Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-04-06, 13:59
Bannlyst
Hur många år tar det till man kan köpa upgrade?
Det är bara en tidsfråga. Säg inget annat!
Citera
2009-04-06, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helsingborg2
Hur många år tar det till man kan köpa upgrade?
Det är bara en tidsfråga. Säg inget annat!
Vadå för uppgradering? En "brainboost"?
Citera
2009-05-05, 18:57
Medlem
Modesty.Blaises avatar
Jag gjorde testet för två år sedan och lyckades och fick 135+. Jag valde att gå med i föreningen, och de aktiviteter jag varit med på har varit trevliga.

Så jag kan bara rekommendera att gå med om man får chansen.

Testavgiften för det riktiga provet är 300 kr.

Medlemsavgiften är 300 kr för ett år och 550 kr för 2 år, så om det kostar skjortan så beror det väl på vilka skjortor man använder
Citera
2009-05-05, 23:38
Medlem
Chelsea FCs avatar
HAHAHHA fan va alla som skriver ska ha IQ över 120 .
Endast 2% av befolkningen platsar in i mensa men hur kommentarerna lyder på FB då hänger alla dem 2% här på forumet.

Jag vill inte vara sämre än alla andra så jag fick 13 miljoner i IQ på det testet.....
Citera
2009-05-07, 19:53
Bannlyst
Jag är medlem i mensa. Jag blev det nätt och presterade exakt 131 vilket är minimum. innan 2007 så användes Ravens matriser med 36 uppgifter på en timma. Nu används reasoning figures. Det nya testet har enklare uppgifter men kräver som någon innan skrev att man istället har 45 uppgifter att lösa på 20 minuter. Det nya testet upplever jag som mer stressande än det förra. Nu för tiden så har du 2 chanser så om du misslyckas på första så får du en chans till men med ett annat test givetvis. Förr (innan 2007) så fick man tre försök på samma test.

Jag skulle inte vilja säga att testprovet som ligger uppe på hemsidan går att jämföra med det riktiga testet. Det finns likheter eftersom det går ut på förmågan till logiskt tänkande.

Fler kvinnor än män klarar det riktiga testet.
Citera
2009-05-07, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chelsea FC
HAHAHHA fan va alla som skriver ska ha IQ över 120 .
Endast 2% av befolkningen platsar in i mensa men hur kommentarerna lyder på FB då hänger alla dem 2% här på forumet.

Jag vill inte vara sämre än alla andra så jag fick 13 miljoner i IQ på det testet.....

Du verkar ju dum i huvudet.

Vilka postar i en tråd som handlar om Mensas prov och således IQ-resultat?

Inte är det de som fått <90 i varje fall.

Ditt antagande att alla typer av människor postar i alla trådar på forumet är felaktig.
Citera
2009-05-08, 18:39
Medlem
Chelsea FCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unintended
Du verkar ju dum i huvudet.

Vilka postar i en tråd som handlar om Mensas prov och således IQ-resultat?

Inte är det de som fått <90 i varje fall.

Ditt antagande att alla typer av människor postar i alla trådar på forumet är felaktig.

Så det du vill komma fram till att alla som skriver att de har fått över 130 i IQ har verkligen de. Tycker nog du borde ta internet med en nypa salt och inte tro att allt är vad det verkar! Trots allt så hänger en hel del fjortisar på FB på senare tid
Citera
2009-05-08, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chelsea FC
Så det du vill komma fram till att alla som skriver att de har fått över 130 i IQ har verkligen de. Tycker nog du borde ta internet med en nypa salt och inte tro att allt är vad det verkar! Trots allt så hänger en hel del fjortisar på FB på senare tid

Absolut inte. Dock är antagligen IQ:n aningen högre än normalt.

Jag antar kallt att personer inte är idioter som försöker boosta sitt ego genom ett jävla forum. Om så är fallet så anser jag att de borde begå självmord.

Och.. fjortisar.. jag tycker moderatorerna borde få rättigheter att stänga av folk efter hur de skriver.

Eventuellt göra mig moderator jag skulle nog göra ett bra jobb.
Citera
2009-05-25, 12:01
Medlem
Zarkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Modesty.Blaise
Jag gjorde testet för två år sedan och lyckades och fick 135+. Jag valde att gå med i föreningen, och de aktiviteter jag varit med på har varit trevliga.

Så jag kan bara rekommendera att gå med om man får chansen.
Vad bra, det var det jag ville höra!

Jag fick ett testintyg på 135+ på posten för någon dag sedan och har nu velat över om jag skall gå med eller inte. Det lutade dock åt att gå med då jag vill veta vad fan det är som försiggår där egentligen.

Nu vet jag inte hur det gamla testet var, men det nya var absolut stressande. Jag rekommenderar att hoppa över de "frågor" du kör fast vid och jobba vidare och återgå till uppgiften senare, då du inte är lika fast i ditt gamla tankemönster. Det blir ju dessutom "svårare" uppgifter mot slutet, som lär väga mer i bedömningen. Jag fick 42 av 45 rätt, men hade ändå maxresultat. Jag antar att detta beror på att mina tre fel var relativt tidigt / mot mitten av häftet.
Senast redigerad av Zarkan 2009-05-25 kl. 12:04.
Citera
2009-09-22, 22:53
Medlem
Mulatts avatar
Fick 122iq på mensas "oseriösa" iq test, men jag skulle dock aldrig får för mig att göra ett riktigt IQ test, det kan ju förstöra mig så oerhört
Citera
2009-09-23, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulatt
Fick 122iq på mensas "oseriösa" iq test, men jag skulle dock aldrig får för mig att göra ett riktigt IQ test, det kan ju förstöra mig så oerhört
Är det okej om jag kopierar in din text rakt av i min "Bra-att-veta-bok" eller är jag tvungen att formulera om meningen med egna ord?
Citera
2009-10-06, 14:19
Medlem
meowths avatar
Woo! Klarade också på 135+
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in