Citat:
Ursprungligen postat av flowman66
Nää, Mensa är till för att utesluta personer som du som är korkade.
Fotboll har säkert merparten av jordens befolkning stor nytta av...
Det här är ett bra praktisk exempel på hur analysförmåga skiljer sig drastigt mellan dig och mig och jag lovar dig att det kan appliceras på det mesta här i livet.
Förövrigt så är definitivt så att de mer begåvade musikerna är väldigt intelligenta.
Innan du börjar med personangrepp så tycker jag att du ska veta vad du pratar om. Jag var ganska duktig i skolan hade mvg i alla no ämnen efter gymnasiet och mina lärare hatade mig för att jag ställde så jobbiga frågor.
Min IQ hamnade på 120 i mensas test.
Men jag tycker inte att man kan bedömma hur "smart" en person är genom att bara titta på olika geometriska figurer. Borde man inte ha någon sorts allmänbildnings test typ högskoleprovet istället.
Samt betyder inte säkert att man kan lära sig snabbt att man är smartare än någon. Jag lärde mig snabbare än de flesta i min klass men det betydde inte att jag kunde lära mig mer än dem.
Ps. min förmåga att stava är något begränsad men jag hoppas att ni har överseende med det.
Edit: Ok nu när jag läser mitt förra inlägg så kan jag erkänna att det var barnsligt att skriva så som jag gjorde. det kan nog finnas en koppling mellan musik och IQ eftersom t.ex. Einstein ska ha haft en talang för fiol.