2009-04-19, 23:30
Medlem
Imponerads avatar
Helt befängt hur folk kan bojkotta Max för de etablerar sig i Saudiarabien. Varför skulle inte de få äta goda svenska hamburgare där nere? McDonalds och Burger King är inte så populärt i Mellanösten eftersom det är amerikanskt med en svensk hamburgerresturang säkert skulle gå mycket bättre.

Deras Friscohamburgare än den enda snabbmaten som är riktigt god!
Citera
2009-04-20, 16:20
Medlem
DavidStHubbinss avatar
Tycker inte alls Max har speciellt goda hamburgare. Den med bacon i är okej. Det enda som de har som verkligen är gott är deras orginaldip, den är fantastisk.
Citera
2009-04-20, 20:00
Medlem
max är bäst.. Och finns det verkligen bara en restaurang i malmö? :S Finns ju över allt tycker jag

inte dagsfärsk tråd.. men endå
Citera
2009-04-21, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imponerad
Helt befängt hur folk kan bojkotta Max för de etablerar sig i Saudiarabien. Varför skulle inte de få äta goda svenska hamburgare där nere? McDonalds och Burger King är inte så populärt i Mellanösten eftersom det är amerikanskt med en svensk hamburgerresturang säkert skulle gå mycket bättre.

Deras Friscohamburgare än den enda snabbmaten som är riktigt god!

Jag håller med - att beklaga sig över svensk export. Låter konstigt.

Däremot stämmer det sisådär med att Kingen och Doddes inte är populära - McD's loggar in 230 restauranger i området och Burger King 125
(från resp. corp.site).
Det är snarare tvärtom att - att snabbmatskedjor ser en "new frontier" i Mellanöstern, mycket pengar och alltmer västerländsk livsstil gör att det är en extremt bra marknad. I och med att det är franchise och lokala affärsmän frontar.
Och det är ju därför man från Max sida även hoppas på att en liten resa detta snabbmatens "gravy train".
Citera
2009-04-21, 12:12
Bannlyst
Jag väljer alltid Max före Mc Donalds. Tycker att man får mer för pengarna och det känns trevligare där.
Citera
2009-04-21, 12:18
Medlem
Jotuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rutigaander
mm för detta "aprilskämt" hade varit extremt kul, speciellt för mig när jag tänker på er. . . kollar på era hamburgepåsar. Mohaha så rolig jag är.
NEJ detta är INTE ett aprilskämt, nu när det är den 2a kan jag ju passa på igen, kanske detta bara är i Uppsala, men någon annan måste ju ha sett det! ganska ljus text, den står snett uppåt så man kan sällan läsa mer än 1-2 meningar utan att behöva läsa någon annanstans, KOLLA ERA LÄSKBURKAR NÄSTA GÅNG NI ÄTER PÅ MAX HAMBURGARE!

Jo, detta har väl varit så på deras pappersmuggar och även andra omslag sedan länge. Tyvärr går texten "åt fel håll" så man kan som du säger endast läsa ngn mening innan man måste hoppa till ngt annat stycke.
Citera
2009-04-21, 14:49
Medlem
Dehstas avatar
Max har utan konkurrens dom sämsta och tråkigaste burgarna av kedjorna. Dessutom sämst beställningssystem.

Men det kompenseras fint av att dom har den snuskigaste och drygaste personalen.

"Prova Max och sedan dö" skulle vara en rättvis slogan.
Citera
2009-04-21, 23:16
Medlem
Hofmanns avatar
Jag jobbade som kökschef på Max i en norrländsk stad under ett år. Hade en otrolig respekt för hur just den restaurangen sköttes, och hur distriktet sköttes. Själv Max-koncernen är ju toppstyrd, och det enda undantaget för detta ska vara Arlanda. Restaurangchefen får köpa aktier i sin restaurang (men behöver inte), och får sedan årlig utdelning för detta, om han går med vinst. I grannstaden fanns 3 Max-restauranger som jag fortfarande håller som Sveriges bästa. Kommer ihåg en gång då de hade supreme-burgare för 19 kr, att jag var och shoppade och käkade 2 st till lunch. Sen när jag åkte hem stannade jag vid en annan av de tre och käkade 2 till.

Vad gäller beställningssystemet har man övergett idén om att förbeställa vid grillen, och sedan beställa sin kompletta måltid och betala i kassan. (för många människor tyckte det var krångligt, trots att det är väldigt enkelt.)
Resultatet är att man nu gör hamburgare efter "löpande band-teknik" i köket, vilket, enligt min mening, är sämre. Det kräver fler i köket, och inte går det snabbare nu. Jag jobbade även på Max vid kungsträdgården under restaurangens första tre dagar, och vad gäller konkurrensen står sig Max rätt bra mot "beprövade kort". Ligger en McD tvärs över gatan.

Jobbade sedan ett par år i Södertälje, och där körde man fortfarande med gamla beställningssystemet, och till och med Södertäljeborna klarade av det.

Det roligaste med Max är att befinna sig en bit upp i hierarkin, så man får träffa Rille och Chrille och inse hur korkade de är. Att läsa deras "peppande" mail är alltid bästa sättet att komma igång på morgnarna. Särskrivande analfabeter bägge två. Om ni känner någon som jobbar på Max, be att få läsa senaste numret av "MaxMix". Det är modern propaganda på hög nivå. Skulle tippa på att redaktören har PRAO:at på AGITPROP.

Nog om det. DeLuxe (beställ utan dressing, och smeta på en S&P-dip istället) slår det mesta. I menyn ingår dessutom stor pommes och stor läsk. Kaffet är gratis. Blir alltid en sådan varje gång jag passerar Sundsvall.
Citera
2009-04-22, 08:30
Medlem
Dr_Dollars avatar
Själv får jag alltid ont i kistan efter jag käkat på MaX men aldri efter Donken

Som Norrlänning är jag väldigt trött på MaX, och ser mycket hellre en McFeast framför mig...men, Burger King?
Det finns ju lixom inte här uppe så varje gång man är nere i Sthlm så passar man på att vräka i sig BK
Citera
2009-04-22, 14:54
Medlem
Fargoths avatar
Max är enligt mig överlägsen de andra etablerade hamburgerkedjorna. Hamburgarna är godare och fräschare (de görs vid beställning och ligger inte framme som på McD), stället är trevligare och det känns inte så sunket som på McD eller BK. Visst tar det längre tid att få maten, men det är det värt. Man blir i alla fall mätt på deras käk.
Citera
2009-04-22, 15:50
Medlem
ap47s avatar
Älskar Max, sjukt mkt bättre än andra kedjor. Äntligen finns det en restaurang hyfsat centralt i Göteborg också!
Citera
2009-04-22, 15:53
Medlem
efter att ha älskat max större delen av vintern så kan jag numera inte ens tänka mig tanken att köpa ett meal till. Stripsen smakar ju fan bajs.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in