2008-12-01, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Du kommer aldrig mer få se Ronaldo vara världens bästa spelare. Messi är bättre nu och har egentligen alltid varit det, Ronaldo har nått sin peak och har inte ens hälften av Messis kapacitet. Dessutom var Ronaldo förra året inte alls lika rådominant som Messi är för tillfället. Känns som att bara skador kan hindra Leo från att prenumerera på guldbollen de kommande 10 åren minst. Låt Ronaldo få den nu så han kan hålla käften, sen kan han försvinna från toppen och bli den parantes i fotbollshistorien som han kommer bli ihågkommen som.

Eftersom Messi är en fuskare bör han inte få några sådana priser alls.
Citera
2008-12-01, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Eftersom Messi är en fuskare bör han inte få några sådana priser alls.

ok, då kan vi utesluta alla världens fotbollsspelare. Lyckat inlägg.
Citera
2008-12-01, 21:13
Bannlyst
Citat:
ok, då kan vi utesluta alla världens fotbollsspelare. Lyckat inlägg.

Alla fotbollspelare brukar slå in bollen i mål då?
Citera
2008-12-01, 21:19
Medlem
Citat:
Alla fotbollspelare brukar slå in bollen i mål då?

Alla fuskar på ett eller annat vis ja. Messi filmar tex aldrig, vilket Ronaldo Gerrard och de flesta andra håller på med stup i kvarten. Så att han en gång slagit in bollen med handen får väl vara honom förlåtet. De flesta andra i världstoppen har fuskat sig till betydligt fler mål än Messi.
Vart vill du komma? Bittert att alla avgudar Leo Messi?
Citera
2008-12-01, 21:21
Bannlyst
Citat:
Alla fuskar på ett eller annat vis ja. Messi filmar tex aldrig, vilket Ronaldo Gerrard och de flesta andra håller på med stup i kvarten. Så att han en gång slagit in bollen med handen får väl vara honom förlåtet. De flesta andra i världstoppen har fuskat sig till betydligt fler mål än Messi.
Vart vill du komma? Bittert att alla avgudar Leo Messi?

Jag skiter i om Messi vinner priset, eller Cronaldo. Eller Zlatan eller Pelé, jag tycker inte att man ska belöna människor som fuskar. Nu vet jag inte vad du är för en liten battiboi, men det är tydligt att du runkar varje natt till den gode Leo.
Citera
2008-12-01, 21:25
Medlem
Citat:
Jag skiter i om Messi vinner priset, eller Cronaldo. Eller Zlatan eller Pelé, jag tycker inte att man ska belöna människor som fuskar. Nu vet jag inte vad du är för en liten battiboi, men det är tydligt att du runkar varje natt till den gode Leo.

Så vem tycker du förtjänar priset då?
Citera
2008-12-01, 22:06
Medlem
pirates avatar
Nån som vet om galan kommer att gå på tv - svensk tv eller kanske eurosport kanalen ??
Citera
2008-12-01, 22:57
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Du kommer aldrig mer få se Ronaldo vara världens bästa spelare. Messi är bättre nu och har egentligen alltid varit det, Ronaldo har nått sin peak och har inte ens hälften av Messis kapacitet. Dessutom var Ronaldo förra året inte alls lika rådominant som Messi är för tillfället. Känns som att bara skador kan hindra Leo från att prenumerera på guldbollen de kommande 10 åren minst. Låt Ronaldo få den nu så han kan hålla käften, sen kan han försvinna från toppen och bli den parantes i fotbollshistorien som han kommer bli ihågkommen som.

Been there, done that.
Citera
2008-12-02, 06:33
Medlem
Quorthons avatar
Ronaldo vann i slutändan en ganska överlägsen seger i omröstningen
Trodde det skulle vara lite jämnare ändå.

Zlatan slutade så långt ner som på plats 9 efter bland annat Kaká.
Senast redigerad av Quorthon 2008-12-02 kl. 06:35.
Citera
2008-12-02, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon

Att CR vinner förvånar mig inte, och jag har heller inte varit särskilt kritisk till just det. Men när han har nästan dubbelt så många poäng som Messi, så visar det återigen bara prisets undermåliga värdighet. Mediaexponering värderas alldeles för högt.
Senast redigerad av Simbi 2008-12-02 kl. 08:05.
Citera
2008-12-02, 09:05
Medlem
zzwampens avatar

Tycker att Villa och Arshavin kunde kommit lite längre ned, även Kaká känns lite högt uppe.
Citera
2008-12-02, 09:05
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon

Nästan exakt samma differens mellan ettan och tvåan som de va förra året, med skillnaden att Kaká var 2p mer överlägsen, men att CR hade 2p mer än Kaká.. Har googlat lite löst efter en lista med alla röster, men har inte hittat någon, kanske de finns nån annan som kan göra?

Fernando Torres trea, inte helt oväntat, ungefär 100p efter Messi och typ 370p efter CR.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in