2010-12-06, 15:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ap-ungen
Jag orkar inte med en kukmätartävling men ta gärna fram Cristianos statistik bredvids Messis så får vi se. Detta blir alltför OffTopic men ser man till spelet så är Messi en nivå över. Han bidrar så ofantligt mycket mer i spelet och på planen om man bortser från mål och assist. Kan ni inte se de så är ni alldeles för trångsynta för att diskutera mer.

Seriöst, räcker det inte med att större delen av fotbollsvärlden motsätter Er och ni kan ändå inte erkänna vilka som är dom bästa spelarna i världen?

Jag tycker fortfarande Ronaldo är extremt duktig och är top 5 i världen men inte bättre än Messi.

Har inte sagt att han är bättre än Messi men känns som dom är de enda spelarna i världen som är en nivå över alla, så om Messi är med borde Cristiano vara med på den här listan.

Känns tyvärr som att dessa listor bara blir sämre och sämre. Väldigt tråkigt då det alltid varit spännande och prestigefullt.
Citera
2010-12-06, 15:24
Medlem
Ap-ungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adnanisH
Tragiskt att vissa anser Xavi ha gjort en bättre säsong än Sneijder vilket inte är fallet. Vinner man VM eller avgör VM kan det slå högre än en bättre prestation föregående säsong men som inte ska tas i beräkningarna då dessa spelare inte alls var lika framträdande på det sättet som Sneijder var, dessutom är det väldigt komiskt att jämföra Sneijder med Owen. Hur mycket Barca-runkande förekommer i forumet egentligen? Barcelona är inget dåligt lag, Xavi, Iniesta och Messi är inga dåliga spelare men jämfört till säsongen 2010 har Sneijder varit den som bärt sitt lag. Samma kan inte sägas om Messi i t.ex VM eller Iniesta i Barcelona.

Att Iniesta förövrigt är nominerad är ett skämt då han var skadad under stora delar av säsongen. Att avgöra en VM final verkar vara ett hett objekt än att bära ett lag.

Hur tydlig skall man behöva vara? Läser ni emellan raderna?

Priset utgår från fotbollsåret 2010. Alltså är Iniestas prestationer i VM, där han avgör finalen och spelar fram tills den makalöst bra, och under höstens CL och Liga inräknade. Vad har Snejider gjort i höst? Iniesta har varit en av Barças bästa spelare denna höst.

Sneijder bra under våren och VM. Alltså 2/3 av fotbollsåret 2010.
Iniesta bra under VM(avgör VM!) och under hösten. Alltså 2/3 av fotbollsåret.

Skillnaden mellan dessa är alltså att Sneijder vann Italienska Cupen, en titel mer än Iniesta.
Citera
2010-12-06, 15:27
Avslutad
Jag sluta ta guldbollen seriös efter Henry inte vann den
Citera
2010-12-06, 15:29
Medlem
Ap-ungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eikrem7
Har inte sagt att han är bättre än Messi men känns som dom är de enda spelarna i världen som är en nivå över alla, så om Messi är med borde Cristiano vara med på den här listan.

Känns tyvärr som att dessa listor bara blir sämre och sämre. Väldigt tråkigt då det alltid varit spännande och prestigefullt.

Okej! Rent spelmässigt, titelmässigt och statistiskt sett så ska Cristiano definitivt inte vara nominerad.
Citera
2010-12-06, 15:32
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adnanisH
Tragiskt att vissa anser Xavi ha gjort en bättre säsong än Sneijder vilket inte är fallet. Vinner man VM eller avgör VM kan det slå högre än en bättre prestation föregående säsong men som inte ska tas i beräkningarna då dessa spelare inte alls var lika framträdande på det sättet som Sneijder var, dessutom är det väldigt komiskt att jämföra Sneijder med Owen. Hur mycket Barca-runkande förekommer i forumet egentligen? Barcelona är inget dåligt lag, Xavi, Iniesta och Messi är inga dåliga spelare men jämfört till säsongen 2010 har Sneijder varit den som bärt sitt lag. Samma kan inte sägas om Messi i t.ex VM eller Iniesta i Barcelona.

Att Iniesta förövrigt är nominerad är ett skämt då han var skadad under stora delar av säsongen. Att avgöra en VM final verkar vara hetare hos Fifa än att bära ett lag.

Det är enbart jag som nämnt Owen vad jag vet? Vad är det för Barca-runkande du pratar om? Owen vann också ett par turneringar det året han fick guldbollen, självklart är Sneijder en bättre spelare, men likafullt är han långt ifrån den klass som krävs för att kallas världens bästa spelare. Om tio år skulle man undra vad han gör på samma lista som Zidane, Ronaldo, Messi osv.

Iniesta hade jag nog placerat på top tio, och det är ingen skandal att han är top 3, däremot tycker jag också att det är lite av ett skämt ifall han nu vinner.

Här är en artikel Sid Lowe skrev där han jämför Ronaldo med Messi förresten
http://sportsillustrated.cnn.com/2010/writers/sid_lowe/12/03/messi.ronaldo/index.html#ixzz179syOSrf
Citera
2010-12-06, 15:37
Medlem
Ap-ungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Det är enbart jag som nämnt Owen vad jag vet? Vad är det för Barca-runkande du pratar om? Owen vann också ett par turneringar det året han fick guldbollen, självklart är Sneijder en bättre spelare, men likafullt är han långt ifrån den klass som krävs för att kallas världens bästa spelare. Om tio år skulle man undra vad han gör på samma lista som Zidane, Ronaldo, Messi osv.

Iniesta hade jag nog placerat på top tio, och det är ingen skandal att han är top 3, däremot tycker jag också att det är lite av ett skämt ifall han nu vinner.

http://sportsillustrated.cnn.com/2010/writers/sid_lowe/12/03/messi.ronaldo/index.html#ixzz179syOSrf

Snälla, läs den artikeln. Då tror jag alla får ett lite annat perspektiv på vem som faktiskt är bäst i världen.
Citera
2010-12-06, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Jag tycker faktiskt inte att Iniesta platsar bland de tio bästa spelarna i Europa den senaste säsongen sett till vad han presterat. Det håller inte att säga att han är så mycket bättre egentligen om han inte visar det regelbundet. VM får dessutom alldeles för stort genomslag i omröstningarna med tanke på att turneringen håller sämre kvalitet än samtliga de tre största ligorna i Europa plus Champions League.
Vi vet att du fortfarande är bitter över att Iniesta tokdominerade i CL-finalen mot ditt favoritlag för några säsonger sedan, men nu du behöver ju inte avslöja dig i exakt varenda inlägg. VM har fått enorm genomslagskraft i den här omröstningen varje gång den hålls under VM-år, ty det är en så sjukt stor turnering, den största som finns alla kategorier i alla sporter. Varför skulle det ändras i år?
Citera
2010-12-06, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch

Att det ens fortfarande är en debatt om vem som är bäst av de två. Man undrar ju ibland om folk förstår sig på den här sporten.

Men mycket läsvärt, uppmanar alla att ägna några minuter åt länken. Sid Lowe lika vass som alltid.
Citera
2010-12-06, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Hype
Jag sluta ta guldbollen seriös efter Henry inte vann den

Word på den! Snejder om någon förtjänar imo bollen iår.
Senast redigerad av okbox 2010-12-06 kl. 16:22.
Citera
2010-12-06, 16:28
Medlem
sp1rits avatar
Vilket jävla skämt.
Citera
2010-12-06, 16:31
Medlem
Vart är alla pro-Sneijder
Citera
2010-12-06, 16:39
Medlem
Ap-ungens avatar
Jag ställer mig fortfarande frågande varför Sneijder skall vinna?

Han var en bidragande orsak självklart till Inters triumfer och Hollands. Men enligt min mening(och de flesta andras) så varken stack han ut eller avgjorde någon av de större matcherna. Han var snarare en bra spelare i ett starkt kollektiv och där faktiskt Mourinho vann CL åt Inter.

Alla vet att VM är högst avgörande när det kommer till VM-årens guldbollen vinnare. Varför ska årets pris vara annorlunda? Iniesta vara kanska spaniens bästa spelare och avgjorde VM-finalen. Kan det blir större? Folk pratar om att vara bäst när det gäller osv. Precis vad Iniesta va.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in