2008-10-21, 14:11
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Jag förstod din poäng och jag står fast vid att det inte betyder ett skit att nån hyllar en annan, för sånt gör alla direkt de får frågan. Hört någon säga "nej fan han är kass"? Tänkte väl det.

Poängen i mitt förra inlägg var kommentaren "If he doesn’t win it, I want to sign the guy who does.” för det tyckte jag var lite småroligt det hörde ju trots allt till den här tråden.

Tror dock Alex kan få svårt att locka till sig Messi, den enda riktiga utmanaren till C. Ronaldo..
Citera
2008-10-21, 14:16
Medlem
Pancevs avatar
Enkelt val, Messi är bäst "just nu" och Cristiano har varit bäst under den totala mätperioden. Man U vann ligan och CL och det är klart som korvspad att Cristiano ska ha priset.

Vem man hoppas på ska vinna har inte med saken att göra, det finns säkerligen någon kvinnlig Makrill i GBG som hoppas på att Friberg Da Cruz ska vinna bara för att hon fick sig ett toaskjut på Gamle Port förra helgen.

Alla vet väl att nomineringarna (bara det faktumet att det nomineras 30 spelare är ett skämt) är löjligt politiskt korrekt? Givetvis ska Rio vara med och givetvis ska en sådan som Pepe knappt ens vara värdig att få läsa listan.

På tal om att rosa eller risa medspelare/motståndare så finns det en väldigt rolig och öppenhjärtlig intervju med "Billy" Costacurta, där det omöjliga faktiskt sker - han slickar absolut inte bara röven på sina med- och motståndare genom åren.
http://www.svenskafans.com/italien/milan/artikel.asp?id=171197

Intressant observation: Se svaret på frågan "Finns det någon storspelare du hade velat spela tillsammans med?". Ett oväntat svar med tanke på vilka spelare den gode Billy har mött under sina ca 20 år i toppfotbollen.

Intervjun är gjord av Corriere dello Sport!
Citera
2008-10-27, 13:44
Bannlyst
Orkar inte starta ny tråd.
Men det togs ut nån FifaPro startelva från massa olika namn, laget blev så här:

--------------------Casillas--------------------
Ramos--------Terry---------Ferdinand------Puyol
Xavi---------Kaka-----------Gerrard--------Messi
------------Torres----------Ronaldo------------

hur fan kan, framför allt, Kaka och Puyol vara med? Sen är ju såklart Terry och Gerrard med på bara slentrian.

Puyol över Evra? Skämtar dem? Hade gärna sett Iniesta där helst istället för Kaka också.
Citera
2008-10-27, 13:50
Medlem
Citat:

hur fan kan, framför allt, Kaka och Puyol vara med? Sen är ju såklart Terry och Gerrard med på bara slentrian.

Puyol över Evra? Skämtar dem? Hade gärna sett Iniesta där helst istället för Kaka också.

Märkligt val med Puyol. Självklart borde Clichy/Evra varit med. Gerrard tycker jag är befogat.
Citera
2008-10-27, 13:58
Medlem
4522s avatar
Om någon är med på slentrian så är det väl Kaka? Han var inte dålig under "mätperioden" men trots det långt ifrån hans vanliga nivå.
Citera
2008-10-27, 16:41
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Om någon är med på slentrian så är det väl Kaka? Han var inte dålig under "mätperioden" men trots det långt ifrån hans vanliga nivå.

Tycker i princip hela elvan luktar slentrian.

Dedär ser snarare ut som den populäraste elvan, inte de som presterat bäst.
Citera
2008-10-27, 17:01
Medlem
WeeMans avatar
Citat:

Det var väl spelarnas lag? Dvs framröstat av de som borde veta bäst eftersom de faktiskt möter spelarna.

Men det är klart, det självutnämnda experterna här vet såklart bättre
Citera
2008-10-27, 17:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMan
Det var väl spelarnas lag? Dvs framröstat av de som borde veta bäst eftersom de faktiskt möter spelarna.

Men det är klart, det självutnämnda experterna här vet såklart bättre

Om spelarna tycker att Kaka platsar där så vet jag bättre än spelarna, ja.
Citera
2008-10-27, 17:44
Medlem
Citat:
Om spelarna tycker att Kaka platsar där så vet jag bättre än spelarna, ja.

dom ville väl kvotera in 1 från serie A så att inte italienarna skulle bli ledsna. Men visst borde Iniesta in där på Kakas ställe. Vore kul om det blivit 6 från la liga, 5 från PL och 0 från Serie A
Citera
2008-10-27, 19:19
Medlem
Boznas avatar
det blir en jämn kamp mellan zlatan och ronaldo.. men zlatan tar hem och visar vem han är !
Citera
2008-10-27, 19:40
Medlem
moviemovies avatar
Skulle vara rätt coolt om Zlatan vann guldbollen. Dock tror jag som de flesta andra att Ronaldo och Messi ligger närmast till.
Citera
2008-10-28, 00:15
Medlem
Arshavin!

Är det någon som ska vinna så är det Arshavin, men jag nöjer mig med Zhirkov också!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in