2008-12-02, 09:40
Medlem
Vad i helvete gör arshavin på 6e plats?!?!? Vad har han gjort förutom att vara ok i em och vinna uefa cupen? Zlatan är bara en spelare som är mkt bättre! Arshavin ska i bästa fall vara på 15-20 plats om ens det! Hade sverige tagit sig till kvartsfinal i em så hade zlatan garanterat varit på 4-5 plats... Sverige drar ner Zlatan...
Citera
2008-12-02, 09:42
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piratpirat
Vad i helvete gör arshavin på 6e plats?!?!? Vad har han gjort förutom att vara ok i em och vinna uefa cupen? Zlatan är bara en spelare som är mkt bättre! Arshavin ska i bästa fall vara på 15-20 plats om ens det! Hade sverige tagit sig till kvartsfinal i em så hade zlatan garanterat varit på 4-5 plats... Sverige drar ner Zlatan...

Bra skrivet!

Sen är det väl bara att gratta Ronaldo till en grymt bra säsong förra året!
Dock känner jag fortfarande att Messi oxå kunde ha varit en värdig vinnare, men men...
Citera
2008-12-02, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piratpirat

Det gäller nog inte bara Arshavin. Barcelona drar ner Messi (åtminstone föregående säsong), United drar upp Ronaldo etc.
Citera
2008-12-02, 10:06
Medlem
Pumpkings avatar
Vem mer än Zhirkov fick 0 poäng? Tyckte det va konstigt att han fick va me på listan över huvud taget, och det var det uppenbarligen fler som tyckte..

Drogba, Sergio Ramos, Vidic, van det Saar och van Nistelrooy är ju andra som placerar sig långt ner. Kanske inte så konstigt, då skadar besvärat, och Vidic försvarspartner borde ju givetvis varit den som tagit hans plats. Att Sergio Ramos ändå fick så otroligt lite poäng är väl kanske lite konstigt, han var ändå med och vann EM, även om han inte direkt var någon större bidragande faktor..
Citera
2008-12-02, 10:22
Medlem
Ap-ungens avatar
Sett till förra säsongen, hans målskörd och med tanke på vad Ronaldo vann för titlar så är Guldbollen utdelad till rätt spelare. Tycker dock att individuellt endast året 2008 så har Messi varit och är en bättre spelare än Ronaldo. Tycker Messi är en bättre dribbler, passningsspelare och skapar mer. Nu när han börjar göra en hel del mål så vet jag inte var detta kan sluta.

Grattis Ronaldo men nästa år så vinner nog Messi.
Citera
2008-12-02, 10:36
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ap-ungen
Sett till förra säsongen, hans målskörd och med tanke på vad Ronaldo vann för titlar så är Guldbollen utdelad till rätt spelare. Tycker dock att individuellt endast året 2008 så har Messi varit och är en bättre spelare än Ronaldo. Tycker Messi är en bättre dribbler, passningsspelare och skapar mer. Nu när han börjar göra en hel del mål så vet jag inte var detta kan sluta.

Grattis Ronaldo men nästa år så vinner nog Messi.

Jag tror att Luca Toni vinner!
Citera
2008-12-02, 10:53
Medlem
Shuyins avatar
Jag tycker att topp fem var klockrent, precis som jag hade valt.
Citera
2008-12-02, 11:35
Medlem
Apricots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Bittert att alla avgudar Leo Messi?

Bittert att du får vänta minst ett år till? Komigen nu, det är väl fan ingen överraskning att Ronaldo tar hem alla priser, snubben var totalt överlägsen under 07/08, gjorde 42 mål, vann CL/PL/alla skytteligor. Barcelona hade en misslyckad säsong. Det var aldrig något snack om saken. Kaka hade inte tagit hem guldbollen ifall Milan inte hade vunnit CL, Cannavaro likaså ifall Italien inte hade tagit VM-Guld. Simple as that, när det gäller guldbollen. Messi blir nog europa/världsetta fö, kanske redan nästa år. Så det håller jag med om iaf
Citera
2008-12-02, 11:35
Medlem
P.Gs avatar
Skönt att det är över. Nu har Ronaldo pikat och kan äntligen börja falla i glömska.
Citera
2008-12-02, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apricot
Bittert att du får vänta minst ett år till? Komigen nu, det är väl fan ingen överraskning att Ronaldo tar hem alla priser, snubben var totalt överlägsen under 07/08, gjorde 42 mål, vann CL/PL/alla skytteligor. Barcelona hade en misslyckad säsong. Det var aldrig något snack om saken. Kaka hade inte tagit hem guldbollen ifall Milan inte hade vunnit CL, Cannavaro likaså ifall Italien inte hade tagit VM-Guld. Simple as that, när det gäller guldbollen. Messi blir nog europa/världsetta fö, kanske redan nästa år. Så det håller jag med om iaf

nä, jag ville att Ronaldo skulle få priset, som jag skrivit här hundra gånger, även om jag själv tycker Messi varit bättre. Det hade ansets som mygel om nån annan fått det, och fatta vilket ofattbart gnäll det blivit på engelskmännen annars. Messi kommer få varenda guldboll ändå i framtiden.

En som borde hamnat högre är David Villa. Han har gjort exakt lika många mål som Ronaldo år 2008 samt vann EM:s skytteliga. Eftersom antalet gjorda mål enligt alla här avgör hur bra man är som fotbollsspelare så borde han varit topp-2.
Citera
2008-12-02, 11:46
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apricot

Och Ronaldo vann VM 2002, och guldbollen. Sen vann han inget annat det året Nä, men så är det ju.. De som tar tyngst titlar, vinner också utmärkelsen..

Hoppas ROMA vinner CL så kan TOTTI vinna guldbollen nästa år! ;D Och alla vet ju redan att han är överlägset bäst i världen
Citera
2008-12-02, 11:55
Medlem
Apricots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
nä, jag ville att Ronaldo skulle få priset, som jag skrivit här hundra gånger, även om jag själv tycker Messi varit bättre. Det hade ansets som mygel om nån annan fått det, och fatta vilket ofattbart gnäll det blivit på engelskmännen annars. Messi kommer få varenda guldboll ändå i framtiden.

En som borde hamnat högre är David Villa. Han har gjort exakt lika många mål som Ronaldo år 2008 samt vann EM:s skytteliga. Eftersom antalet gjorda mål enligt alla här avgör hur bra man är som fotbollsspelare så borde han varit topp-2.

Messi kan anses vara i bättre form NU, mot slutet av 07/08 var det inget snack om vem som var bäst i världen. Det är inte bara antalet mål som avgör hur bra man är som fotbollsspelare. Även fast man kan lacka på hans sliskiga stil, så var Ronaldo utan konkurrens på toppen ett tag. David Villa gjorde 22 mål, Ronaldo 42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in