2022-12-06, 15:33
Medlem
Hej.

Jag kan bekräfta att det är Filip W*lender de gripit. Utan att avslöja vem jag är så kan jag säga följande: Jag gick på samma grundskola (Rörsjöskolan) och är jämngammal med Filip, känner ytligt Maruas syskon och vet att han var tillsammans med Marua. Har vetat i 20 år vem det var när det blev känt i Malmö. Jag tror mig veta vem en av vännerna till Filip var, en M*kael Bl*mqvist som var några år yngre. Hörde att han var med den kvällen, men vet inte säkert. Men jag vet säkert att de två umgicks och agerade kriminellt. De två med andra var busar i Zenithsområdet i Malmö.

För övrigt så var Filip en bråkstake och flera elevers plågoande under grundskoleåren och inte en stjärna i skolan. Pappan var i princip aldrig hemma, mamman jobbade flitigt på kvällar (vad jag minns) så han sprang runt bäst han ville i kvarteren. Han bar alltid Jeans med Nike/Rebookskor, Championhoodie etc han saknade inget i klädväg. Det var inte ett fattigt hem iaf som tonåring.

Anekdot: Har varit på Filips kalas som barn. Tidiga tonåren bjöd han på choklad som smakade konstigt - Det var choklad till hundar visade det sig och han skrattade.
Citera
2022-12-06, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Borde ju haft snutnojja i 20år. Varje gång en polis närmat sig bör han ju blivit nervös.

Ja minst! Intressant hur personer reagerar när de grips. Undrar om han erkänner eller hur långt inne det sitter. Han måste rimligen gått igenom detta scenario sen det hände typ.

Hoppas de har solida bevis. Vad nu de kan vara..
Citera
2022-12-06, 15:42
Moderator
Maviels avatar
Har preskriptionstid någon betydelse i detta fallet? Eller beror det på om de väcker åtal för mord eller dråp? Dråp är väl 15 år och mord 25?

Hoppas också på rättvisa för henne. Vad jag förstår har man betraktat brottet som polisiärt uppklarat men inte kunnat binda honom tidigare.
Citera
2022-12-06, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onzdag
Hej.

Jag kan bekräfta att det är Filip W*lender de gripit. Utan att avslöja vem jag är så kan jag säga följande: Jag gick på samma grundskola (Rörsjöskolan) och är jämngammal med Filip, känner ytligt Maruas syskon och vet att han var tillsammans med Marua. Har vetat i 20 år vem det var när det blev känt i Malmö. Jag tror mig veta vem en av vännerna till Filip var, en M*kael Bl*mqvist som var några år yngre. Hörde att han var med den kvällen, men vet inte säkert. Men jag vet säkert att de två umgicks och agerade kriminellt. De två med andra var busar i Zenithsområdet i Malmö.

För övrigt så var Filip en bråkstake och flera elevers plågoande under grundskoleåren och inte en stjärna i skolan. Pappan var i princip aldrig hemma, mamman jobbade flitigt på kvällar (vad jag minns) så han sprang runt bäst han ville i kvarteren. Han bar alltid Jeans med Nike/Rebookskor, Championhoodie etc han saknade inget i klädväg. Det var inte ett fattigt hem iaf som tonåring.

Anekdot: Har varit på Filips kalas som barn. Tidiga tonåren bjöd han på choklad som smakade konstigt - Det var choklad till hundar visade det sig och han skrattade.

Hur många bjöd han på sådan chockad på sitt kalas? Du röjer dig
Citera
2022-12-06, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Har preskriptionstid någon betydelse i detta fallet? Eller beror det på om de väcker åtal för mord eller dråp? Dråp är väl 15 år och mord 25?

Hoppas också på rättvisa för henne. Vad jag förstår har man betraktat brottet som polisiärt uppklarat men inte kunnat binda honom tidigare.

Den är borttagen
Citera
2022-12-06, 15:50
Medlem
På Aftonbladet ser vi kvinnans bröllopsbild.

Var hon alltså gift när hon dog och nu är en tidigare pojkvän misstänkt ?
Citera
2022-12-06, 16:05
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onzdag
Hej.

Hans mamma var prostituerad, i alla fall ett tag. Han fick ofta stryk av henne och hade ingen närvarande far.
Citera
2022-12-06, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan.Sverkersson
Han är psykopat. Han känner inget han bara spelar.

Kan mycket väl vara att han har en sådan personlighet. Det krävs en viss karaktär att döda sin flickvän. Och dessutom stycka. Känner du till honom?

Bevisen är bla konfrontationsuppgifter enligt polisen, någon har tydligen snackat.
Citera
2022-12-06, 16:12
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Javligthemlig
Hittade en Filip W*lender.
*o

g
Han verkar bo i utkanten iaf
Citera
2022-12-06, 16:24
Medlem
lindblomsgröns avatar
Filip Wolender hittar inget socialt konto men tror hans mor är Izabela Wo…. på facebook. Han har ett bolag FF plåt AB där Izabela är ledamot hon är 65 år bor i Uddevalla. Heter Isabella men på fb Izabela.
Citera
2022-12-06, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel

Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Den är borttagen

Funderar på samma sak.

Att det är borttaget för mord kände jag till, men hur är det med dråp, grovt vållande och giftefriden?

Behöver det bevisas att det var mord, kanske det kan bli svårt om det inte finns en dödsorsak utifrån delarna som de hittade, det var väl bara huvudet som var skiljt från kroppen, ingen komplett styckning, eller har jag fel.
Citera
2022-12-06, 16:34
Avslutad
Det verkar som att kroppen som hittades 2017 hade så pass mycket teknisk bevisning att snubben kunde gripas. Antagligen fanns det spår som gjorde att polisen är säkra på att det rör sig om mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in