2010-12-06, 17:09
Medlem
Ap-ungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Du kan inte vara klok. Var i ligget vettet att ett mål väger tyngre än en hel säsongs prestationer?

Jag citerar mig själv:

Hur tydlig skall man behöva vara? Läser ni emellan raderna?

Priset utgår från fotbollsåret 2010. Alltså är Iniestas prestationer i VM, där han avgör finalen och spelar fram tills den makalöst bra, och under höstens CL och Liga inräknade. Vad har Snejider gjort i höst? Iniesta har varit en av Barças bästa spelare denna höst.

Sneijder bra under våren och VM. Alltså 2/3 av fotbollsåret 2010.
Iniesta bra under VM(avgör VM!) och under hösten. Alltså 2/3 av fotbollsåret.

Skillnaden mellan dessa är alltså att Sneijder vann Italienska Cupen, en titel mer än Iniesta.
Citera
2010-12-06, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ap-ungen
Snälla, vad är det för argument? Iniesta avgör VM-finalen och var kanske Spaniens bästa spelare i turneringen.

Va? Argument för vad då? Jag frågade hur han menade när han skrev "Sneijder en bättre spelare, men likafullt är han långt ifrån den klass som krävs för att kallas världens bästa spelare. Om tio år skulle man undra vad han gör på samma lista som Zidane, Ronaldo, Messi osv.".

Vilket jag tycker är helt galet, är man bäst ett år (säger inte att Sneijder varit det) ska man väl kunna förtjäna det även om man inte hållit samma standard förgående säsonger?
Citera
2010-12-06, 17:10
Medlem
Ap-ungens avatar
Citat:
Avundsjuka människa.

Tacka domarna? Ett av Inters mål var offside(milito) och Bojans bortdömda helt fel. Jo tack.
Citera
2010-12-06, 17:12
Medlem
Barcelona_83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joper2
Jojo, "experter", Fifas guldboll är en popularitetstävling och Barca är en skicklig marknadsförare som förstått att en stor del av jordens invånare saknar en högre intelligens, det gäller även, eller framförallt fotbollsspelare och tränare. Du ingår i den gruppen. Tidernas mest överskattade lag blev nedmonterat av Inter på ett sätt som inte skulle vara anständigt ett Serie B lag. Zigenarkungen Xavi blev fullkomligt uppäten av Thiago Motta på San Siro och Leo Messi blev plockad i Javier Zanetti's ficka under 180 minuter. Barcelona kan tacka domarna att det inte blev större segerresultat för Inter. Messi som vanligt, sämst när det gäller, big-game choker. Han kan aldrig räknas till de största.

Leo Messi, 0 VM-mål. Sneijder vann alltså även skytteligan i VM från sin mittfältsposition.

Fotbolls-VM håller mycket lägre klass än klubblagsfotbollen. Spanien har en enorm fördel av att ha så många spelare från samma lag, själva bedriften att vinna ett VM räknar jag inte som särskilt högt. Som Mourinho sagt så är CL större än VM och Alex Ferguson har ju gått ut och hånat VM-turneringen, kallat det i närmaste för ett skämt. Den sista stora VM-turneringen var år 2006. Landslagsfotbollen har tappat och fortsätter tappa.
Hahaha är du helt seriöst eller?
2009, Messi som 22 åring gör 2 mål i el clasico plus 1 assist, 1 mål i copa del rey finalen, 1 mål i CL finalen, 1 assist i europeiska supercupen, 1 mål i spanska supercupen, 1 mål i klubblags-Vm finalen..

Att han hade en dålig match gör att han aldrig kan räkans till de största? Du är patetisk..

Varför pratar du då om Messis vm insatser?

Den sanne vinnaren är och måste vara Xavi. tvåan eller trean bryr jag mig inte vem det blir. Fyran är solklart Sneijder.
Citera
2010-12-06, 17:14
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Jojo, "experter", Fifas guldboll är en popularitetstävling och Barca är en skicklig marknadsförare som förstått att en stor del av jordens invånare saknar en högre intelligens, det gäller även, eller framförallt fotbollsspelare och tränare. Du ingår i den gruppen. Tidernas mest överskattade lag blev nedmonterat av Inter på ett sätt som inte skulle vara anständigt ett Serie B lag. Zigenarkungen Xavi blev fullkomligt uppäten av Thiago Motta på San Siro och Leo Messi blev plockad i Javier Zanetti's ficka under 180 minuter. Barcelona kan tacka domarna att det inte blev större segerresultat för Inter. Messi som vanligt, sämst när det gäller, big-game choker. Han kan aldrig räknas till de största.

Leo Messi, 0 VM-mål. Sneijder vann alltså även skytteligan i VM från sin mittfältsposition.

Fotbolls-VM håller mycket lägre klass än klubblagsfotbollen. Spanien har en enorm fördel av att ha så många spelare från samma lag, själva bedriften att vinna ett VM räknar jag inte som särskilt högt. Som Mourinho sagt så är CL större än VM och Alex Ferguson har ju gått ut och hånat VM-turneringen, kallat det i närmaste för ett skämt. Den sista stora VM-turneringen var år 2006. Landslagsfotbollen har tappat och fortsätter tappa.

Redan 1994 när Irland gjorde ett relativt bra VM uttryckte Roy Keane sin förvåning över att kvaliteten i VM höll så mycket lägre kvalitet än klubbfotbollen och att han därför var besviken över att Irland inte lyckades bättre än att gå till första utslagsrundan.

Det har också visat sig de senaste 20 åren att har man bara ett någorlunda samspelt lag så kan man gå riktigt långt oavsett spelarmaterial.
Citera
2010-12-06, 17:15
Medlem
X-tasys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barcelona_83
2009, Messi som 22 åring gör 2 mål i el clasico plus 1 assist, 1 mål i copa del rey finalen, 1 mål i CL finalen, 1 assist i europeiska supercupen, 1 mål i spanska supercupen, 1 mål i klubblags-Vm finalen..

Att han hade en dålig match gör att han aldrig kan räkans till de största? Du är patetisk..

Den sanne vinnaren är och måste vara Xavi. tvåan eller trean bryr jag mig inte vem det blir. Fyran är solklart Sneijder.

Xavi är ett bättre spelare än W.S inget snack. Men handen på hjärtat, sluta lek hardcore barca ( du blir inte mindre barcafan) om du nu erkänner att W.S var bättre än både Iniesta och Xavi 2010

Det blir så patetiskt när folk inte kan acceptera något, bara för dem " håller " på ett visst lag.
Citera
2010-12-06, 17:16
Medlem
4522s avatar
Citat:
Jag citerar mig själv:

Hur tydlig skall man behöva vara? Läser ni emellan raderna?

Priset utgår från fotbollsåret 2010. Alltså är Iniestas prestationer i VM, där han avgör finalen och spelar fram tills den makalöst bra, och under höstens CL och Liga inräknade. Vad har Snejider gjort i höst? Iniesta har varit en av Barças bästa spelare denna höst.

Sneijder bra under våren och VM. Alltså 2/3 av fotbollsåret 2010.
Iniesta bra under VM(avgör VM!) och under hösten. Alltså 2/3 av fotbollsåret.

Skillnaden mellan dessa är alltså att Sneijder vann Italienska Cupen, en titel mer än Iniesta.

Med din logik torde fem (5) mål > ett (1) mål i VM. Och att ens jämföra Iniestas höst med Sneijders vår och VM är ju snudd på skrattretande. Det var bra många år sedan jag såg en spelare ha en så stor påverkan på sitt lag som den lille holländaren.

Men men. Det känns som att man har bättre saker att lägga sin energi på.
Citera
2010-12-06, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-tasy
Xavi är ett bättre spelare än W.S inget snack. Men handen på hjärtat, sluta lek hardcore barca ( du blir inte mindre barcafan) om du nu erkänner att W.S var bättre än både Iniesta och Xavi 2010

Det blir så patetiskt när folk inte kan acceptera något, bara för dem " håller " på ett visst lag.
Xavi var grym under våren. Sneijder måhända snäppet vassare, men det tycker alla bara för att Inter råkade gå vidare i en matchserie Barca hade gått vidare i ifall inte domaren dömt bort ett solklart mål i slutminuten. Små marginaler.

I VM var Xavi hjärnan bakom laget som vann guld.

Under hösten har Sneijder varit förhållandevis under isen medan Xavi dominerar som alltid. Så helt jävla uppenbart är det inte att att holländaren varit bättre år 2010.
Citera
2010-12-06, 17:24
Medlem
joper2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barcelona_83

Din intelligens verkar inte vara särskilt hög. Likt de flesta Barcasupportrar eller människor från europas negerfäste Katalonien överhuvudtaget, så antar jag att du har mer gemensamt med apor än med civiliserade normalintelligenta människor. Du måste förstå att det är svårt att diskutera med er "apor" då ni har problem med att göra er förstådda eller uppfatta andras argument.

Messi har aldrig visat sig vara tillräckligt bra när allt står på spel för att på något plan räknas som en av de riktigt stora. Ett överreklamerat skämt. Likt de andra Barcaspelarna, dopad. Hur mkt böter har Barca fått för ändrade träningsscheman och missade dopningskontroller nu? Börjar bli många gånger nu. Kommer ju ihåg hur Ferdinand blev avstängd åt helvete för länge för exakt samma sak. Patetiskt.
Citera
2010-12-06, 17:28
Medlem
Citat:
Din intelligens verkar inte vara särskilt hög. Likt de flesta Barcasupportrar eller människor från europas negerfäste Katalonien överhuvudtaget, så antar jag att du har mer gemensamt med apor än med civiliserade normalintelligenta människor. Du måste förstå att det är svårt att diskutera med er "apor" då ni har problem med att göra er förstådda eller uppfatta andras argument.

Messi har aldrig visat sig vara tillräckligt bra när allt står på spel för att på något plan räknas som en av de riktigt stora. Ett överreklamerat skämt. Likt de andra Barcaspelarna, dopad. Hur mkt böter har Barca fått för ändrade träningsscheman och missade dopningskontroller nu? Börjar bli många gånger nu. Kommer ju ihåg hur Ferdinand blev avstängd åt helvete för länge för exakt samma sak. Patetiskt.
Lägg till att de aldrig har spelat inför tomma läktare efter incidenten med grishuvudet, vilket de blev dömda till.

Annars så tycker jag att Xavi är en värdig vinnare då han både bär Spanien och Barcelona på hans axlar. Utan Xavi så fallerar båda lagen.
Citera
2010-12-06, 17:30
Avslutad
från och med i år så delar FIFA och France Football på Guldbollen och priset delas numera ut av FIFA.

FIFA delar också ut pris till VMs tre bästa spelare, som 2010 blev:

1. Forlan
2. Sneijder
3. David Villa

Om Iniesta nu vinner guldbollen så vinner han den p.g.a. sina insatser i VM. Men sneijder var ju enligt FIFA bättre än Iniesta i VM?

Självklart är de som väljer ut Guldbollenvinnaren inte samma personer som väljer VMs bästa spelare men det är iaf samma organisation, FIFA.
Citera
2010-12-06, 17:36
Medlem
joper2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nerooo
Annars så tycker jag att Xavi är en värdig vinnare då han både bär Spanien och Barcelona på hans axlar. Utan Xavi så fallerar båda lagen.

Du skojar? Iniesta bär Spanien och Barca mer än Xavi och Messi. Både dessa tittar på och är oftast sämst när det gäller, speciellt när Iniesta inte är med. Minns matcherna mot Inter när Iniesta saknades. Minns semin mot Chelsea med Iniestas mål, finalen mot Utd som Iniesta öppnade upp och nu i VM där han var bättre än Xavi i varje match. Xavi och Messi vinner inget utan Iniesta, de är två iglar som suger till sig framgång på Iniestas axlar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in