Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-05-20, 17:22
Bannlyst
Själv fick jag 140
Citera
2014-05-26, 14:30
Medlem
Två jag vet svar till men förstår inte logiken:

http://imgur.com/13oxhp1

Rätt svar:

http://imgur.com/HJprOUs

Rätt svar:

Någon som förstår hur man ska tänka?
Citera
2014-06-26, 13:50
Medlem
slashing_swords avatar
Några frågor.

Hur många frågor är det på det övervakade testet?
Hur många av dessa behöver man ha rätt på för att komma över 131 i IQ?
Är det max 2 gånger, totalt under hela sin livstid så att säga man får skriva testet/testen?
Citera
2014-06-28, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slashing_sword
Några frågor.

Hur många frågor är det på det övervakade testet?
Hur många av dessa behöver man ha rätt på för att komma över 131 i IQ?
Är det max 2 gånger, totalt under hela sin livstid så att säga man får skriva testet/testen?

45.
Det beror på din ålder.
Ja.
Om du vill ha en tredje chans så får du gå till en psykolog.
Citera
2014-06-28, 10:47
Medlem
sdvinner2014s avatar
IQ 200+

Jag behöver inte gå med i ett sällskap då jag befinner det komplett onödigt.

Jag lider även av autistiska skador, så vardagen är inte så kul.

Jag röstar på SD för att det går åt helvete för det här landet!!

Kontemplera följande scenario: Vad tror du händer om man ständigt importerar outbildade U-landsfolk?

Framgång eller helvete!?
Citera
2014-06-28, 11:08
Medlem
slashing_swords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sisus
45.
Det beror på din ålder.
Ja.
Om du vill ha en tredje chans så får du gå till en psykolog.

Tack!

Skrattade till lite på din sista mening, främst för att man antagligen behöver psykologen för ett annat syfte om man efter 2 misslyckanden ändå ska försöka övertyga sig själv om hög IQ.
Citera
2014-06-28, 13:07
Medlem
Gameplayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slashing_sword
Tack!

Skrattade till lite på din sista mening, främst för att man antagligen behöver psykologen för ett annat syfte om man efter 2 misslyckanden ändå ska försöka övertyga sig själv om hög IQ.

Man kan ju göra IQ-test hos psykolog också. Har testats två gånger hos psykologer genom åren. De första var bl.a. för att se om jag har "skygglappar" som jag tror de kallade det. Något t.ex. piloter inte får ha. Jag hade inga alls... Det andra var för att testa IQ och då fick jag bara 125. Det var inget vanligt test som Mensas utan testade även minne m.m. Detta var också i en period då jag var ur form. På Mensas test fick jag högre.
Citera
2014-07-03, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gameplayer
Jag ljuger aldrig om mina bedrifter. Bara kompletta losers behöver ljuga... Jag hade kunnat fotografera mitt intyg från Mensa (utan namnet) ihop med valfritt föremål för att bevisa det jag påstår.

Hmm. IQ verkar då åtminstone inte gå i hand med sympati eller empati.
Citera
2014-08-18, 10:01
Bannlyst
Ni som gjort Mensas IQ-test svara på följande frågor

Tja,

Ni som gjort Mensas överbevakade test kan ju skriva här hur många rätt ni fick och hur många frågor som ni besvarade på samt vad ert poäng blev. Tack
Citera
2014-08-18, 10:08
Medlem
zorceuss avatar
Nu gjorde jag provet sent 97, och jag minns inte hur många frågor det var.
Jag gjorde alla frågor och hade alla rätt, fick minst 156 i testresultat vilket motsvarade den högsta procenten.
Ville man mäta mer exakt var man tvungen att göra ett särskilt prov för det.

Sen dess har skalan ändrats från Cattell till Stanford-Binet, så det motsvarar 137 enligt dagens skala.
Citera
2014-08-18, 14:08
Medlem
Gameplayers avatar
Jag gjorde det också på 90-talet och fick 147 (motsvarande 131). Minns att jag gjorde provet hemma hos en medlem och att jag druckit några öl innan jag gjorde det. Tror inte jag hann göra alla frågor. Minns även att jag tyckte det var lättare än jag räknat med, men ändå var mitt resultat för lågt för medlemskap då 148 krävdes. Det kostade nog 200 kr och jag kunde få göra om det efter 2 år men jag sket i det.
Citera
2014-08-18, 17:59
Fck rätt på 23/24 uppgifter, 10sec kvar = IQ122

Hade ≈ 2min kvar efter jag gjort hälften av frågorna så blev tidspressad, brukar dock prestera bättre när jag är under tidspress, får som tunnelseende då och hjärnan går på högvarv. Vette fan varför det blir så, samma sak när jag gick i gymnasiet och löste soduko på tåget, när jag var nära resmålet gick hjärnan på högvarv då jag ville hinna med sodukon innan jag steg av vilket resulterade i att jag i princip alltid löste dem innan jag klev av . Ganska cool upplevelse faktiskt, överlag är jag ganska lat och drar ut på tiden så mycket som möjligt vilket resulterar i att dessa situationer uppstår ofta (kanske för ofta).

Hade max poäng som liten (farsan ville att jag skulle göra testet eftersom jag är duktigt på mattematik), verkar som man blivit dummare med åren :P

Är 20år nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in