Kom av en ren slump in på tråden. Jag håller på att skriva en liten manus del till en show som är beställd o ska framföras om två dagar! Som vanligt så tappar jag tråden efter fyra ord och börjar dagdrömma. Tänkte, Nej borde fan leta upp några koncentrations övningar så man åtminstone kan skriva en hel mening i taget! Sökte lite o ADHD dök upp, "där måste ju vara någon som har någon bra övning.
Plötsligt så jämförde jag mig med vad alla andra skrev o märkte att allt var skrämmande likt. Frågade morsan vad hon trodde, vi gick igenom kriterierna o imorgon ska det beställas tid för utredning!
Vill nog bara tacka alla o framförallt TS för att kanske hjälpt mig hitta svar på 22års frustration! Jag kanske inte har ADD men åtminstone så fick jag väl tummen ur röven och tog ett litet steg mot att undersöka varför ...jag är som jag är. Antar att hopp om ett svar gjorde mig sjukt glad.
Citat:
Ursprungligen postat av Peddojanne
Bara jag som känner att jag har olika tankegångar än andra? Jag brukar tänka på fysik, universum, hjärnans funktioner och evolution när jag har tråkigt. Verkar som att andra tänker mer på vardagen och relationer än mig.
Citat:
Ursprungligen postat av Noppisman
Verkligen! Det känns som om jag tänker på helt andra grejer än vad andra gör. När jag dagdrömmer tänker jag på allt möjligt förutom typ vardagen. Om någon frågar vad jag tänker på när jag drömmer så svarar jag aldrig ärligt, dom skulle nog tro jag var heltokig annars.
tex:
"Vad tänker du på?"
istället för att svara: "Hur universum är uppbyggt" eller "Hur man skulle kunna göra datorer ännu snabbare" eller "Att jag pratar med en utomjording".
Brukar jag oftast säga: "Näh, ingenting"
Varpå de säger: "Joo, jag såg att du tänkte på något" I tron om att jag tänkte på något relevant, något om dem eller något som har med situationen att göra. Men det gör jag oftast inte.
En sak jag har tänkt på är vad och hur andra tänker. Om de tex. tänker i dialoger med sig själva, typ "Sen ska jag gå och handla..."
Jag tänker mer i bilder. Har alltid undrat hur det skulle kännas att tänka som någon annan("vanlig") och "testa" någon annans perception, hur den upplever verkligheten.
Samma här, kan visserligen dagdrömma om vardagen men slutar alltid med att det blir sjukt "spejsat".
Favoriten är att konstruera nya världar eller bygga om existerande, konstruera nya varelser, maskiner, byggnader, program, etc.
Undrar lite om det är fler än jag som brukar återgå till samma dagdrömmande flera år i rad?
Jag har en omkonstruktion av världen o mig själv som jag har byggt på o lekt med i över 10år!
P.S. kul fakta: påbörjade detta inlägg 23.57 ni kan ju själv räkna på post tiden o se hur snabbt det gick, ovanligt snabb för mig, Yay!