Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Självklart så ska inte lathet eller dumhet belönas. Men att låsa hjälper knappast.
Flytta tråden, skriv vad det är för fel i ett inlägg och om samma person upprepar misstaget dela ut en varning och om han ändock fortsätter så ge honom en ban.
Och nej, jag tror alla som har lite sunt förnuft på denna sidan förstår att det är ett privilegium att få vara här, ingen rätt. Men är man mod så tycker jag man ska göra jobbet rätt, inte bara det lättaste.
(Och som sagt, begränsad tid är ju rätt mupp då det faktiskt inte ska ta mer än 5 sekunder extra att flytta en tråd istället för att låsa den)
Varför tycker du att jag skall ta 5 sekunder av min tid för att flytta en tråd som någon har postat fel? Jag kräver att användare själva tar 5 sekunder extra av sin tid för att se till att man postar rätt.
Citat:
Ursprungligen postat av DontBeAretard
Men ska man inte ta ett ansvar som mod..? Jag menar det är ju därför man är mod?
Vilket ansvar anser du att det är?
Du vet att DU som användare har ett ansvar att följa regler. Detta innebär att göra 5 sekunders bakgrundskontroll att dels se till att din fråga inte redan behandlas i en befintlig tråd, dels att se till att du postar din tråd i rätt forum.
För att summera: Det är erat ansvar som användare att se till att posta i rätt forum, och att se till att det inte finns en befintlig tråd. Innan ni börjar gnälla om att jag som mod inte tar "5 sekunder extra" för att flytta en tråd tycker jag du skall tänka efter att jag kanske måste ta "5 sekunder extra" en massa gånger per dag, medan för dig som användare så tar det bara "5 sekunder extra" att se till att posta i rätt forum en gång - när ni skriver tråden.
Sorry, men jag är inte er mamma, och jag tycker det är beklagligt att ni anser det vara andras ansvar att rätta till era misstag.
Jag flyttar trådar när jag anser att det behövs, men låser även många trådar när jag anser att det behövs. Ta en titt inne på underforumet "Länktips" så kan ni se vilka trådar jag har låst, och vilka jag har flyttat. Märk dock att de flyttade försvinner efter 3 dagar.