Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-10-15, 14:36
  #1
Medlem
rubinsknopens avatar
Har letat lite men har inte hittat någon tråd om detta.

Så som sagt, vilka färger är okej/snyggt att blanda?
Själv tycker jag svart/orange kan vara väldigt smakfullt.
Citera
2008-10-15, 14:58
  #2
Medlem
oboyglass avatar
Det är ju helt beroende på vad det är för kläder du har på dig. Det bästa är ju att gå efter känslan
Citera
2008-10-15, 15:10
  #3
Medlem
rubinsknopens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Det är ju helt beroende på vad det är för kläder du har på dig. Det bästa är ju att gå efter känslan


Helt sant, men det finns ju dock färger som inte går ihop överhuvudtaget.
Sen är ju en annan frågeställning hur många olika färger är okej att bära på en och samma gång, vanligtvis brukar man ju säga 3, men det borde ju gå att se schysst ut med fler.
Citera
2008-10-15, 15:33
  #4
Medlem
Schlagtras avatar
Jag brukar ofta köra med blått/vitt/rött, till exempel blå cardigan, röd slips och vit skjorta.

Sedan kan du ju köra på lite mer tråkiga färger som grått/svart/vitt.

Grönt och gult tycker jag också kan vara läckert.
Citera
2008-10-15, 15:52
  #5
Medlem
oboyglass avatar
Något som är ett big nono är ju rött och lila.

Svart blir dock snyggt med nästan allt, utom brunt tycker jag. Brunt är svårt att matcha snyggt med andra färger förhuvudtaget.
Citera
2008-10-15, 16:13
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Något som är ett big nono är ju rött och lila.

Svart blir dock snyggt med nästan allt, utom brunt tycker jag. Brunt är svårt att matcha snyggt med andra färger förhuvudtaget.

Brunt funkar med blått, beige och även andra färger i diverse nyanser.
Citera
2008-10-15, 16:53
  #7
Medlem
Jag gillar att blanda marinblått och svart, tycker att det ger en sjysst effekt. Har hört att det inte uppskattas av många men jag gillar det. Svart och senapsgult är också snyggt och passar nu till hösten.
Citera
2008-10-15, 18:07
  #8
Medlem
mexicolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Något som är ett big nono är ju rött och lila.

Svart blir dock snyggt med nästan allt, utom brunt tycker jag. Brunt är svårt att matcha snyggt med andra färger förhuvudtaget.
Äsch det där tycker inte jag stämmer för fem öre.
Både brunt och svart samt rött och lila kan vara snyggt ihop. Men för att det sistnämnda ska funka bäst så krävs att det är rätt klara varianter av färgerna. Nån slags vinrött ihop med en mesig pastellvariant av lila skulle ju se förjävligt ut.

Brunt kan vara svårt att matcha, men passar nästan alltid med svart eller vitt.
Orange är betydligt svårare att matcha isf, tycker jag. Det är få människor som passar bra i riktigt knallig orange.
Svart passar inte så bra med gult, jag tycker att det har en tendens att bli lite för skrikigt (om det inte är senapsgult/lejongult). Gult är också lite halvsvårt att matcha.

När det gäller antalet färger tycker inte jag att man bör gå över 3, och då ska två vara dominerande. Den tredje ska bara synas i vissa accessoarer, tex matcha skor med halsduk, väska, handskar osv.
Bär du dessutom mönstrade plagg bör du vara än mer försiktig med hur du matchar. Rutigt/randigt/prickigt bör inte bäras samtidigt, om man nu inte kan bära upp det och inte har något emot att synas.
Citera
2008-10-15, 18:23
  #9
Medlem
gizmomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubinsknopen
Har letat lite men har inte hittat någon tråd om detta.

Så som sagt, vilka färger är okej/snyggt att blanda?
Själv tycker jag svart/orange kan vara väldigt smakfullt.

Brukar köra på orange + svart då och då för jag tycker det matchar så bra.

sen kan man matcha brunt med beige, nån brun tröja med beige chinos. Gul passar också som alternativ till brunt.
Citera
2008-10-15, 18:30
  #10
Medlem
murdans avatar
rosa och blått
grönt och lila




Citera
2008-10-15, 18:31
  #11
Medlem
mexicolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gizmoman
sen kan man matcha brunt med beige, nån brun tröja med beige chinos. Gul passar också som alternativ till brunt.
Nej hu!
Inte gult ihop med beige, väl?
Citera
2008-10-15, 18:58
  #12
Medlem
Goblins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mexicola
Nej hu!
Inte gult ihop med beige, väl?

Jag tror han skämtar aprillo. Eller
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback