2011-10-09, 13:09
Medlem
Många här säger att Max har det krångliga systemet för att man ska få sin burgare snabbare och nygjord.
Men det tar ju bara längre tid att man ska behöva beställa sin burgare 2 ggr.
Tiden från beställning till att man får burgaren tar ju bara längre tid om man ska göra
det i 2 kassor. Visst går det snabbare i den andra kassan om man nu beställt innan,
men totala tiden blir ju längre med det systemet.
Om man beställer i den kassan där maten levereras så går det ju totalt
sett mycket snabbare.

Tydligen så finns det systemet även i södra sverige, men jag tycker att
det verkar vara mer utbrett högre upp i landet.
Men jag har kanske bara kommit in på fel ställen helt enkelt.

En nygjord burgare får man ju på alla ställen om man vill. Bara att lägga till/ta bort något
på burgaren så får man den nygjord.
Citera
2011-10-09, 13:13
Medlem
Ihavenonames avatar
Det här j-a dubbelbeställandet är en av anledningarna till att jag helst undviker Max. Det, deras undermåliga burgare samt den skitiga restaurangen som ligger närmast mig.
Citera
2011-10-09, 13:43
Medlem
dwgs avatar
Samma problem över allt och oftas glömmer dom bort om man ska ha nåt extra
Så fåt man stå i kassan och vänta i 3min eller gå tillbaka och hämta, för lata jävlarna
orkar ej komma ut med det.
Citera
2011-10-09, 13:43
Bannlyst
Vem i helvete äter på Max? då får man skylla sig själv... hatar deras sjuka kösystem, får alltid vänta 10min i kö fast man är först, plus att deras flottiga geleburgare är svinäckliga, och såna i helvete överpriser. Tacka vet jag McDonald's inte lika flottiga och som en del idioter säger skumgummi-burgare, ja självklart... man vill ju inte ha några stenhårda rågbröd som bröd på burgarna, jag går inte till Mc för jag skall käka nått nyttigt...så skit på er alla Max idioter ni kan käka era knäckebröds-burgare i Norrland HaHa!
Citera
2011-10-09, 13:45
Medlem
G11.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Bong
Så långt norrut som Sundbyberg, Stockholm funkar det så. Den gemensamma nämnaren är att det är drivein ställen som ofta har den rutinen.

Finns inget Max i Sundbyberg. De kör med detta påfynd i Solna, däremot.
Citera
2011-10-09, 13:50
Medlem
durtmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zal_zal
Det måste som sagt hända något med Max när man kommer en bit norr om Göteborg.
Jag har handlat på ett flertal Max-resturanger runt om och söder om Göteborg. Men så fort som man åker uppåt i landet så börjar den där konstiga beställningsrutinen hos dem.
I Stockholm är det "vanlig" beställningsrutin.
Citera
2011-10-09, 13:55
Medlem
Amagaahds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alelale
Jag bor själv i Gävle och ja, det är krångligt. Ibland är man rädd för att få dubbla beställningar när det är mycket folk där.
Tycker det borde vara som på Macdonalds att man går till kassan och sen efter det tar beställningen och kockarna gör burgarna.

Gör burgarna efter beställning?
Dom gör ju fan burgare hela tiden som sedan ligger på värme tills någon ska ha dom.
Citera
2011-10-09, 14:00
Medlem
Redas avatar
Råkade ut för detta system på Max utanför Malmö härom veckan och vi tyckte nog också att det verkade lite underligt. Konstigt att man inför något sådant utan att det har uppenbara fördelar för kunden. Ja menar vi har så länge det funnits gatukök i Sverige (60år?) stått i kö och beställt i kassan så varför krångla till det? Annars tycker jag Max är bra.
Citera
2011-10-09, 14:13
Medlem
Hossejns avatar
Jag tycker ju personligen att det är otroligt mer effektivt. Sist jag var på ett Max som inte hade två beställningsköer så blev jag irriterad. Jag känner att det alltid går mycket fortare på Max mer norrut. Kanske har med arbetsmoral att göra i och för sig.
Citera
2011-10-09, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Råkade ut för detta system på Max utanför Malmö härom veckan och vi tyckte nog också att det verkade lite underligt. Konstigt att man inför något sådant utan att det har uppenbara fördelar för kunden. Ja menar vi har så länge det funnits gatukök i Sverige (60år?) stått i kö och beställt i kassan så varför krångla till det? Annars tycker jag Max är bra.
?

http://www.youtube.com/watch?v=F5Ri_HhziI0
http://en.wikipedia.org/wiki/Erlang_distribution
Citera
2011-10-09, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av durtmeister
I Stockholm är det "vanlig" beställningsrutin.
Det säger väl mer om hur fjollträskarna är än vad som är vanligt.
Om man räknar vanlig matte så är dubbla beställningar mycket
långsammare än vanlig normal beställning.
Citera
2011-10-09, 14:33
Medlem
Germanofils avatar
Det spar tid eftersom de i den första kön bara gör burgarna och personalen i den andra kassan samtidigt kan koncentrera sig på dricka, strips, dipp, lökringar och annat gott som man vill ha.

Expressystemet är dock klart smidigast där det finns. Går alltid snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in