2015-11-29, 22:07
Medlem
Tyrolerhatts avatar
Någon som har testat: Mexican Santa – hälften svenskt julmys, hälften mexikanskt sting.

https://kit.se/2015/11/19/22911/cocktail-med-julmust-mexican-santa/?utm_source=facebook&utm_medium=page-post&utm_term=all&utm_content=A&utm_campaign=15042 48540569&ksid=1504248540569&onkit=700
Citera
2015-12-02, 13:00
Medlem
Vart köper man zeunerts julmust egentligen? Har letat runt lite på lokala ica-butikerna..
Citera
2015-12-03, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twix1
Vart köper man zeunerts julmust egentligen? Har letat runt lite på lokala ica-butikerna..

Jag har hittat det på bland andra ICA Rosenlundsgatan, ICA Mall of Scandinavia och Hemköp Sergels Torg.
Citera
2015-12-03, 09:29
Medlem
Carl Serungs avatar
Köpte julmust på systembolaget. Den som är lagrad på Bourbonfat. Denna var bättre än förra årets tyckte jag i alla fall.
Citera
2015-12-03, 10:36
Medlem
Arkades avatar
Finns det något speciellt datum som julmusten brukar hamna i butikerna, och finns det något speciellt datum som de försvinner?

Det bästa till julmust är ju så klart lussekatter, pepparkakor och bondkakor.
Citera
2015-12-03, 11:11
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkade
Finns det något speciellt datum som julmusten brukar hamna i butikerna, och finns det något speciellt datum som de försvinner?

Det bästa till julmust är ju så klart lussekatter, pepparkakor och bondkakor.

Zeunerts brukar komma i mitten av oktober, slut i slutet av december..
Citera
2015-12-03, 19:55
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twix1

Vilken del av planeten är det du avser?

City Gross och ICA Maxi har i flera städer, men vanligtvis brukar den förstnämnda vara det säkraste alternativet...
Citera
2015-12-04, 09:24
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Jag ber om ursäkt alla julmustdyrkare, men befläckar tråden en smula....

Håll er för guds skull undan från NOCCO Julmust (Koffein)! säljes på Pressbyrån och liknande.

Burken är visserligen urtjusig med snöflingor och julgranar på och jag är en riktig sucker för allt som har jul på sig, så köpte en på väg till jobbet i morse.

Den visade sig emellertid vara odrickbar, jag kan inte beskriva smaken riktigt men julmust som man råkat frysa, tinat, fått avslagen och hällt såpa i är kanske inte så långt ifrån. Med en prislapp på nära 30:- så ska jag ha i mig skiten, men det var definitivt enda inköpet av denna dryck för i år, så länge jag inte drabbas av akut självskadebeteende framåt jul
Citera
2015-12-06, 01:36
Medlem
Stenad-af-Ograss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoelSUOMI
Jag ber om ursäkt alla julmustdyrkare, men befläckar tråden en smula....

Håll er för guds skull undan från NOCCO Julmust (Koffein)! säljes på Pressbyrån och liknande.

Burken är visserligen urtjusig med snöflingor och julgranar på och jag är en riktig sucker för allt som har jul på sig, så köpte en på väg till jobbet i morse.

Den visade sig emellertid vara odrickbar, jag kan inte beskriva smaken riktigt men julmust som man råkat frysa, tinat, fått avslagen och hällt såpa i är kanske inte så långt ifrån. Med en prislapp på nära 30:- så ska jag ha i mig skiten, men det var definitivt enda inköpet av denna dryck för i år, så länge jag inte drabbas av akut självskadebeteende framåt jul
enligt vad jag hört så har de dragit in "julmusten" för att den var så extremt äcklig. ett smart beslut, men varför ens släppa skiten om den är odrickbar?
Citera
2015-12-06, 13:54
Medlem
Har följt denna tråd med stort intresse!
Läst om alla goda recensioner on Zeunerts Julmust. Var i min lokala Ica-butik i fredags och köpte en låda av nämnda julmust (6x50cl).
Blev en lunch idag bestående av Jansson's, Zeunerts och en liten OP. Julmusten framstod som mustig, lagom söt och väldigt god. Kan mycket väl bli en ny favorit.
Citera
2015-12-06, 20:11
Medlem
KickAss-1337s avatar
Någon mer som testat Apotekarnes årgånsmust? Alltså den som är smaksatt med kardemumma. Blev en till pizzan igår, tycker man fångat julkänslan bra, smart val av krydda IMO
Citera
2015-12-06, 20:15
Medlem
olasvenssons avatar
Prova lagrad Julmust på romfat från Nygårda. Mycket god och lagrar i 6 månader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in