2008-10-19, 16:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kolbulle
Ändå lyckades Cannavaro vinna för två år sedan?

Bra observation, däremot menade jag en defensiv fältare, vilket jag trodde framgick
Citera
2008-10-19, 16:59
Medlem
Tror och hoppas på Messi.
Citera
2008-10-19, 17:01
Medlem
Kolbulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bring Back Bava
Bra observation, däremot menade jag en defensiv fältare, vilket jag trodde framgick

Ok, jag skulle inte kalla Xavi för en defensiv mittfältare. Hans främsta styrka ligger i passningsspelet och han är mycket offensivare än defensiva mittfältare såsom Mascherano, Senna, den typen av spelare.
Citera
2008-10-19, 17:06
Medlem
Drinkluders avatar
Messi ska ha den om ni frågar mig. Blir det inte Messi så vore det kul med Ibrahimovic eller Villa, inte helt orimligt att det blir en av dem. Ronaldo var faktiskt värdelös i EM och knappast dominerande i CL. Men något säger mig att det ändå blir Ronaldo...

Ingen Ferdinand?! Pajaslista. Inte för att jag tror att han hade vunnit, men han slår ju definitvt 10 av dem på listan.
Citera
2008-10-19, 17:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkluder
Messi ska ha den om ni frågar mig. Blir det inte Messi så vore det kul med Ibrahimovic eller Villa, inte helt orimligt att det blir en av dem. Ronaldo var faktiskt värdelös i EM och knappast dominerande i CL. Men något säger mig att det ändå blir Ronaldo...

Ingen Ferdinand?! Pajaslista. Inte för att jag tror att han hade vunnit, men han slår ju definitvt 10 av dem på listan.

Kan hålla med om att han inte var så jävla bra i EM, men folk glömmer fort. Ett mål och tre assist på tre matcher är knappast helt värdelöst. Inte dominerade i CL? Gjorde viktiga mål i åttondelen, kvarten och finalen. Vann dessutom skytteligan.

Ronaldo är så jävla värd det här priset, den här säsongen har han inte varit bra, kan jag hålla med om. Men tre mål och tre assist den här säsongen skvallrar lite om vilka förväntningar man har.

Skriver dock under på det om Ferdinand, helt sanslöst att en lirare som Pepe kom med men inte Ferdinand. Helt sanslöst alltså.
Citera
2008-10-19, 17:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Kan hålla med om att han inte var så jävla bra i EM, men folk glömmer fort. Ett mål och tre assist på tre matcher är knappast helt värdelöst. Inte dominerade i CL? Gjorde viktiga mål i åttondelen, kvarten och finalen. Vann dessutom skytteligan.

Ronaldo är så jävla värd det här priset, den här säsongen har han inte varit bra, kan jag hålla med om. Men tre mål och tre assist den här säsongen skvallrar lite om vilka förväntningar man har.

Skriver dock under på det om Ferdinand, helt sanslöst att en lirare som Pepe kom med men inte Ferdinand. Helt sanslöst alltså.

Kan bara hålla med angående Rio, däremot är det mer konstigt att inte Evra är nominerad, förmodlogen Europas mest underskattade spelare och en av Uniteds viktigaste.
Citera
2008-10-19, 17:16
Bannlyst
Citat:
Kan bara hålla med angående Rio, däremot är det mer konstigt att inte Evra är nominerad, förmodlogen Europas mest underskattade spelare och en av Uniteds viktigaste.

Evra är världens bästa vänsterback så det är högst märkligt ja.
Citera
2008-10-19, 17:19
Bannlyst
Citat:
"du kanske missat att grundtanken i fotboll är att göra mål, därför kommer aldrig en defensiv spelare att vinna Ball d`or"

Ingen idé att nominera honom eller Rio med andra ord.
Senast redigerad av arbee 2008-10-19 kl. 17:24.
Citera
2008-10-19, 17:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Evra är världens bästa vänsterback så det är högst märkligt ja.

Det säger väl allt, då United vinner 10% mer matcher och släpper in en tredjedel mindre mål med han på plan.
Citera
2008-10-19, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbee
du kanske missat att grundtanken i fotboll är att göra mål, därför kommer aldrig en defensiv spelare att vinna Ball d`or

Ok fiskmås. Cannavaro.
Citera
2008-10-19, 17:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av arbee
du kanske missat att grundtanken i fotboll är att göra mål, därför kommer aldrig en defensiv spelare att vinna Ball d`or

En defensiv fältare om du läser rätt , förvisso så anser jag inte att Rio ska vinna, utan priset är vikt åt CR7, däremot ska han vara nominerad.
Citera
2008-10-19, 17:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tONYbOOi
Ok fiskmås. Cannavaro.
Citerade lite från vad "Bring Back Bava".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in