nu hoppas jag på att rättvisan tar många många år på det rövhålet.
Senast redigerad av imlikenono 2022-12-06 kl. 20:57.
Citera
2022-12-06, 21:06
Medlem
Citat:
Det här fallet påminner om Vetlanda fallet. En olycka (om det nu stämmer) och sen får de panik. Varför erkänner man inte om det är en olycka?

Citat:
Eh jag menar ryktet att hon sköts av misstag

Vem syftar du på? Menar du Tove?!
Citera
2022-12-06, 21:58
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Han bor alltså själv i en fet villa i de finare delarna av Uddevalla. Hoppas han nu åker dit på livstid och aldrig mer får spendera ett dygn där.

Är han svensk eller libanes eller adopterad
Citera
2022-12-06, 22:18
Medlem
tomyhockeys avatar
Jag hittar wolender som polacker på facebook
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem