Ok, det verkar vara rätt person.
Citat:
Ursprungligen postat av
Carl Serung
Trodde inte han levde längre....
Jo, han försvann ett tag men inte för mordet i fråga utan för alla rån han åkte dit för. Han var ju inte så begåvad som beställde taxi i sitt eget namn och åkte fast bara för att göra det igen till ungefär samma adress och försöka med fingerat namn. Som om ingen skulle räkna ut det. Men sen var han aldrig känd för att vara smart heller. Kan tänka mig att det inte riktigt är storyn han berättade för sina polare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Slottsgryta
Det är han, helt korrekt.
Även jag uppvuxen med han.
Bodde du på Zenith länge? Hej igen, eventuella barndomskamrat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Undrande87
Dela med dig!
Har han FB?
Jag har inte haft kontakt med honom sen han drog med sig ett gäng yngre förmågor och rånmördade en gubbe som hette Torsten. Vad exakt är det du saknar för information?
Hans mamma var prostituerad när han var liten och han kunde antingen stanna hemma och få stryk av henne+torskar eller hänga på gården och ta ut sina frustrationer på sin omgivning. Rätt klyschig bakgrund. Det var alltid något fel på honom. Om andra pojkar tog upp pinnar och fäktades tog han upp en sten. Där andra pojkar retades med varandra skulle han ge sig på yngre, klä av dem och pissa på deras kläder. Alltid var det något.
Det drivande i hans brottskarriär verkar främst ha varit ett kraftigt amfetaminberoende. Riktigt obehaglig person som skrämde de som visste något specifikt om mordet till tystnad. I dagens Sverige där man i stora drag får klara sig själv om man vittnar kan det förvisso vara förståeligt när man har att göra med en så oberäknelig typ.
Det lilla jag på rak hand minns om det här mordet låter snarlikt det som skrivits i tråden tidigare med en "olycka". Minnet sviker i detaljer men var det inte något om att man funnit relevant mängd blod i badrummet som skulle tyda på att styckningen skett där men att det inte kunde knytas till honom för att ingen vågade snacka?
I övrigt var hans mamma polack, om det nu är intressant. Tror pappan var svensk.
:edit: ah ok, missade en sida. Ser nu att minay har koll på läget. I princip samma detaljer jag själv fått reda på.