Citat:
Ursprungligen postat av
Piggekott
Vad är det du försöker bevisa? Att du själv är för smart för att vilja vara med i Mensa och trösta dig med att det är därför du inte klarar intagningsprovet?
Så du menar att jag bara skulle gått dit gjort testet två gånger legat precis under gränsen 130. Och nu intalar jag mej att jag visst skulle kommit med om jag bara övat eftersom jag insett hur mycket man kan förbättra sej.
Och nu när jag som sagt inser hur mycket man verkligen kan förbättra sej tröstar jag mej med att jag egentligen inte alls vill vara med eftersom alla som är med övat och i skälva verket måste va dummare än mej (som fick 130 utan att ha övat) och ligger på en basnivå på 115-120.
Faktiskt tycker jag bara att de är roligt om de verkligen är så att folk övar sej in i mensa och att ungefär 10% kan komma med. Vilket jag tror stämmer vilket potentiellt innebär att riktigt intelligenta personer inte ens är med i nån större grad och i såna fall att medlemmarna inte representerar de övre 2%en.
Detta i organisation vars medlemmar ska utmärka sej genom sin exceptionellt höga iq. Lägg där till att de antagligen är en viss typ av människor med vissa motiv som söker sej till mensa och man har ett fascinerande fenomen.
Ungefär så ser min utgångspunkt ut.