Citat:
Ursprungligen postat av
Maviel
Jag vet att man letade efter en soffa hemma hos honom som försvann i samband med mordet. Antagligen så fanns det fiber på kroppen från sagda soffa men vad jag vet hittade man aldrig den.
Kanske någon vittnat efter alla dessa år. Och inte klarade leva med skulden mer? Vad jag förstår finns det många som borde kunna vittna som fanns i lägenheten.
Det verkar vara två personer ;eller fler?) som gett nya uppgifter och det är skälet till att ex-pojkvännen nu gripits.
Utöver det finns teknisk bevisning, men enligt polisen är detta bara indicier. Det talas om material som kroppen förpackats i, fibrer från möbler och en ny analys av golvet från deras lägenhet.
Allt ovanstående går att läsa i tidningarna.
Jag hoppas att GM berättar vad som hände. I värsta fall har de kört fast igen och hoppas på ett erkännande utifrån de nya uppgifterna. Förhoppningsvis har de tillräckligt för häktning och fortsatta förhör.
Förmodligen har brotten som vännerna begått redan preskriberats. Jag hittar inte preskriptionstiden för Brott mot griftefriden, men det borde vara max fem år tänker jag.