Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Har väl en korrelation mellan hur mycket man har att göra.
Sedan så tror jag att mycket vikt sätts på innehållet i tråden isig. Om TS i tråden skrivit en eller två rader om inget d.v.s. gjort en värdelös trådstart, så finns det väl mindre anledning till att flytta skit från ett forum till ett annat.
Men om den som RP:ar slänger med en länk till den tråd som den nya hör till eller det forum som den skall till, så har i alla fall inte jag vid RP:ande märkt att det inte skulle flyttas dit, om det nu är rätt länk som de fått av en. Och med rätt länk syftar jag till att mod håller med dig om att det du länkar till är det rätta nya hemmet för tråden.
Man kan som användare hjälpa till rätt mycke genom att söka upp de trådar som redan diskuterar ämnet och slänga upp länken i RPt.
Men ibland så håller jag verkligen med dig. Finns vissa trådar som enligt mig uppenbarligen borde ha flyttats, men låsts istället. Men om det nu inte står i Mods arbetsbeskrivning att de måste flytta trådar så gör ju de inte något fel... då blir det väl en fråga att ta med admin i så fall. Om att få tillstånd en förändring så att säga.
Men är det verkligen ett så utbrett problem?
Bra inlägg. Kan bara +1a på det du säger, det är helt ovärderligt med duktiga medlemmar som skickat RP där de t ex länkar till trådar som tar upp ämnet eller direkt pekar en mot rätt forum som tråden bör ligga i. Då behöver man bara verifiera att informationen är korrekt innan man utför åtgärden istället för att göra hela jobbet själv. Det handlar inte om lathet utan snarare att det spar mycket tid när man har stora mängder arbete att göra på forumet vilket i längden leder till att vi har mer resurser att sätta in där de behövs -> bättre för forumet.
Vad gäller TS så är en vild gissning att du är admin för ett mycket mindre forum än Flashback? Jag har också varit admin/moderator på mindre forum och där finns möjligheten att lägga mer kraft på en dylik policy, något som är svårare vad gäller ett så stort forum som Flashback.