Citat:
Ursprungligen postat av 101001001
36/36 rätt, IQ på "135 eller högre". Det var flera år sedan och Mensa har tydligen bytt test.
Jag valde dock att inte bli medlem; såg inget som lockade. Någon som kan berätta vad jag missar?

Jag har gjort mensas web iq test 5+ gånger i mitt liv, alla med något/några års mellanrum, först gången när jag var barn/tidiga tonåren. Jag är 23 idag.
Jag har alltid fått 125+ eller 130+, fick även 8p av maximalt 9p på lumpentestet. Gjorde mensas webtest idag och fick bara 116. =(((
Om testet blivit svårare eller om att jag suttit hemma och rökt hash konstant nästan varje dag i 2år samt att jag sitter med en lätt huvudvärk påverkat vet jag inte, men testa göra om det.
Sen så kan man inte bli medlem i mensa bara för att man klarat webtestet. Jag har för mig att man får göra ett svårare och mer utförligt test med övervakning för att bli medlem, det testet är det många som inte klarar trots att internett testet säger att dom kanske klarar det.
edit : Men vem vet du kanske klarar det riktiga testet. Min poäng är att många luras tro dom har högre IQ än dom har på grund att webtestet inte är speciellt bra.