Citat:
Ursprungligen postat av Apricot
Bittert att du får vänta minst ett år till?

Komigen nu, det är väl fan ingen överraskning att Ronaldo tar hem alla priser, snubben var totalt överlägsen under 07/08, gjorde 42 mål, vann CL/PL/alla skytteligor. Barcelona hade en misslyckad säsong. Det var aldrig något snack om saken. Kaka hade inte tagit hem guldbollen ifall Milan inte hade vunnit CL, Cannavaro likaså ifall Italien inte hade tagit VM-Guld. Simple as that, när det gäller guldbollen. Messi blir nog europa/världsetta fö, kanske redan nästa år. Så det håller jag med om iaf

nä, jag ville att Ronaldo skulle få priset, som jag skrivit här hundra gånger, även om jag själv tycker Messi varit bättre.

Det hade ansets som mygel om nån annan fått det, och fatta vilket ofattbart gnäll det blivit på engelskmännen annars. Messi kommer få varenda guldboll ändå i framtiden.
En som borde hamnat högre är David Villa. Han har gjort exakt lika många mål som Ronaldo år 2008 samt vann EM:s skytteliga. Eftersom antalet gjorda mål enligt alla här avgör hur bra man är som fotbollsspelare så borde han varit topp-2.