2010-12-06, 16:45
Medlem
Eftersom Pep är en av de tre bästa tränarna i världen, och han har de tre bästa spelarna i världen till sitt förfogande så bör resten av spelarna i Barcelona vara riktigt usla. Ser inte särskilt många matcher med Barcelona, men såg deras två viktigaste under 2010 där de inte imponerade.

Eller så ska man kanske inte ta sådana här popularitetstävlingar på riktigt allvar.
Citera
2010-12-06, 16:46
Medlem
Barcelona_83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macche
Vart är alla pro-Sneijder
de har konverterat till Anti-Iniesta..
Citera
2010-12-06, 16:46
Medlem
X-tasys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ap-ungen
Jag ställer mig fortfarande frågande varför Sneijder skall vinna?

Han var en bidragande orsak självklart till Inters triumfer och Hollands. Men enligt min mening(och de flesta andras) så varken stack han ut eller avgjorde någon av de större matcherna. Han var snarare en bra spelare i ett starkt kollektiv och där faktiskt Mourinho vann CL åt Inter.

Alla vet att VM är högst avgörande när det kommer till VM-årens guldbollen vinnare. Varför ska årets pris vara annorlunda? Iniesta vara kanska spaniens bästa spelare och avgjorde VM-finalen. Kan det blir större? Folk pratar om att vara bäst när det gäller osv. Precis vad Iniesta va.

Sluta babbla skit för helvete. Så du menar att han inte ens är med som kandidant är rätt? Han vann tripplen han gjorde många mål I VM var bäst på plan I CL finalen. Räcker detta inte? Xavi förre Snijder? C.R har inget med denna att listan att göra det håller jag med om

FIFA är ju ett gäng pajaser, det vet dem flesta om.
Citera
2010-12-06, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Det är enbart jag som nämnt Owen vad jag vet? Vad är det för Barca-runkande du pratar om? Owen vann också ett par turneringar det året han fick guldbollen, självklart är Sneijder en bättre spelare, men likafullt är han långt ifrån den klass som krävs för att kallas världens bästa spelare. Om tio år skulle man undra vad han gör på samma lista som Zidane, Ronaldo, Messi osv.

Iniesta hade jag nog placerat på top tio, och det är ingen skandal att han är top 3, däremot tycker jag också att det är lite av ett skämt ifall han nu vinner.

Här är en artikel Sid Lowe skrev där han jämför Ronaldo med Messi förresten
http://sportsillustrated.cnn.com/2010/writers/sid_lowe/12/03/messi.ronaldo/index.html#ixzz179syOSrf

Hur menar du? Får Sneijder inte bli utnämnd till världens bästa spelare detta året för att han kanske inte kommer kunna hålla samma standard de närmsta åren? Eller missförstår jag dig?

För mig är Messi på en helt egen nivå och bör bli utnämnd till världens bästa spelare, även om det nu konstigt nog verkar bli Iniesta. Som inte ens är näst bäst i sitt lag.

När man hör folks motiveringar till varför Iniesta är en värdig vinnare undrar man ju lite varför Fabio Grosso inte blev det 2006.
Citera
2010-12-06, 16:51
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Eftersom Pep är en av de tre bästa tränarna i världen, och han har de tre bästa spelarna i världen till sitt förfogande så bör resten av spelarna i Barcelona vara riktigt usla. Ser inte särskilt många matcher med Barcelona, men såg deras två viktigaste under 2010 där de inte imponerade.

Eller så ska man kanske inte ta sådana här popularitetstävlingar på riktigt allvar.

Och där håller vi med varandra
För popularitetstävling är vad det är i slutändan, oavsett vilka poster de som röstar har.
Citera
2010-12-06, 16:51
Medlem
Ap-ungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-tasy
Sluta babbla skit för helvete. Så du menar att han inte ens är med som kandidant är rätt? Han vann tripplen han gjorde många mål I VM var bäst på plan I CL finalen. Räcker detta inte? Xavi förre Snijder? C.R har inget med denna att listan att göra det håller jag med om

FIFA är ju ett gäng pajaser, det vet dem flesta om.

Jo, absolut. Sneijder var en av dom bästa. Det har jag aldrig sagt emot. En 4-5 plats förtjänar han. Men definitivt inte 1-3 plats. Det är vad jag tycker och större delen av fotbollsvärlden och dess experter.

Slut diskuterat för min del.
Citera
2010-12-06, 16:53
Medlem
Ap-ungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Hur menar du? Får Sneijder inte bli utnämnd till världens bästa spelare detta året för att han kanske inte kommer kunna hålla samma standard de närmsta åren? Eller missförstår jag dig?

För mig är Messi på en helt egen nivå och bör bli utnämnd till världens bästa spelare, även om det nu konstigt nog verkar bli Iniesta. Som inte ens är näst bäst i sitt lag.

När man hör folks motiveringar till varför Iniesta är en värdig vinnare undrar man ju lite varför Fabio Grosso inte blev det 2006.

Snälla, vad är det för argument? Iniesta avgör VM-finalen och var kanske Spaniens bästa spelare i turneringen.
Citera
2010-12-06, 16:56
Medlem
Ap-ungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Och där håller vi med varandra
För popularitetstävling är vad det är i slutändan, oavsett vilka poster de som röstar har.

Hehe. Hade det varit en ren och skär popularitetstävling hade för det första Cannavaro aldrig vunnit. Dessutom hade Messi vunnit i år igen(kanske han gör det).

Folk får tycka vad dom vill men dom som röstar är faktiskt kaptener och förbundskaptener. Kan man få en mer rättvis bedömning? Även om den kanske inte alltid är rättvis. Säg mig vilka som ska rösta för att det skall bli en rättvis vinnare?
Citera
2010-12-06, 16:57
Medlem
sp1rits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barcelona_83
de har konverterat till Anti-Iniesta..

Nja, vi sitter och ser på cl-finalen, dit Sneijder tog oss. Vad gjorde ni barca-runkare 22 maj? Firade ligacupen?
Citera
2010-12-06, 16:57
Medlem
X-tasys avatar
Citat:
Jo, absolut. Sneijder var en av dom bästa. Det har jag aldrig sagt emot. En 4-5 plats förtjänar han. Men definitivt inte 1-3 plats. Det är vad jag tycker och större delen av fotbollsvärlden och dess experter.

Slut diskuterat för min del.

Experter va? Kolla om vi ska snacka vem är världens bästa spelare, så borde ju Messi få den. Men så går dem efter vad man har presterat VM? Kan dock säga att Sneijder var bättre än Iniesta i VM.

Iniesta hade aldrig varit med på denna listan om inte han hade gjort målet. Den stora frågan är om tex Capdevila hade fått guldbollen om han nu hade avgjort Finalen?

Men om man summerar allt tycker jag ändå Wesley förtjänar den för år 2010! Tripplen och en andra plats.

Iniesta är en bättre spelare än Sneijder, men år 2010 var W.S bättre.
Citera
2010-12-06, 16:59
Avslutad
Citat:
Jag ställer mig fortfarande frågande varför Sneijder skall vinna?

Han var en bidragande orsak självklart till Inters triumfer och Hollands. Men enligt min mening(och de flesta andras) så varken stack han ut eller avgjorde någon av de större matcherna. Han var snarare en bra spelare i ett starkt kollektiv och där faktiskt Mourinho vann CL åt Inter.

Alla vet att VM är högst avgörande när det kommer till VM-årens guldbollen vinnare. Varför ska årets pris vara annorlunda? Iniesta vara kanska spaniens bästa spelare och avgjorde VM-finalen. Kan det blir större? Folk pratar om att vara bäst när det gäller osv. Precis vad Iniesta va.

Menar du att sneijder inte gjorde några avgörande insatser i CL?

Assist i viktiga bortamatchen mot chelsea i åttondelen!

Viktigt frisparksmål mot cska moskva på bortaplan i kvarten!

Mål mot barca i semi!

Assist i finalen!

Iniesta däremot gjorde 0 mål och 0 assist i CL.
Citera
2010-12-06, 16:59
Medlem
Ap-ungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sp1rit
Nja, vi sitter och ser på cl-finalen, dit Sneijder tog oss. Vad gjorde ni barca-runkare 22 maj? Firade ligacupen?

Nope, sitter och kollar på VM-finalen, som Iniesta avgör.

Nu är det verkligen slutdiskuterat. Alla tycker vad dom vill. Sneijder räcker och räckte inte till. Han har fått sina 15 minuter i rampljuset. Han borde vara stolt att äns jämföras med dessa lirare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in