Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-10-15, 19:03
  #13
Medlem
eradicos avatar
Klar röd och svart går ofta ihop. Vit och svart passar bra ihop. Marinblått går att matcha med det mesta. Jag är tråk så jag har mest svart,rött,grått och vita kläder.
Citera
2008-10-15, 19:08
  #14
Medlem
Donny_Pepps avatar
Brunt och blått gillar jag
Citera
2008-10-15, 19:18
  #15
Medlem
Gillar svart och vitt/blått, blir snyggt
Citera
2008-10-15, 19:20
  #16
Medlem
Torins_sons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlagtra
Jag brukar ofta köra med blått/vitt/rött, till exempel blå cardigan, röd slips och vit skjorta.

Låter högst intressant tycker jag. Själv tycker jag att beige och vitt passar bra ihop.
Citera
2008-10-15, 21:07
  #17
Medlem
blöjans avatar
Måste bara fråga vad jag ska ha till en mörkblå skjorta? Funkar med svarta jeans men tycker det blir lite tråkigt någon annan färg på jeans som funkar eller måste jag använda mig utav cardigan?
Citera
2008-10-15, 22:13
  #18
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blöjan
Måste bara fråga vad jag ska ha till en mörkblå skjorta? Funkar med svarta jeans men tycker det blir lite tråkigt någon annan färg på jeans som funkar eller måste jag använda mig utav cardigan?


Varför inte ett par beige chinos med nåt brunaktigt bälte till det? Accessoarerna gör mannen.

Jag körde en festutstyrsel när jag fyllde år häromveckan och skulle ut, då hade jag en button-down skjorta med smala blåa och vita ränder, röd slips, beige chinos, ett brunt bälte, ett par strumpor i samma röda färg som slipsen och en mörkblå Members only jacka på det.

Något som är mycket snyggt, mina herrar, är när ni har två plagg på kroppen som är av samma färg, dock ska de inte sitta bredvid varandra, utan de ska vara separerade.
T.ex. röda strumpor och en röd halsduk i samma röda färg.
Citera
2008-10-15, 23:57
  #19
Medlem
Strike-s avatar
Vinrött/svart, vinrött/gult, svart/lila, vitt/lila har inte nämnts i tråden tror jag...
Citera
2008-10-16, 10:31
  #20
Medlem
rubinsknopens avatar
Till sommaren kan vit och gul vara en riktigt schysst kombination. T.ex vita jeans, vit pullover med en gul pikétröja under. Sen kan du slänga in lite svart som t.ex skor och läderklocka med vit eller svart urtavla.
Citera
2008-10-16, 10:36
  #21
Medlem
mexicolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubinsknopen
Till sommaren kan vit och gul vara en riktigt schysst kombination. T.ex vita jeans, vit pullover med en gul pikétröja under. Sen kan du slänga in lite svart som t.ex skor och läderklocka med vit eller svart urtavla.
Vitt och gult funkar, ja. Men svart och gult tycker jag som sagt kan bli lite skrikigt. Men det beror ju helt på vilka nyanser man kör på.

Gult och beige däremot som nämndes förut, är inte särskilt snyggt.
Citera
2008-10-16, 14:28
  #22
Medlem
marinblått, beige/camel/brun/, vit, grått, rosa, tweed är ju vad som ärofta går ihop.. exempelvis mörkgrå byxor, rosa skjorta, ljusbeige cardigan, tweedkavaj, och en marinblå rock.. bruna skor & bälte... klocka med brunt läderarmband det fungerar fint.

annars kan du ju vända på det, beiga byxor, marinblå kavaj, tweed rock med samma rosa skjorta under kavajen med den beiga ardigannen över

detta får man gärna bryta av med en roligare färg på halsduk, hänslen eller annan kul detalj.
Citera
2008-10-16, 14:39
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pumpted
marinblått, beige/camel/brun/, vit, grått, rosa, tweed är ju vad som ärofta går ihop.. exempelvis mörkgrå byxor, rosa skjorta, ljusbeige cardigan, tweedkavaj, och en marinblå rock.. bruna skor & bälte... klocka med brunt läderarmband det fungerar fint.

annars kan du ju vända på det, beiga byxor, marinblå kavaj, tweed rock med samma rosa skjorta under kavajen med den beiga ardigannen över

detta får man gärna bryta av med en roligare färg på halsduk, hänslen eller annan kul detalj.

Låter alldeles förträffliga färgkombinationer. Hade nog sagt något som du nämner, det är ofast väldigt snyggt, som sagt.
Citera
2008-10-18, 23:34
  #24
Medlem
Strike-s avatar
Svart/rött, rosa/grön (ljusa), grå/vitt, blå/vitt är också några jag kom på.
__________________
Senast redigerad av Strike- 2008-10-18 kl. 23:38.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback