2008-10-20, 18:26
Medlem
CommonKnowledges avatar
Kan inte alla moderatorer istället för att låsa en tråd som tillexempel passar bättre i Juridik än Bil-delen FLYTTA den?

Några är snälla nog och gör detta men många låser bara tråden och hänvisar til annan del av forumet.
Citera
2008-10-20, 18:30
Medlem
stilltons avatar
oftast när det görs, är det nog för att mod misstänker att det finns en liknande tråd redan, så då riskerar det att bli dubbeljobb, när nästa mod ska låsa tråden. och att begära att den förstnämnda moderatorn ska ha allmän koll, eller behöva söka i det rätta forumet kan vi knappast begära.

PS. väldigt onödigt att alls skriva ett topic, om det inte är i närheten av att beskriva frågeställning
Senast redigerad av stillton 2008-10-20 kl. 18:32.
Citera
2008-10-20, 18:32
Medlem
ojns avatar
Jag flyttade väldigt sällan trådar, men undantag för sådana som hamnade i fel subforum, t.ex. Databaser -> PHP, Spel -> Retro osv. Det är bara att se till att posta rätt från början, så svårt är det inte. Varför ska moderatorerna göra jobbet användarna inte orkar med?
Citera
2008-10-20, 18:58
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojn
Jag flyttade väldigt sällan trådar, men undantag för sådana som hamnade i fel subforum, t.ex. Databaser -> PHP, Spel -> Retro osv. Det är bara att se till att posta rätt från början, så svårt är det inte. Varför ska moderatorerna göra jobbet användarna inte orkar med?

Vad ska moderatorer göra om inte se till att det är ordning i forumet, alltså också flytta på trådar. INTE låsa dom bara för att dom själva inte orkar flytta på den.
Senast redigerad av CommonKnowledge 2008-10-20 kl. 19:01.
Citera
2008-10-20, 19:07
Medlem
ojns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Vad ska moderatorer göra
Hålla trådarna rena från trams och beivra regelbrott. Posta i rätt forum är användarnas ansvar.

Edit Sedan är många mods snälla och gör det ändå, men det är knappast ett krav.
Citera
2008-10-20, 19:10
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Kan inte alla moderatorer istället för att låsa en tråd som tillexempel passar bättre i Juridik än Bil-delen FLYTTA den?

Några är snälla nog och gör detta men många låser bara tråden och hänvisar til annan del av forumet.

Kom gärna med något exempel, själv flyttar jag trådar titt som tätt tycker jag. Men det kan också ha med trådens utformning att göra, den kanske inte var "värd" en flytt pga dålig formulering/innehåll etc...
Citera
2008-10-20, 20:00
Medlem
rebbans avatar
Tycker att moddarna flyttar trådar bra förutom rena laidback trådar som inte ska flyttas.
Bildelen är väldigt bra på att flytta trådar som jag upplever det.
Citera
2008-10-20, 20:03
Medlem
Big_Bites avatar
Oftast när det blir en trådlåsning istället för flytt till rätt forumsdel handlar det om trådar med få svar.

Är et en tråd som fått flertalet svar innan moderator ser den blir det flytt enligt vad jag har märkt av.

Dock stör jag mig inte om det blir lås istället för flytt eftersom det inte handlar om kärnfysik att placera en tråd rätt.
Och finns det ett ämne man är osäker p så är det bara att skicka ett PM till moderator i den forumsdel man tror sig passa bäst.
Citera
2008-10-20, 20:49
Medlem
Heinzes avatar
Om jag ska flytta en tråd till rätt forumsdel innebär det också att jag måste gå in där och söka först så det inte redan finns en tråd om det. Det extrajobbet har jag inte alltid tid med varpå jag låser felaktiga trådar istället.
Citera
2008-10-20, 22:11
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Om jag ska flytta en tråd till rätt forumsdel innebär det också att jag måste gå in där och söka först så det inte redan finns en tråd om det. Det extrajobbet har jag inte alltid tid med varpå jag låser felaktiga trådar istället.
Eller flytta bara tråden till rätt forumsdel så har nog den modden i den delen koll på om det redan finns en liknande där eller inte.
Hur bråkigt är det att flytta istället för att låsa liksom? Det är ETT extra moment, två moment allt som allt, och det tar i runda slängar 5 sekunder mer än att låsa.
Citera
2008-10-20, 22:29
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Hur bråkigt är det att flytta istället för att låsa liksom? Det är ETT extra moment, två moment allt som allt, och det tar i runda slängar 5 sekunder mer än att låsa.

Hur svårt är det att först leta upp lämpligt forum, och sen söka i detta då?

Moderatorerna är inga dagistanter..

Skulle alla klara av detta skulle vi inte behöva låsa några trådar öht pga denna anledning
Citera
2008-10-20, 22:43
Medlem
503s avatar
Trådar som är postade i fel forum för att TS är för lat för att leta upp rätt forum flyttar jag inte.
Jag belönar inte lathet.
Om en felplacerad tråd däremot hunnit utvecklats till en givande diskussion så flyttar jag den.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in