Citat:
Ursprungligen postat av joper2
Jojo, "experter", Fifas guldboll är en popularitetstävling och Barca är en skicklig marknadsförare som förstått att en stor del av jordens invånare saknar en högre intelligens, det gäller även, eller framförallt fotbollsspelare och tränare. Du ingår i den gruppen. Tidernas mest överskattade lag blev nedmonterat av Inter på ett sätt som inte skulle vara anständigt ett Serie B lag. Zigenarkungen Xavi blev fullkomligt uppäten av Thiago Motta på San Siro och Leo Messi blev plockad i Javier Zanetti's ficka under 180 minuter. Barcelona kan tacka domarna att det inte blev större segerresultat för Inter. Messi som vanligt, sämst när det gäller, big-game choker. Han kan aldrig räknas till de största.
Leo Messi, 0 VM-mål. Sneijder vann alltså även skytteligan i VM från sin mittfältsposition.
Fotbolls-VM håller mycket lägre klass än klubblagsfotbollen. Spanien har en enorm fördel av att ha så många spelare från samma lag, själva bedriften att vinna ett VM räknar jag inte som särskilt högt. Som Mourinho sagt så är CL större än VM och Alex Ferguson har ju gått ut och hånat VM-turneringen, kallat det i närmaste för ett skämt. Den sista stora VM-turneringen var år 2006. Landslagsfotbollen har tappat och fortsätter tappa.
Hahaha är du helt seriöst eller?
2009, Messi som 22 åring gör 2 mål i el clasico plus 1 assist, 1 mål i copa del rey finalen, 1 mål i CL finalen, 1 assist i europeiska supercupen, 1 mål i spanska supercupen, 1 mål i klubblags-Vm finalen..
Att han hade en dålig match gör att han aldrig kan räkans till de största? Du är patetisk..
Varför pratar du då om Messis vm insatser?
Den sanne vinnaren är och måste vara Xavi. tvåan eller trean bryr jag mig inte vem det blir. Fyran är solklart Sneijder.