Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-06-03, 19:47
Medlem
Querls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engl
Jag brukar inte låta nedvärderande. Men han skrev som en jäkla kratta. Det var så dåligt och oestetiskt skrivet så jag förstod inte ens vad jag läste. Har du lust att sammanfatta?

På vilket sätt var det bra skrivet? Innehållet möjligtvis, om nu någon har tålamodet att förstå det.

Det är ju ett direkt citat av Kiergegaard, en av de mest intelligenta och nydanande filosofer som existerat. Vem driver med vem här? :-/
Citera
2010-06-03, 19:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SuperSumo
Förlåt, jag kanske misstog mig. Men du måste hålla med om att ditt inlägg om dina miljoner låter oerhört bittert även om det kanske inte är menat så =)

Och appropå ditt maxutnyttjande av resurser, sa du inte att du vann pengarna?

Får jag fråga vad du har presterat?

I övrigt anser jag att om man människa lyckas eller inte har med personligheten att göra, inte IQ:n. Även om den säkerligen kan hjälpa till på traven i många fall.
Jupp mitt maxutnyttjande var att köpa lotter.
Citera
2010-06-03, 20:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Querl
Det är ju ett direkt citat av Kiergegaard, en av de mest intelligenta och nydanande filosofer som existerat. Vem driver med vem här? :-/
Tack, vad jag säger till engl. Kanske, Ångern är ett andra felsteg.
Citera
2010-06-03, 21:11
Medlem
SuperSumos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keuorac
Jupp mitt maxutnyttjande var att köpa lotter.

haha! gott!
Citera
2010-06-03, 21:41
Medlem
DDKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eh Whatever
Har också hög IQ, men är inte med i mensa.
Hade dock idiotförklarat dig utan tvekan eftersom du skrev 'bägge två'.

Känner medlidande =/

Du låter precis som skitstövlarna jag känner. Det här är ett forum och inte en doktorsavhandling. Jag tar mig friheten att inte korrläsa mina inlägg på ett forum.

Jag har också hög IQ. Det innebär inte att jag är felfri.
Citera
2010-06-03, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Querl
Hur ska jag kunna

räkna ut

något sådant då jag inte ens

orkade försöka förstå innehållet och budskapet i texten? Jag har

varken ork eller lust att läsa text som är så

oestetiskt upplagt.
Senast redigerad av engl 2010-06-03 kl. 22:47.
Citera
2010-06-04, 18:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av engl
Hur ska jag kunna

räkna ut

något sådant då jag inte ens

orkade försöka förstå innehållet och budskapet i texten? Jag har

varken ork eller lust att läsa text som är så

oestetiskt upplagt.
Skrämmande värld om estetisk är viktigare än budskap?
Citera
2010-06-04, 18:28
Medlem
Mystiskt hur konsekvent människors IQ ligger runt 120-140 när man frågar dem själva, och inte bara på ''intellektuella'' internetforum.

Folk slutar uppenbarligen inte att söka efter andras erkännande bara för att de är anonyma.
Citera
2010-06-04, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keuorac
Skrämmande värld om estetisk är viktigare än budskap?
Initialt, ja. Vem börjar du prata med i 9 fall av 10, monstret eller prinsessan? Sedan kanske monstret är mycket trevligare. Tyvärr spelar det ingen roll då du aldrig går fram till monstret för du tycker det är för fult. Så ja, initialt är det väldigt viktigt att saker och ting är estetiskt tilltalande. Generellt, NEJ. Innehållet är såklart viktigare än utseendet, men inte i det initiala skedet.
Citera
2010-06-04, 18:54
Medlem
No6s avatar
Hur trovärdigt är verkligen resultatet på mensas provtest?

Jag genomförde mensas provtest igår. Notera att jag inte bara klickade igenom frågorna utan att jag gjorde det seriöst. Dem flesta figurerna såg jag bara genom att ögna igenom dem, fåtal fick jag tänka till lite.

Detta blev mitt resultat:

http://img405.imageshack.us/i/dittresultat.jpg/

Inte för att jag bryr mig så mycket om intelligenskvoten, tycker det är ett dumt sätt att mäta intelligens på. Tycker bara det var intressant att veta min ungefärliga skala, enligt det där testet, att se förhållanden/whatever. Men när resultatet visar en rekommendation att göra det riktiga mensa-testet så måste man undra, hur trovärdigt är det?

Jag menar, om det riktiga mensatestet ser ut sådär så borde väl fler än 2% kvalificera sig till mensa? Någon som gjort det riktiga? Vid ett riktigt test mäter dem väl andra förmågor såsom minne, problemlösningsförmåga och logiskt tänkande?
Citera
2010-06-04, 23:02
Medlem
urmamaspimps avatar
Jag skall skapa ett institut som mäter skallbaser, enbart vattenskallar har tillträde och vi skall ägna oss åt inbördes beundran och att läsa dikter.

mer seriöst:
Jag har faktiskt inte testat, jag tycker testet verkar långtråkigt och jag är faktiskt lite rädd för svaret!
Intilligens är väl trevligt men empati är trevligare.
Citera
2010-06-05, 03:58
Medlem
Mensas internettest är bland dom sämsta, det verkar som dom bara är ute efter att lura folk att försöka sig på deras riktiga test. DVS. att det är väldigt lätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in